Tongpiercing verwijderen
vrijdag 2 oktober 2015 om 22:29
Sinds 14 jaar heb ik een tongpiercing. Nu wil ik deze ivm gebitsproblemen verwijderen. Maar, hoe doe ik dat? Moet ik spoelen met mondwater? Niets eten gedurende...?
Ik lees dat het gaatje meestal erg snel dicht gaat, maar ik ben bang dat er vuil in het gaatje zit als het dichtgroeit.
Zijn er ervaringsdeskundigen met tips?
Ik lees dat het gaatje meestal erg snel dicht gaat, maar ik ben bang dat er vuil in het gaatje zit als het dichtgroeit.
Zijn er ervaringsdeskundigen met tips?
vrijdag 2 oktober 2015 om 22:38
Snap ik hoor!
Ik heb de mijne er twee jaar geleden uit gehaald, ik zat er telkens mee te spelen en dat was ontzettend slecht voor m'n tanden en het zag er super debiel uit. Mijn toenmalige vriend heeft dat ding door het raam gesmeten en ik heb er nooit meer last van gehad! Zo klaar joh, niet te druk om maken.
Ik heb de mijne er twee jaar geleden uit gehaald, ik zat er telkens mee te spelen en dat was ontzettend slecht voor m'n tanden en het zag er super debiel uit. Mijn toenmalige vriend heeft dat ding door het raam gesmeten en ik heb er nooit meer last van gehad! Zo klaar joh, niet te druk om maken.
vrijdag 2 oktober 2015 om 22:48
Inderdaad er gewoon uithalen. Groeit binnen no time dicht
Sowieso hoef je natuurlijk niet bang te zijn dat er viezigheid in komt, want waar het staafje zit is het ingekapseld. Kan niks mee gebeuren!
Heb jaren geleden die van mij er ook uitgehaald (nou ja, balletje doorgeslikt tijdens een etentje), en de volgende dag kon ik er niks meer door krijgen!
Je kunt aan de onderkant van mijn tong nog wel steeds zien waar ie heeft gezeten, maar zit geen gaatje meer iig!
Succes! Dat wordt echt even wennen. Voelt ineens heel kaal
!
Sowieso hoef je natuurlijk niet bang te zijn dat er viezigheid in komt, want waar het staafje zit is het ingekapseld. Kan niks mee gebeuren!
Heb jaren geleden die van mij er ook uitgehaald (nou ja, balletje doorgeslikt tijdens een etentje), en de volgende dag kon ik er niks meer door krijgen!
Je kunt aan de onderkant van mijn tong nog wel steeds zien waar ie heeft gezeten, maar zit geen gaatje meer iig!
Succes! Dat wordt echt even wennen. Voelt ineens heel kaal
vrijdag 2 oktober 2015 om 23:30
Binnen 3 uur groeit er een vliesje. Deze kun je wel doorprikken, maar na 3 uur wordt het iniedergeval moeilijk/pijnlijk om hem er nog in te krijgen. Je hebt natuurlijk ook mensen die hem er na 3 dagen nog makkelijk in krijgen, maar over het algemeen gebeurt dat niet zo snel in je mond.
Ik heb trouwens aan de bovenkant een plastic bolletje en heb mezelf meteen vanaf het zetten van de piercing aangeleerd om er niet mee te spelen. Is dat geen idee? Of wil je hem echt eruit? Want als je er niet mee speelt en bovenaan een plastic bolletje hebt kun je echt bijna onmogelijk gebitsproblemen krijgen van je tongpiercing.
Ik heb trouwens aan de bovenkant een plastic bolletje en heb mezelf meteen vanaf het zetten van de piercing aangeleerd om er niet mee te spelen. Is dat geen idee? Of wil je hem echt eruit? Want als je er niet mee speelt en bovenaan een plastic bolletje hebt kun je echt bijna onmogelijk gebitsproblemen krijgen van je tongpiercing.
zaterdag 3 oktober 2015 om 05:06
Heb de mijne nu jaartje of 10 en kan hem makkelijk paar dagen uitlaten en hem dan weer gewoon indoen.. Dus hopelijk is hij hij jou wel snel dicht dan.. Maar vuiligheid komt er niet echt in. En als je er toch schrik voor hebt kan je altijd regelmatig spoelen met mondwater..
Vrienden heb je nooit teveel
zaterdag 3 oktober 2015 om 07:33
Ik neem aan dat je je tongpiercing toch wel eens eruit gehaald hebt om te reinigen en dat je wel weet hoe je die uit kan halen?
Tenminste, ik haal hem elke week even eruit en maak hem dan goed schoon, wel zo hygiënisch.
Ik heb die van mij nu zoiets 14 jaar en kan hem gewoon eruit halen, ook gemakkelijk een dagje uit laten, als je hem al jaren hebt dan groeit dat niet zo snel dicht hoor. Je tong is een spier dus kan best eventjes duren voordat het helemaal dicht gegroeid is.
Hoezo heb je er trouwens gebitsproblemen van gekregen, ik heb alleen maar metalen bolletjes, heb hem dus al 14 jaar, ben nu 33 jaar en heb nog nooit een gaatje gehad of niks. Ik moet wel zeggen dat ik nooit heb 'gespeeld' ermee dus niet dat balletje continu langs mijn tanden gehaald.
Tenminste, ik haal hem elke week even eruit en maak hem dan goed schoon, wel zo hygiënisch.
Ik heb die van mij nu zoiets 14 jaar en kan hem gewoon eruit halen, ook gemakkelijk een dagje uit laten, als je hem al jaren hebt dan groeit dat niet zo snel dicht hoor. Je tong is een spier dus kan best eventjes duren voordat het helemaal dicht gegroeid is.
Hoezo heb je er trouwens gebitsproblemen van gekregen, ik heb alleen maar metalen bolletjes, heb hem dus al 14 jaar, ben nu 33 jaar en heb nog nooit een gaatje gehad of niks. Ik moet wel zeggen dat ik nooit heb 'gespeeld' ermee dus niet dat balletje continu langs mijn tanden gehaald.
zaterdag 3 oktober 2015 om 07:40
Ik let er nu scherp op en kan mezelf er eigenlijk nooit op betrappen dat ik met de piercing speel. Hij is ook goed naar achteren geplaatst. Toch is de onderkant van mijn voortanden 'gerafeld'. Ook heb ik regelmatiger dan ik zou willen gaatjes en omdat je mond-milieu beïnvloedt zou kunnen worden door je piercing, wil ik graag het zekere voor het onzekere nemen.