Gezondheid alle pijlers

Trans PRK ooglaserbehandeling

26-01-2022 09:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes! Mijn ogen zijn geschikt voor laseren, zo blijkt uit het vooronderzoek. Wel heb ik te horen gekregen dat bij mij alleen Trans PRK mogelijk is. Volgens mij de meest betrouwbare/veilige methode, maar de eerste dagen tot week schijnen een hel te zijn en je hebt pas na veel langere tijd goed zicht dan bij bijvoorbeeld SMILE. Waar mijn ogen laten laseren eerst een eitje leek, zie ik er nu enorm tegenop. Ik wil het wel heel graag, want ik kan geen lenzen meer in en ben mijn bril helemaal zat. Maar ja, de nasleep…

Zijn er hier mensen die ook Trans PRK hebben gehad en eventueel crosslinking, want dat moet bij mij ook? Ik ben heel benieuwd naar zoveel mogelijk ervaringen (heb er uiteraard al wat gevonden op het internet, maar nog niet heel veel) van de dagen, weken en misschien zelfs maanden erna.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook lensimplantaten overwogen? Pijnloos, (zeer) snel herstel en omkeerbaar. Nog minder risico's omdat ze niets aan je oog veranderen zegmaar.

Ik lees dat je geen lenzen meer in kan. Dan krijg je een deel waarschijnlijk ook nog vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Afgelopen september die behandeling gehad. Ik had mij voorbereid op een week hel maar ik was de uitzondering. De volgende dag had ik binnen mijn zonnebril al niet meer nodig. De zware pijnstillers die gegeven zijn ook niet nodig gehad.
Ik kwam de volgende dag voor de 24 uur controle en de optometrist wist niet wat ze zag. De wondjes waren al bijna genezen.
Ik heb mij heel braaf aan het druppelschema gehouden. Na een week weer aan het werk gegaan (had een week vrij genomen) Inmiddels zie ik net zo goed als met mijn bril. Het duurt wel een paar weken tot het schaduwbeeld helemaal weggetrokken is.

De behandeling zelf was ook goed te doen, sommigen zaten bijna te hyperventileren in de wachtkamer.

Ik heb er iig geen spijt van!
Alle reacties Link kopieren
gezondheid/ogen-laseren/list_messages/4 ... #p30452905

2 jaar terug laten doen! Het was een paar dagen echt wel vervelend, maar geen seconde spijt gehad. Weinig pijn gehad hoor, vooral last van licht en ik was erg moe (ogen zijn constant aan het scherp stellen natuurlijk!). Had het 10 jaar eerder moeten doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel heb gedaan is toen ik thuis kwam, meteen mijn bed in en een uurtje of 2 slapen. Dat was wel echt lekker want de verdoving werkt dan nog. TV kijken ging wel na een dag of 2 maar wel dichterbij de tv zitten en ondertiteling lezen was onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
verdiep je eens in lens implantaten, minder ingrijpend voor het oog.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lensimplantaten zijn geen optie volgens de arts, daar heb ik naar gevraagd.
Fijn om hier positieve verhalen te lezen over Trans PRK, dat geeft wel vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Evergrow, wat een geluk dat het bij jou zo goed en snel ging! Ik ben inderdaad van plan om heel goed te druppelen, mijn zus had dat blijkbaar te weinig gedaan (Lasek geloof ik) en die had heel veel last.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
26-01-2022 11:28
Evergrow, wat een geluk dat het bij jou zo goed en snel ging! Ik ben inderdaad van plan om heel goed te druppelen, mijn zus had dat blijkbaar te weinig gedaan (Lasek geloof ik) en die had heel veel last.
Ik had wekkers lopen met per wekker ingesteld welke druppels ik moest. Ik was zo blij toen de laatste druppeldag voorbij was :cheer:
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
26-01-2022 11:26
Lensimplantaten zijn geen optie volgens de arts, daar heb ik naar gevraagd.
Fijn om hier positieve verhalen te lezen over Trans PRK, dat geeft wel vertrouwen.
zei hij ook waarom?
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
26-01-2022 13:15
zei hij ook waarom?
Ja, maar dat is nogal moeilijk te onthouden en na te vertellen. Het heeft in ieder geval iets te maken met één van mijn ogen waar een hoge cilinder in zit en nog iets anders. Helemaal duidelijk is het niet voor mij, maar het was wel duidelijk dat dat geen optie was.
Waarom kan je geen lenzen meer dragen?
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
26-01-2022 14:12
Waarom kan je geen lenzen meer dragen?
Mijn ogen verdragen ze niet meer na meer dan 30 jaar. Ik kreeg er steeds meer last van en moest ze uiteindelijk elke keer na een uurtje alweer uit doen . Van alles geprobeerd, allerlei soorten lenzen, vloeistoffen… niets hielp. Mijn ogen raken er superdroog en geïrriteerd door.
pamelacourson schreef:
26-01-2022 15:33
Mijn ogen verdragen ze niet meer na meer dan 30 jaar. Ik kreeg er steeds meer last van en moest ze uiteindelijk elke keer na een uurtje alweer uit doen . Van alles geprobeerd, allerlei soorten lenzen, vloeistoffen… niets hielp. Mijn ogen raken er superdroog en geïrriteerd door.
Hou er rekening mee dat ogen na laseren nog droger kunnen worden. Verder ken ik je leeftijd niet, maar als je al wat ouder bent zit je binnenkort wel met een leesbril. Vriendin van me is gelaserd, fors nachtblind geworden en na 5 jaar opnieuw aan bril, gewoon plus lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven