Gezondheid alle pijlers

Trommelvlies kapot gesnoten??

15-04-2013 19:59 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snoot net mijn neus, niet eens met belachelijk veel kracht. (Ben wel verkouden) En opeens voel ik een raar soort plop in mijn oor en hoor een gek geluid. Het deed niet echt pijn maar het voelde wel raar.

Nu, een uur later voelt het nog steeds erg raar... alsof er water in zit, of druk op staat. Af en toe voel ik ook nog iets, alsof de druk veranderd ofzo. Ook als er niks gebeurt voel ik aan die ene kant een constant raar gevoel in mijn oor...

Heb het niet idee dat ik minder goed hoor.

Heb dit niet eerder gehad, meestal snuit ik nog harder. Maar kan dit kwaad? Heb ik nu mijn trommelvlies gemold? Of loopt dat niet zo'n vaart?

Herkent iemand dit?
Huisarts! Ik kan hiervandaan niet in je oren kijken
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Zo'n vaart loopt dat niet. Grote kans dat je straks als je wat drinkt of gaat gapen je oor weer goedplopt. Als je het niet vertrouwd, dan even naar de huisarts.
Heb ik ook wel eens, je oor zit dan gewoon dicht.
DeeDee86, das waar maar als het niks voorstelt en iedereen dit wel eens heeft wil ik daar niet mee aankomen bij de huisarts.
Heb ik ook wel eens, vooral als ik verkouden ben. Gaat vanzelf over.
Dat gevoel komt waarschijnlijk door verschil van druk in je oor en de buitenlucht. Door je verkoudheid werkt je buis van Eustachius minder optimaal. Ik vermoed dat er weinig aan de hand is. Sabbel anders 'es op een dropje of zuurtje of gaap een paar keer flink.
quote:Pelikaan schreef op 15 april 2013 @ 20:15:

Dat gevoel komt waarschijnlijk door verschil van druk in je oor en de buitenlucht. Door je verkoudheid werkt je buis van Eustachius minder optimaal. Ik vermoed dat er weinig aan de hand is. Sabbel anders 'es op een dropje of zuurtje of gaap een paar keer flink.Ik heb dit altijd in een oor met neus snuiten. Snuit nu dus mijn neus met 1 vinger tegen mijn oor, ziet er een beetje raar uit, maar geen drukverschil en dichte oren!
Lijkt me een uitstekende oplossing! :D
Ik denk dat je oor dichtgeklapt is, als je trommelvlies kapot is voel je het wel dat doet verrekte zeer namelijk.

Ik heb het ook weleens, ik knijp dan mijn neus dicht en blaas zachtjes totdat mijn oor weer openspringt.
Als je trommelvlies scheurt oid, dan weet je het wel zeker hoor.
Listen very carefully, I shall say this only once.
Kokolientje, ik heb dat eens geprobeerd. Nu lijkt ie inderdaad weer dicht te klappen (of open haha) en nu knettert het nog een beetje.

Het gevoel blijft wel.. maar misschien trekt dat straks weg.

Als ik jullie zo lees is er niks kapot (leek me ook sterk maargoed ken mn eigen krachten niet :D)

Maar even afwachten dus.
quote:Pelikaan schreef op 15 april 2013 @ 20:25:

Lijkt me een uitstekende oplossing! :DKrijg wel rare blikken toegeworpen als ik mijn neus snuit
Probeer het nog een paar keer voorzichtig. Bij mij kan het soms wel een paar uur duren

voordat mijn oor weer open is. Ik herken het geknetter, ik noem het een spa rood oor, dat knettert ook zo
quote:DeeDee86 schreef op 15 april 2013 @ 20:08:

Huisarts! Ik kan hiervandaan niet in je oren kijkenNIET????
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maar geloof me, als je je trommelvlies scheurt kan jij echt niet meer forummen hoor

Dan lig je gillend van de pijn over de grond te rollen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Pelikaan schreef op 15 april 2013 @ 20:15:

Dat gevoel komt waarschijnlijk door verschil van druk in je oor en de buitenlucht. Door je verkoudheid werkt je buis van Eustachius minder optimaal. Ik vermoed dat er weinig aan de hand is. Sabbel anders 'es op een dropje of zuurtje of gaap een paar keer flink.

+1

Als je er echt last van hebt, dan kan neusspray (ontzwellende) ook helpen. Dan slinken niet alleen de slijmvliezen in je neusholte, maar ook die van de buis van Eustachius van. Het drukverschil tussen middenoor en neusholte wordt dan deste makkelijker weer opgeheven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven