Gezondheid alle pijlers

Trichomonas

31-08-2017 18:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Ik kreeg een tweetal weken terug last van vaginale jeuk en enorm veel lopende afscheiding met een kaasachtige geur. Ik kon niet meer op stap zonder het dragen van een maandverband (ook al is dit ook niet gezond..). Ik dacht eerst aan een vaginale schimmel, maar behandeling hielp hier niet bij. Bij de huisdokter een staal laten nemen van de uitscheiding. Dinsdag kwam ik te weten Trichomonas te hebben... Een soa, een parasiet die via seksueel contact wordt overgedragen. Mijn vriend en ik zijn monogaam, dus begrijpen beiden niet waar dit vandaan kan komen (we zijn bijna een jaar samen). Op enkele websites las ik dat het in een zwembad en bij hogere temperaturen kan overleven (ik kwam toen net terug van reis dus is misschien een optie). Ook zou het volgens enkele bronnen meerdere jaren in je lichaam kunnen sluimeren voor je symptomen ervaart.

Ter behandeling kreeg ik Fragyl 500mg voorgeschreven. Hiervan moest ik in 1 keer 4 capsules innemen, meer niet. Geen bijwerkingen ondervonden (behalve een vieze metaalsmaak in de mond, maar hé gelukkig was het dat maar). Deze heb ik woensdagochtond ingenomen.

Mijn vraag is wanneer ik nu eigenlijk resultaat zou moeten zien? Ik heb niet de indruk dat de geur al minder is, de afscheiding is wel minder, maar is er nog.. Op sommige forums las ik dat vrouwen de dag erna al van hun klachten verlost zijn :/
anoniem_302817 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 18:22
5.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjongejonge , hij is vreemdgegaan, en hij liegt. Tuurlijk zegt ie dat hij dat niet heeft gedaan!
Als je twijfelt of het wel werkt, kun je beter contact opnemen met je huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven