Trage schildklier
dinsdag 18 september 2012 om 12:00
Mijn naam is Sanne, 29 jaar.
Mijn hele leven problemen gehad met fors overgewicht, tig keren op schildklier geprikt maar nooit iets geks.
Onlangs 20 kilo afgevallen, heel fijn!!
De laatste maanden lukte het afvallen niet meer, en ben ik beetje bij beetje ondertussen weer 4 kilo bijgekomen.
Terwijl ik wel goed mijn best deed. Dit is één kant van het verhaal.
Daarnaast ben ik ook al een maand of twee heel erg moe, krijg mijn energie niet meer terug door een weekend rustig aan te doen.
Vorige week de uitslag van mijn bloed gekregen, en daaruit bleek dat mijn TSH wat verhoogd is. 4,3.
De dokter vond dit een reden om me thyrax te geven (0.25) Hij zei er meteen bij, dan val je ook weer af!
Nou, na ervaringen gehoord te hebben duurt dat wel even en kan dat pas wanneer je weer stabiel bent.
Nu heb ik hem ook gevraagd hoe het zit met zwanger willen worden.
Hij zei dat dat allemaal geen probleem is, en toch lees ik overal dat je dan het best een waarde kan hebben van <2.0.
Alles is telefonisch gegaan en ik voel me eigenlijk helemaal niet geholpen.
Nu moet ik toch ivm verhuizing de overstap gaan maken naar een andere huisarts, dus ik wilde hem nog eens laten kijken.
Mijn B12 is ook wat laag, maar niet laag genoeg voor injecties aldus de huisarts. (170)
Hoelang duurt het eigenlijk voordat je iets merkt van de medicijnen?
Ik ben nu zo moe, mijn lijf is moe, mijn hoofd is moe, ik zie op tegen hele leuke dingen die vermoeiend zijn, ik huil om niks.
Hopelijk kunnen jullie me iets vertellen, alvast heel erg bedankt!
Mijn hele leven problemen gehad met fors overgewicht, tig keren op schildklier geprikt maar nooit iets geks.
Onlangs 20 kilo afgevallen, heel fijn!!
De laatste maanden lukte het afvallen niet meer, en ben ik beetje bij beetje ondertussen weer 4 kilo bijgekomen.
Terwijl ik wel goed mijn best deed. Dit is één kant van het verhaal.
Daarnaast ben ik ook al een maand of twee heel erg moe, krijg mijn energie niet meer terug door een weekend rustig aan te doen.
Vorige week de uitslag van mijn bloed gekregen, en daaruit bleek dat mijn TSH wat verhoogd is. 4,3.
De dokter vond dit een reden om me thyrax te geven (0.25) Hij zei er meteen bij, dan val je ook weer af!
Nou, na ervaringen gehoord te hebben duurt dat wel even en kan dat pas wanneer je weer stabiel bent.
Nu heb ik hem ook gevraagd hoe het zit met zwanger willen worden.
Hij zei dat dat allemaal geen probleem is, en toch lees ik overal dat je dan het best een waarde kan hebben van <2.0.
Alles is telefonisch gegaan en ik voel me eigenlijk helemaal niet geholpen.
Nu moet ik toch ivm verhuizing de overstap gaan maken naar een andere huisarts, dus ik wilde hem nog eens laten kijken.
Mijn B12 is ook wat laag, maar niet laag genoeg voor injecties aldus de huisarts. (170)
Hoelang duurt het eigenlijk voordat je iets merkt van de medicijnen?
Ik ben nu zo moe, mijn lijf is moe, mijn hoofd is moe, ik zie op tegen hele leuke dingen die vermoeiend zijn, ik huil om niks.
Hopelijk kunnen jullie me iets vertellen, alvast heel erg bedankt!
donderdag 4 oktober 2012 om 22:36
Ik zit ook met een te traag werkende schidklier, inmiddels 3,5 pillen per dag van een ander merk dan thyrax (kreeg eerst thyrax, maar kon apotheek niet meer leveren dus nu euthyrax geloof ik).
Wil je niet ontmoedigen, maar bij mij heeft het een jaar geduurd om goed ingesteld te worden, omdat mijn schildklier het leuk vond steeds langzamer te gaan werken. Nu ben ik ingesteld, maar helaas.. voel me nog steeds lang niet goed (met name erg moe maar ook emotioneel niet zo lekker). Huisarts heeft er niet zoveel ideeën meer bij verder. B12 injecties heb ik ook gehad (zat ook op de grens), hielp niks qua gevoel, zelfde verhaal geldt voor ijzer.
Tis een lastig gebeuren.. succes in elk geval!
Wil je niet ontmoedigen, maar bij mij heeft het een jaar geduurd om goed ingesteld te worden, omdat mijn schildklier het leuk vond steeds langzamer te gaan werken. Nu ben ik ingesteld, maar helaas.. voel me nog steeds lang niet goed (met name erg moe maar ook emotioneel niet zo lekker). Huisarts heeft er niet zoveel ideeën meer bij verder. B12 injecties heb ik ook gehad (zat ook op de grens), hielp niks qua gevoel, zelfde verhaal geldt voor ijzer.
Tis een lastig gebeuren.. succes in elk geval!
If we don't get lost, we'll never find a new route
vrijdag 5 oktober 2012 om 09:33
Heel herkenbaar Kiiwi. Ik ben na 2 jaar nog steeds niet stabiel qua schildklier. En heb ook nog veel klachten. Als je op hypomaarniethappy.nl leest word je ook niet echt vrolijk. Aan de andere kant is het fijn te lezen dat je dus heel goed restklachten kunt hebben ondanks goede waarden. Maar ja, tref dan maar een arts die jou daarbij verder kan/wil helpen :-s

zondag 7 oktober 2012 om 08:59
Ik heb wel een paar keer gehyperd, maar omdat dat tijdens zwangerschap was of net erna, wist ik ook niet hoe ik me moest voelen en ben dus nooit zelf gestopt met medicijnen slikken.
Ik was vooral uitgeput met een hele hoge hartslag (130 terwijl ik op de bank lag, heel relaxed). Mijn vorige internist was overigens vrij vlot met dosering naar beneden stellen, wat me uiteindelijk ook een lekkere hypo en ppd heeft opgeleverd, ik ga dus niet meer zo snel onder mijn gewichtsafhankelijke dosering zitten. Wacht het liever wat langer af.
Ik was vooral uitgeput met een hele hoge hartslag (130 terwijl ik op de bank lag, heel relaxed). Mijn vorige internist was overigens vrij vlot met dosering naar beneden stellen, wat me uiteindelijk ook een lekkere hypo en ppd heeft opgeleverd, ik ga dus niet meer zo snel onder mijn gewichtsafhankelijke dosering zitten. Wacht het liever wat langer af.

zondag 7 april 2013 om 17:00
Ben parel, ben ieuw hier, slikte 50 mcgr thyrax 2 blauwe tabletten dus,
Tsh 2.8 en f4 12.3
Toen moest ik 1 tablet erbij dus nu 75 mcgr.
Maar ik lees maar slapeloosheid, benauwd etc.
Maar ik heb nu al 10 dagen slaap, suf hoofd en heel erg duizelig,
Lig stil op de bank, druk op oren.
Krijg angsten want durf niet zo suf naar buiten.
De arts zegt doorgaan met slikken,
Ik lees niet nergens
Herkent iemand dit
Tsh 2.8 en f4 12.3
Toen moest ik 1 tablet erbij dus nu 75 mcgr.
Maar ik lees maar slapeloosheid, benauwd etc.
Maar ik heb nu al 10 dagen slaap, suf hoofd en heel erg duizelig,
Lig stil op de bank, druk op oren.
Krijg angsten want durf niet zo suf naar buiten.
De arts zegt doorgaan met slikken,
Ik lees niet nergens
Herkent iemand dit