Gezondheid alle pijlers

Uitstrijkje niet goed

06-11-2023 15:39 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Helaas vandaag te horen gekregen dat uitstrijkje niet goed is, pap 3a2… ben 26. Totaal niet zien aankomen. Maak me enorm ongerust. Krijg binnenkort een Colposcopie. Meer mensen die dit ooit hebben gehad? Uitslag 3a2?

Update: colposcopie gehad.
Er zijn 3 biopten genomen, verwachting is uitslag Cin 2 of cin 3. Nu wachten op de uitslag…
jull22 wijzigde dit bericht op 16-11-2023 20:18
20.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik en het is helemaal goedgekomen.

Ik heb ook een colposcopie gehad waar ik gelukkig ook heel weinig last van heb gehad. Daarna nog 3x op controle geweest bij de gynaecoloog. Daarna weer gewoon mee in het normale bevolkingonderzoek.

Sterkte!
Hi

Vervelend deze uitslag en bergijp best dat je hier ongerust over bent, hier dan een positief verhaal.
Ik had Pap3b2 en ben gelijk doorgestuurd en heb een lisexcisie gehad, deze viel me alles mee, half jaar later weer een uitsrijkje gehad en deze was pap1. nu 5 jaar later nog steeds Pap 1.
anoniem_65cdceffddd70 wijzigde dit bericht op 06-11-2023 15:54
7.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb ik ook gehad op mijn 25e.
Em ik snap jouw schrik en angst!
Maar bij mij is het allemaal goed gekomen. Veel sterkte hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook. Bleken na biopten best heftige afwijkingen te zijn. Die zijn met een lisexcisie weggehaald (viel 300% mee). En nu pap1 en zit weer in het bevolkingsonderzoek. Vond t ook doodeng toen maar in feite zijn ze er vroeg bij en dat is een goede zaak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ooit pap3aCin2 met HPV, het is uit zichzelf weggegaan, maar dat duurde wel 2 jaar. Ik ben destijds ook enorm geschrokken. Als de gyn een behandeling aanraadt, zou ik dat zeker doen. Het komt vast goed, en vertrouw erop dat je in goede handen bent. Ze houden het supergoed in de gaten. Take care!
Alle reacties Link kopieren Quote
debuurvrouw schreef:
06-11-2023 15:44
Heb ik ook gehad op mijn 25e.
Em ik snap jouw schrik en angst!
Maar bij mij is het allemaal goed gekomen. Veel sterkte hoor!
Welke pap had jij? Fijn dat het helemaal is goed gekomen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
06-11-2023 15:52
Ik had ooit pap3aCin2 met HPV, het is uit zichzelf weggegaan, maar dat duurde wel 2 jaar. Ik ben destijds ook enorm geschrokken. Als de gyn een behandeling aanraadt, zou ik dat zeker doen. Het komt vast goed, en vertrouw erop dat je in goede handen bent. Ze houden het supergoed in de gaten. Take care!
Hoezo heb jij geen behandeling gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jull22 schreef:
06-11-2023 16:36
Welke pap had jij? Fijn dat het helemaal is goed gekomen!
Exact hetzelfde als jij. Er is echt hoop hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had toen ik 26 was (inmiddels alweer 23 jaar geleden) pap4 CIN3. Heb een conisatie gehad en de randen waren schoon. Daarna altijd pap1 bij uitstrijkjes. Sterkte, TO!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jull22 schreef:
06-11-2023 16:36
Hoezo heb jij geen behandeling gehad?
Het was een twijfelgeval en ik mocht het afwachten. Ik had anders een lis gehad, maar dan kan je daarna nog weken bloeden. Ik ging toen net op reis voor 8 weken naar Azië. En ik had geen zin in 8 weken bloeden in de jungle ;-) Wel goed overlegd en uiteindelijk ging het dus zelf over. Maar dit heb ik echt goed overlegd en goed overdacht hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar, uiteindelijk met een liscextie opgelost.

Btw ik snap je behoefte om ervaringen op te zoeken, heb ik ook gedaan, online en in de echte wereld.

