Gezondheid alle pijlers

Tongamandelen

31-01-2009 19:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds kort weet ik dat ik vergrote tongamandelen heb.

Heb als klacht hiervan dat ik altijd een brok in de keel heb en dus moeilijker slik. Vaak keelpijn heb en mogelijk hierdoor vermoeid ben.

Ik heb nu besloten om me hieraan te laten opereren. Ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft. Er is maar heel weinig informatie over te vinden omdat de tongamandel zelden klachten geeft (jammer dat ik dan net diegene ben die wel klachten heeft ).

Dus heb je hier ervaring mee, laat me weten hoe je de operatie en het herstel ervaren hebt!

Alvast bedankt!
Hey nick79, ik heb geen ervaring met tongamandelen maar mijn keelamandelen zijn er wel op latere leeftijd uitgehaald. Reken maar op dat operaties aan je keel/binnenkant mond pijnlijk zijn, vooral met eten! Ik had eigenlijk ingeschat dat het iets minder pijnlijk zou zijn...

Mijn herstel duurde 2 weken ongeveer, maar ik heb daarna nog wel veel last gehad met slikken. Was gelukkig overgegaan, anders had ik naar de logopedist gemoeten.

Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar hoop dat je hier wat aan hebt .
Hai Bloempje,

nou ik reken id al op heel veel pijn. De KNO-arts sprak al over morfine en dat ik 3 weken nodig heb om te herstellen..

Maar hield de pijn bij jou 2 weken aan of werd dat na een week al wel minder?

En het is idd een andere ingreep ,maar denk beide keren dat het je veel pijn doet!
Het werd op een gegeven moment wel minder, maar deed nog steeds zeer. Die eerste paar dagen waren echt vreselijk, zorg dat er iemand is om voor je te zorgen!

Ik had inderdaad ook een soort morfine gekregen, anders kon ik echt niet slapen.

Ik ben 2 weken binnengebleven, daarna gewoon weer naar school/werk gegaan maar af en toe deed het nog steeds zeer, dus gewoon pijnstillers in je tas.

IJs werkte bij mij goed tegen de pijn, gewoon van die simpele dubbellikkers of raketjes.