Gezondheid alle pijlers

Trillende spieren en kramp

21-06-2010 10:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar weken last van trillende spiertjes overal in mijn lichaam: kuit, voet, bil, oog, lip. Heb ook vaker kramp in spieren op vreemde plekken.

Ben niet moe, loop ook gewoon hard maar maak me wel zorgen. Het is begonnen sinds ik een nieuwe baan heb. Misschien een te hoge spierspanning o.i.d? Herkend iemand dit?
stressuiting misschien?
hoge bloeddruk?
Ja ik heb het vaak bij 1 oog en 1 arm. Volgens de dokter is het stress.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik weet wel dat veel drinken tijdens (en voor en na) het sporten helpt tegen kramp...
Herken het zelf niet maar weet wel dat magnesium goed kan helpen om van je klachten te komen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb niet het gevoel dat het gerelateerd aan het sporten is. Na het sporten gaat het juist vaak heel goed. Ik heb het meeste last als ik ontspan. S avonds op de bank of in bed voel ik overal van die opploppende spiertjes en krijg ik her en der spierkramp. Ik slik al magnesium. Uit bloedonderzoek kwam geen tekort. Mijn b12 was 170 ook dat was goed volgens de huisarts.

Hij heeft geen verklaring voor mijn klachten, Maar misschien herkend iemand dit.
Te weinig vocht in je lichaam. Het kan zijn dat waar je nu net werkt er een climaatsysteem hangt waar door je iets sneller uitdroogt. Je zou eens kunnen proberen of het minder is als je een halve liter vocht per dag meer binnen krijgt.

Stress kan ook heel goed.
quote:tinkerbell1 schreef op 21 juni 2010 @ 10:49:

Uit bloedonderzoek kwam geen tekort. Mijn b12 was 170 ook dat was goed volgens de huisarts. Dit is wel laag hoor. Met waarden tussen de 150 en 300 kan je toch klachten krijgen. (is mij verteld, zit ook in de molen) Ben je vega toevallig?
Nee, ben geen vega. Maar eet wel weinig vlees. Meestal vis.
quote:tinkerbell1 schreef op 21 juni 2010 @ 10:57:

Nee, ben geen vega. Maar eet wel weinig vlees. Meestal vis.Google is op B12. Neem het e.e.a. wel met een korreltje zout maar toch 170 kan al klachten veroorzaken.
magnesium
Wel uitkijken met magnesium, want dat is ook een laxeermiddel. En dus moet je dan weer meer drinken, anders krijg je kramp door te weinig vocht....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven