Trigger Finger
dinsdag 6 oktober 2009 om 14:29
hallo allemaal
Ik heb al wel een onderwerp gezien met mijn vraag alleen wou ik graag weten of een trigger finger ook erger kan worden, ik heb er nu alleen snachts last van dat hij dan blijft hokken en mijn middelste knokkels zijn wel wat gezwollen en me vingers zelf ook, nu kan mijn dokter wel een injectie geven maar ik durf niet, en aangezien ik schoonmaakster ben elke avond 2 uurtjes lijkt het me ook geen zin te hebben als ik zo alles lees?want dan komt het weer terug?
ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen!
alvast thnxxx
groetjes denise
Ik heb al wel een onderwerp gezien met mijn vraag alleen wou ik graag weten of een trigger finger ook erger kan worden, ik heb er nu alleen snachts last van dat hij dan blijft hokken en mijn middelste knokkels zijn wel wat gezwollen en me vingers zelf ook, nu kan mijn dokter wel een injectie geven maar ik durf niet, en aangezien ik schoonmaakster ben elke avond 2 uurtjes lijkt het me ook geen zin te hebben als ik zo alles lees?want dan komt het weer terug?
ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen!
alvast thnxxx
groetjes denise
dinsdag 6 oktober 2009 om 15:05
Ik heb 2 keer een injectie gehad. Die vloeistof heeft lang nodig om goed te kunnen inwerken, dus ik mocht een week niet werken.
Dit heeft dus niet geholpen.
Doorgestuurd voor een operatie, en tijdens de operatie bleek dat het geen trigger was, maar een ganchlioom. Een soort gezwel.
Die is weggehaald, maar na een half jaar zat hij er weer. Klachten zijn bij ganchlioom en triggervinger ongeveer hetzelfde.
Eigenlijk moet ik nu weer geopereerd worden, maar ik heb er geen zin meer in.
Weer een paar weken niet kunnen werken, de pijn en de kans dat hij er zo weer zit....nee laat maar.
Dit heeft dus niet geholpen.
Doorgestuurd voor een operatie, en tijdens de operatie bleek dat het geen trigger was, maar een ganchlioom. Een soort gezwel.
Die is weggehaald, maar na een half jaar zat hij er weer. Klachten zijn bij ganchlioom en triggervinger ongeveer hetzelfde.
Eigenlijk moet ik nu weer geopereerd worden, maar ik heb er geen zin meer in.
Weer een paar weken niet kunnen werken, de pijn en de kans dat hij er zo weer zit....nee laat maar.
dinsdag 6 oktober 2009 om 22:41
hallo allemaal
bedankt voor jullie snelle reactie!nou dan schiet een injectie dus ook niet echt iets op...dan word het toch nadenken zou het anders ook niet weten(hoorde al van me dok dat het geen consuqeunties heeft voor de toekomst nou volgens mij dus wel dan)!nou jullie veel sterkte! en een 2de operatie zou k ook niet willen nee maar ja als je er echt last van heb zou k er wel ff over na denken...
groetjes denise
bedankt voor jullie snelle reactie!nou dan schiet een injectie dus ook niet echt iets op...dan word het toch nadenken zou het anders ook niet weten(hoorde al van me dok dat het geen consuqeunties heeft voor de toekomst nou volgens mij dus wel dan)!nou jullie veel sterkte! en een 2de operatie zou k ook niet willen nee maar ja als je er echt last van heb zou k er wel ff over na denken...
groetjes denise
donderdag 8 oktober 2009 om 13:20
Denise22,ik heb ook 2 keer een triggerfinger gehad.Eerst mijn duim en een jaar later mijn middelvinger.De eerste keer heb ik ook een injectie gehad,hielp wel maar na 3 maanden was het weer terug dus heb ik het toch maar laten opereren.Plaatselijke verdoving zodat je de hele arm niet meer voelt.De operatie duurde ongeveer een half uurtje.Daarna kon ik gelijk naar huis.Het duurde nog een paar uur tot ik weer geheel gevoel had in mijn arm en hand.Ik had niet veel pijn en na 3 weken kon ik weer werken.Wel met huishoudhandschoenen aan natuurlijk.Ben ook schoonmaakster.Bij de middelvinger heb ik gelijk een operatie gevraagd en dat is het zelfde gegaan als de eerste keer.Viel allemaal reuze mee.Dus wat je ook beslist te doen ,heel veel sterkte.
donderdag 8 oktober 2009 om 13:40
hoi libella bedankt voor je reactie, wat een gedoe....lijkt me geen pretje eerst injectie en dan een operatie dan zou ik idd zeggen geef me die operatie dan maar gelijk, maar ik weet niet of mijn dokter daar wel mee accoord gaat?maar ik werk wel elke avond 2 uurtjes behalve de dinsdag dus dan zou hij moeten weten dat die injectie dan geen nut heeft lijkt me? ik denk dat ik sowieso mijn dokter even ga bellen ik zal je nog laten weten hoe en wat, en hoe gaat het nu met je hand?helemaal geen last meer?
groetjes denise en thnxx
groetjes denise en thnxx
vrijdag 9 oktober 2009 om 06:53
Hoi Denise, ik heb ook een trigger vinger en weet hoe lastig het is. Ben er 9 jaar geleden aan geopereerd toen ik ook een carpenal tunnel operatie onderging. O zei de dokter, die vinger nemen we ook wel mee. Op dat moment had ik niet echt super last van de vinger (ringvinger). Na de operatie en het herstelis de triggervinger 10 x erger geworden. Mijn vinger zit 's morgens helemaal vast en is erg stijf. Duurt een half uurtje om de hand weer sopel te krijgen. Overdag zit de vinger ook regelmatig vast en is erg pijnlijk om de vinger los te trekken. Ik zou dus eerst goed nadenken of je een opratie wilt. SUCCES!
vrijdag 9 oktober 2009 om 10:02
hoi jetje jeetje dat is ook wat zeg! dus eigelijk kan een operatie ook niet werken?maar ja wat ik dus niet zie zitten is om steeds weer terug te moeten komen voor een prik ik heb echt hekel aan naalden....ik word maandag gebeld door mijn dokter wat hij vind, ik heb een goeie dokter dus ben benieuwd wat hij me zegt bedankt voor je reactie....weer wat om over da te denken nu 
groetjes denise

groetjes denise
vrijdag 9 oktober 2009 om 13:53
vrijdag 9 oktober 2009 om 20:01
Denise22,bij mij heeft de operatie wel goed gewerkt.Als ik weer last zou krijgen dan laat ik het ook weer opereren.Minder pijnlijk dan die injecties.Ik had een plastisch chirurg en die vond het toch ook beter om te operen dan de injectie.Want zo,n injectie helpt niet lang en dan moet je weer een injectie en dan blijf je aan de gang.Bij mij is de duim vorig jaat maart geopereerd,helemaal geen last meer.De vinger is dit jaar in mei gedaan en heb ook geen enkele klacht meer.En het is trouwens jou keuze of je een injectie wil of opereren maar dan moet je wel een verwijsbrief hebben en als ik jou was dan voor de plastisch chirurg en niet de gewone chirurg.
vrijdag 9 oktober 2009 om 20:03
zaterdag 10 oktober 2009 om 21:13
hoi hoi libella harstikke bedankt voor je reactie ik heb hier echt wat aan, en ben het dan zeker met je eens dat ik dan maar een operatie moet doen, wat ik dan al dacht, ik merk namelijk nu dat het ook overdag pijnlijker is en vooral in de nacht en de ochtend!ik zie zoveel injecties echt niet zitten heb al angst voor naalden!
ik zal je wel op de hoogte houden bedankt.
groetjes denise
ik zal je wel op de hoogte houden bedankt.
groetjes denise