Gezondheid alle pijlers

Trombosebeen?

19-01-2013 15:09 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Paar weken terug had ik geschreven ivm krampgevoel in m'n kuit. Ben ermee naar de dokter geweest en ik moest het maar afwachten en als het erg zeer deed pijnstillers innemen.

Het is echter niets veranderd, het lijkt zelfs pijnlijker geworden te zijn. Gister had ik gebeld met de assistente van m'n huisarts (zij had geen plekje meer vrij) en zij zouden dan samen overleggen wat te doen. Heb opnieuw dus de klachten verteld. Ik moest m'n been warm houden en als het erger werd volgende week langskomen (dat ga ik a.s. dinsdag doen en vragen om 'n echo).

Nu ben ik natuurlijk aan het googlen geslagen en stuitte ik op óf een ontseking in de kuitspier of trombosebeen. Wat betreft die laatste, ik wilde vragen of mensen hier eventueel 'ervaring' hebben met trombosebeen?

Want wat voor pijn je in dat geval voelt heb ik nog niet kunnen vinden, dus is het ook vergelijkbaar met spierpijn of is het een ander soort pijn?
Na al een paar jaar mee lezen nu toch maar een account aangemaakt om op jou vraag te reageren..

Paar weken terug ook zomaar last van me kuit, en idd lekker zelf dokteren op google en ik vond het zelfde.

Assistent gebeld en verteld hoe en wat.. toch even langs gekomen.

Been zag er normaal uit maar om het uit te sluiten even een echo in het ziekenhuis.

Bingo trombose been..

Maar zoals jij het beschrijft voelde het bij mij ook..

Ik kon het ook slecht uitleggen maar vond het ook voelen als een soort kramp..
Ik had ivanaf september vorig jaar een vage pijn in mijn kuit die ik genegeerd heb.

Het bleek een trombosebeen te zijn, waar ze pas achter kwamen toen ik met een longembolie in het ziekenhuis lag...
Ok, nou dat is geweldig dus :( heb ik weer.

Halfvollekwark, hoe is het nu met jou? En wat voor symptomen had jij nog meer?

En Pimpelmeesje... hoe is het bij jou afgelopen? En hoelang ben je er mee doorgelopen?
Ja opzich prima.. Leef met een steunkous en bloedverdunners.. En dat wil je niet als je nog in de 20 bent..

Eerste 3 weken nog erg veel pijn gehad maar dat is nu helemaal weg.

Enigste waar ik keihard van baal is dat ik door de bloedverdunners haar uitval heb.. En niet zo zuinig ook maar dat is het enigste wat ik nog merk van me been.
quote:halfvollekwark schreef op 19 januari 2013 @ 15:44:

Ja opzich prima.. Leef met een steunkous en bloedverdunners.. En dat wil je niet als je nog in de 20 bent..

Eerste 3 weken nog erg veel pijn gehad maar dat is nu helemaal weg.

Enigste waar ik keihard van baal is dat ik door de bloedverdunners haar uitval heb.. En niet zo zuinig ook maar dat is het enigste wat ik nog merk van me been.

En moet je die bloedverdunners voor altijd slikken?

Ik weet ook niet of ik nou juist wel of niet moet lopen of dat ik de hele dag met m'n been omhoog moet zitten.
Als je aan trombose denkt neem dat dan heel serieus. Kan van je been zomaar losschieten naar bijvoorbeeld je longen. Ik zou tot je zekerheid hebt ook stoppen met de pil, als je die slikt...
Sorry, wil je overigens geen angst aanpraten maar heb zelf ervaring met een longembolie zonder voorafgaande klachten. Op jonge leeftijd is het wat uitzonderlijk en een arts kan het misschien eerder als ' kleine kans dat je het hebt' zien.

Misschien is het niks maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
quote:Lauraontopic schreef op 19 januari 2013 @ 15:56:

Sorry, wil je overigens geen angst aanpraten maar heb zelf ervaring met een longembolie zonder voorafgaande klachten (1 jaar geleden). Op jonge leeftijd is het wat uitzonderlijk en een arts kan het misschien eerder als ' kleine kans dat je het hebt' zien.

Misschien is het niks maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

Dit dus...

Ik heb er een paar weken mee gelopen. Deed ook niet echt pijn, 't was gewoon een raar gevoel.

Maar zit nu nog steeds thuis, want van een longembolie herstel je doorgaans niet echt snel...
Nee die hoef ik gelukkig maar voor een half jaar. Kous wel voor 2 jaar.

Aangezien je pas over een paar dagen terecht kan hoop ik niet dat je nu compleet in de stress zit maar laat je ook niet weg sturen met joe kramp succes ermee..
quote:halfvollekwark schreef op 19 januari 2013 @ 15:59:

Nee die hoef ik gelukkig maar voor een half jaar. Kous wel voor 2 jaar.

Aangezien je pas over een paar dagen terecht kan hoop ik niet dat je nu compleet in de stress zit maar laat je ook niet weg sturen met joe kramp succes ermee..

Nouja ben nu wel min of meer compleet in de stress geschoten haha. Lees nu ook dingen over beroertes enzo en longembolie inderdaad. Maar dinsdag laat ik me zowieso niet wegsturen zonder een echo of bloedverdunnende pilletjes al!

Het probleem is alleen dat ik vanavond bijv. naar de bios wilde en maandag een dagje weg. Maar ik weet niet of ik dat "mag".. of dat ik dan meer schade aanricht (of dat ik bijv krukken moet regelen ofzo)
Als ik jou was zo ik dit weekend nog naar een huisartenpost gaan. Ik heb zelf twee keer trombose gehad. Als je een ontsteking hebt dan is het beter om te rusten. Als het trombose is dan is het beter om te bewegen, dat is mij verteld. Je kan ook een aderontsteking hebben met stolsels erin, dat had ik de eerste keer. Dus zou aandringen op een echo. Al is het maar voor je gemoedsrust. En mocht het toch trombose zijn dan moet er echt met spoed gestart worden met spuiten van bloedverdunning. Overigens zag je beide keren bij mij niks aan mijn been. Had alleen wel pijn wat steeds iets erger werf.
Spuiten als in prikken? Ik dacht dat je bloedverdunnende pillen kreeg.

Ik weet niet wat het is maar begin er nu toch echt depressief van te worden, vooral omdat ik grote leuke plannen had voor vandaag en volgende week. Aan de ene kant heb ik zoiets van 'gaan zolang het kan' en aan de andere kant weet ik het gewoon niet. Moet mij weer gebeuren.
In het begin moet er bloedverdunning gespoten worden totdat je bloed 'goed' is dan ga je over op tabletten. Ik zou echt het zekere voor het onzekere nemen.
quote:dare74 schreef op 19 januari 2013 @ 16:31:

In het begin moet er bloedverdunning gespoten worden totdat je bloed 'goed' is dan ga je over op tabletten. Ik zou echt het zekere voor het onzekere nemen.En doet dat zeer?
Nee joh gewoon spuit in je buik of been net wat je wilt..

Ik had daar totaal geen moeite mee omdat bij me zelf te doen.

En trombose betekend niet dat je gehandicapt bent he ;)

Als jij dinsdag op stapt wilt of whatever ken dat prima zolang je geen pijn hebt ofzo.

En je praat er over alsof je het al hebt.. Laat het eerst goed checken.

Ik schrok me ook de pleuris maar uit eindelijk valt het alles mee.. Op me haar uitval na.. En geen 20 wijn meer in het weekend al luister ik daar ook niet altijd naar
Nee gewoon een rol(letje) pakken en die naald erin jassen;). Laat het nou ff nakijken!
Ben vandaag naar huisartsenpost geweest en met hoge waarschijnlijkheid is het dus trombose. Ben er wel even ondersteboven van :(
Goed dat je naar de huisartsenpost bent geweest!

Klote dat het trombose is.... Maar gelukkig ben je er op tijd bij.

Heel veel sterkte en succes! En echt, wees blij dat je er op tijd bij bent en er waarschijnlijk gewoon goed van herstelt.

Maar het ontzettend vervelend.... . Zet 'm op!
Ik zou het wel even duidelijk zeggen tegen je huisarts dat je het waardeloos vindt dat hij je niet serieus heeft genomen. Dit had erger kunnen aflopen!!

Sterkte!!
Maar waarschijnlijk? Ze zien dat toch met de scan of?

Klote ik was ook zwaar van de leg.. Maar serieus als je straks je bloedverdunners krijg dan is er allemaal wel mee te leven.
Ja ik moet morgen naar mijn eigen HA, ik heb doorverwijzing nodig voor echo. De dokter bij HApost heeft me vandaag wel al een prik gegeven en morgen nog een. Dan ga ik die echo met spoed aanvragen. Oja en heb gezegd tegen de arts dat ik volgende week een dagje uit wilde of ik mocht lopen. Hij zei van wel. Dus dat dagje ga ik ook doen, wellicht wat ingekort, maar thuis zitten word ik alleen maar verdrietig van!

Halfvolle.. Komt er een tijd dat je zonder medicijnen kwam of is dit nu voor altijd zo?
Ooh zo! Nou met een beetje geluk kan je direct terecht voor de echo!

Ik hoef een half jaar medicatie te slikken dus dan valt wel mee.

Hangt volgens mij wel af van waar door je het hebt gekregen.

Ze gaan dat meestal niet onderzoeken maar bij mij was het wel duidelijk hele lange vlucht gehad en die in combi met een een 3e generatie pil die meer risico geeft.
Oh dat valt nog mee!

Wat doen ze na de echo? Krijg ik dan gelijk medicatie ook?

Zit nu trouwens beetje gestressed op de bank, want wat als er straks n bloedpropje doorgaat naar longen ofzo. Aaah
Je bent onder behandeling nu, aangezien je een spuitje hebt gekregen. Heparine als het goed is. Dus volgens mij hoef je niet heel bang te zijn dat propjes gaan schieten. Kan me niet voorstellen dat de arts anders zou zeggen dat je gewoon uit kunt gaan.

Standaard richtlijn is om halfjaar medicatie te slikken. Daarna ben je weer helemaal in orde. Eerder al. Dat halfjaar is om 100% zeker te zijn dat echt alle propjes weg zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven