Gezondheid alle pijlers

Tromboflebitis

20-09-2021 14:57 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vorige week tromboflebitis, van mijn kuit tot halverwege mijn bovenbeen. Er is een echo gemaakt en er is geen risico op trombose want de diepere aders zijn goed. Ik moet nu 6 weken bloedverdunners spuiten omdat het om zo’n enorm lange ontsteking gaat. Wie heeft dit ook wel eens gehad en hoe lang heb je er last van gehad? En bleef jouw huid daarna verkleurd of zag je er niks meer van?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte hiermee! Sinds een aantal maanden heb ik trombose in m’n arm. Deze wordt veroorzaakt door een Port a cath die op mijn borst in een ader geplaatst is.
Ik moet ook dagelijks spuiten en dat zal nog wel even duren.

Het spuiten en de verkleuringen…..
Wat een ellende is dat. Inmiddels ben ik al wel wat verder en het lukt nu aardig.
Ik spuit in mijn buikvet nu en niet in bovenbeen. Dat werkt makkelijker. Altijd even rustig gaan zitten en kijken of er geen druppel aan je naald hangt. Soms lekt er al wat vloeistof. Deze van de naald afschudden, anders brandt die in je huid en krijgt je verkleuring. Injecteren en naald er weer uit halen. Beter is om dan niets aan te raken. Elke beweging daar op die plek zorgt voor een enorm brandend gevoel. Even rustig blijven zitten.
Alhoewel ik dagelijks prik zijn er maar een paar kleine blauwe plekjes op buik.
Op mijn bovenbeen heb ik nog steeds een blauwe plek met verdikking eronder. Die heb ik al 2 maanden. Stond staande te prikken in bovenbeen en begin enorm te bloeden. Waarschijnlijk ader geraakt.

Ik blijf het heftig vinden om mezelf te injecteren en begeleiding is maar matig.
Veel sterkte ermee 👍
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehad 2x heftig, andere keren pijnlijk maar niet naar de huisarts geweest.
Ik heb hier verder geen medicatie voor gehad als alleen naproxen. Eerste keer bank-rust met been omhoog en steunkous. Tweede keer kwam de thuiszorg om me te zwachtelen met pelottes.

Als ik langer dan een uur of 2 sta voel ik het weer aankomen. In mijn knieholte komt dan een knobbeltje en ik krijg een ontzettend zwaar gevoel als ik opsta. Dan ga ik dus meteen zitten en waar mogelijk been omhoog. Heel langzaam zakt het dan en na paar dagen is het weg. Knobbeltjes blijven langer zitten (die twee fikse keren bleef ik het lang voelen, verkleuringen zijn nooit helemaal weggegaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehad tijdens een zwangerschap, ik heb zo’n 10 weken voor tot 6 weken na de bevalling bloedverdunners geïnjecteerd. Het is wel 20 jaar geleden, ik weet het niet meer precies. Ik was wel onder behandeling van een fleboloog. Hele grote ontsteking, erg pijnlijk maar geen verkleuring en niks meer van te zien inmiddels. Ook nooit teruggekomen. Ik durfde niet in mijn buik te prikken dus dat werd een bovenbeen. Veel blauwe plekjes. Maar alles is goed gekomen.
Alle reacties Link kopieren
vanlippebiesterveld schreef:
20-09-2021 16:12
Sterkte hiermee! Sinds een aantal maanden heb ik trombose in m’n arm. Deze wordt veroorzaakt door een Port a cath die op mijn borst in een ader geplaatst is.
Ik moet ook dagelijks spuiten en dat zal nog wel even duren.

Het spuiten en de verkleuringen…..
Wat een ellende is dat. Inmiddels ben ik al wel wat verder en het lukt nu aardig.
Ik spuit in mijn buikvet nu en niet in bovenbeen. Dat werkt makkelijker. Altijd even rustig gaan zitten en kijken of er geen druppel aan je naald hangt. Soms lekt er al wat vloeistof. Deze van de naald afschudden, anders brandt die in je huid en krijgt je verkleuring. Injecteren en naald er weer uit halen. Beter is om dan niets aan te raken. Elke beweging daar op die plek zorgt voor een enorm brandend gevoel. Even rustig blijven zitten.
Alhoewel ik dagelijks prik zijn er maar een paar kleine blauwe plekjes op buik.
Op mijn bovenbeen heb ik nog steeds een blauwe plek met verdikking eronder. Die heb ik al 2 maanden. Stond staande te prikken in bovenbeen en begin enorm te bloeden. Waarschijnlijk ader geraakt.

Ik blijf het heftig vinden om mezelf te injecteren en begeleiding is maar matig.
Veel sterkte ermee 👍
Oei een trombose is nog vervelender, sterkte! Ik vond juist in mijn buik (en daar zit meeeer dan genoeg vet…) veel pijnlijker dan mijn bovenbeen. Dus daar prik ik nu. Begeleiding, wat is dat? Ik kreeg een uitgeprinte tekening van de apotheek en dat was het.
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
20-09-2021 17:31
Ik heb het gehad 2x heftig, andere keren pijnlijk maar niet naar de huisarts geweest.
Ik heb hier verder geen medicatie voor gehad als alleen naproxen. Eerste keer bank-rust met been omhoog en steunkous. Tweede keer kwam de thuiszorg om me te zwachtelen met pelottes.

Als ik langer dan een uur of 2 sta voel ik het weer aankomen. In mijn knieholte komt dan een knobbeltje en ik krijg een ontzettend zwaar gevoel als ik opsta. Dan ga ik dus meteen zitten en waar mogelijk been omhoog. Heel langzaam zakt het dan en na paar dagen is het weg. Knobbeltjes blijven langer zitten (die twee fikse keren bleef ik het lang voelen, verkleuringen zijn nooit helemaal weggegaan)
Zwachtelen doe ik niet, de huisarts had met het ziekenhuis overlegd en ze gaven aan dat zwachtelen alleen helpt tegen de pijn maar dat het daar niet eerder van weggaat. En om nou van bovenbeen tot kuit ingezwachteld te zijn lijkt me heel vervelend. Dus ik heb gekozen om het niet te doen.

Wat vervelend dat het voor jou dus een soort zwakke plek blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven