Uit bed vallen
zondag 5 augustus 2018 om 16:31
Een vriendin van me is vannacht uit bed gevallen en heeft daar nu last van. In het gesprek bleek dat ze wel vaker uit bed valt. Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen: ik val werkelijk nooit uit mijn bed. Ik beweeg 's nachts veel, dat wel - maar eruit vallen? Echt nooit.
Dus... is het eigenlijk normaal om zo nu en dan uit je bed te vallen? Vandaar een poll.
Dus... is het eigenlijk normaal om zo nu en dan uit je bed te vallen? Vandaar een poll.
zondag 5 augustus 2018 om 16:40
Duidelijk geen kandidaat voor een stapelbed.
Ik heb als kind wel soms moeite moeten doen als ik gezellig bij mijn zus sliep... en je dan een klein randje voor jezelf had en zij de rest van de ruimte innam. Toch niet gevallen.
Ik denk dat de meeste mensen toch ergens een onderliggend besef hebben van hoe groot hun bed is.
Maar een medisch syndroom met bedvallen ken ik ook niet. Bedhekje dan maar?
Ik heb als kind wel soms moeite moeten doen als ik gezellig bij mijn zus sliep... en je dan een klein randje voor jezelf had en zij de rest van de ruimte innam. Toch niet gevallen.
Ik denk dat de meeste mensen toch ergens een onderliggend besef hebben van hoe groot hun bed is.
Maar een medisch syndroom met bedvallen ken ik ook niet. Bedhekje dan maar?
zondag 5 augustus 2018 om 16:43
zondag 5 augustus 2018 om 17:33
Het is mij in 48 jaar tijd twee keer gebeurd dat ik uit bed viel. Voor de laatste keer heb ik nog een verklaring: het betrof een dubbele boxspring met van die plastic pootjes op een gladde ondergrond, en toen ik gezellig tegen mijn man aan wilde kruipen verschoof ik de boel blijkbaar een beetje zodat er een flinke gleuf ontstond waar ik dus in donderde. Hoe ik het die andere keer voor elkaar gekregen heb weet ik nog steeds niet: ik lag gewoon ineens op de grond. Beide keren geen letsel trouwens, of het moest een beetje buikpijn zijn van het lachen.
zondag 5 augustus 2018 om 17:49
Nou als ik in een eenpersoonsbed lig wil het me gebeuren dat ik wakker wordt omdat ik te dicht bij de rand kom in m’n slaap. Word dan echter dus wel wakker als ik dreig te vallen. Op zolder hebben we een tijdje een klapbed gehad dat stortte gemakkelijk in. Als je dat meetelt ben ik wel een paar keer uit bed gevallen. Maar dat lag dus aan het bed.
zondag 5 augustus 2018 om 17:58
Zo irritant is dat. Had op vakantie een keer een groot kingsize bed helemaal voor mezelf. Dus ik dacht ik ga lekker breed in het midden liggen. Bleken het 2 losse bedden op wieltjes te zijn die dus langzaam schuin uit elkaar roldenLady*Voldemort schreef: ↑05-08-2018 17:33Het is mij in 48 jaar tijd twee keer gebeurd dat ik uit bed viel. Voor de laatste keer heb ik nog een verklaring: het betrof een dubbele boxspring met van die plastic pootjes op een gladde ondergrond, en toen ik gezellig tegen mijn man aan wilde kruipen verschoof ik de boel blijkbaar een beetje zodat er een flinke gleuf ontstond waar ik dus in donderde. Hoe ik het die andere keer voor elkaar gekregen heb weet ik nog steeds niet: ik lag gewoon ineens op de grond. Beide keren geen letsel trouwens, of het moest een beetje buikpijn zijn van het lachen.
En ik ben als kind een keer uit bed gevallen en een keer gleed de lattenbodem van het riggeltje toen ik sliep maar dat is een ander verhaal.