En waar ik uiteindelijk het meeste moeite mee heb gehad is het feit dat IEDEREEN zei dat het wel goed kwam, dat het makkelijk te verhelpen is, je bent er op tijd bij, joh er zijn zoveel vrouwen die dit hebben blablabla.

Dus speciaal voor jou en anderen de dit lezen en nodig hebben; het is oké om verdrietig te zijn, om te "rouwen" over je lichaam die ineens (wellicht zelfs zonder klachten) voelt alsof het je in de steek laat, dat je in bed ligt met paniek gevoelens over de toekomst en alle slechte scenario's gaat googelen.

Zoek iemand bij wie je daarover ook je hart kan luchten :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
boannan schreef:
06-11-2023 16:47
Ik had toen ik 26 was (inmiddels alweer 23 jaar geleden) pap4 CIN3. Heb een conisatie gehad en de randen waren schoon. Daarna altijd pap1 bij uitstrijkjes. Sterkte, TO!
Wat is een conisatie? Hoe bedoel je randen schoon?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jull22 schreef:
06-11-2023 17:09
Wat is een conisatie? Hoe bedoel je randen schoon?
https://info.mumc.nl/pub-1695

De randen van de conus die ze weggesneden hebben waren vrij van slechte cellen en dus een indicatie dat ze alle slechte cellen weg hebben kunnen snijden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren Quote
boannan schreef:
06-11-2023 16:47
Ik had toen ik 26 was (inmiddels alweer 23 jaar geleden) pap4 CIN3. Heb een conisatie gehad en de randen waren schoon. Daarna altijd pap1 bij uitstrijkjes. Sterkte, TO!
Hier exact hetzelfde. pap4 op mijn 25e. Na behandeling alles schoon gelukkig en sinds die tijd altijd goede uitstrijkjes gehad. Ik heb daarna 2 kinderen gekregen en geen enkele probleem. Maar het bleef wel een tijdje spannend als ik weer een uitstrijkje moest laten maken. En nog steeds eigenlijk. Ik laat af en toe tussendoor een extra uitstrijkje maken bij mijn huisarts.

Ik ben altijd blij geweest dat ik er op tijd bij was. En dat is bij jou ook zo TO. Het is echt schrikken en heel naar, maar je bent er op tijd bij en de kans is heel groot dat het volledige te behandelen is. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
06-11-2023 17:54
Hier exact hetzelfde. pap4 op mijn 25e. Na behandeling alles schoon gelukkig en sinds die tijd altijd goede uitstrijkjes gehad. Ik heb daarna 2 kinderen gekregen en geen enkele probleem. Maar het bleef wel een tijdje spannend als ik weer een uitstrijkje moest laten maken. En nog steeds eigenlijk. Ik laat af en toe tussendoor een extra uitstrijkje maken bij mijn huisarts.

Ik ben altijd blij geweest dat ik er op tijd bij was. En dat is bij jou ook zo TO. Het is echt schrikken en heel naar, maar je bent er op tijd bij en de kans is heel groot dat het volledige te behandelen is. Sterkte!
Ik hoop het !
Die tussentijdse uitstrijkjes zal ik sowieso blijven doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook hier een positief verhaal. Kwam direct met een pap2a CIN III uit het bevolkingsonderzoek op mijn 30ste. Lisexcisie gehad en sindsdien schoon, weer netjes pap1.
Tante van me had pap4 en ook nooit meer een afwijkend uitstrijkje gehad na behandeling.

Wat mij gerust stelde is dat de weg van HPV naar kanker lang kan duren, dus al zou het terugkeren dan is er vaak genoeg behandeltijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat houdt CIN in?

Want pap 2a klinkt niet ernstig, toch? En cin 3 is dan toch weer heftiger?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jull22 schreef:
06-11-2023 18:10
Wat houdt CIN in?

Want pap 2a klinkt niet ernstig, toch? En cin 3 is dan toch weer heftiger?
https://cycle.care/nl/afwijkend-uitstri ... handeld-en
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het doorsturen. Fijne site om alles even door te lezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij is de Hpv inmiddels trouwens ook weg en ben 2 jaar geleden moeder geworden zonder enige problemen tijdens de zwangerschap. Nu weer bijna aan de beurt voor t bevolkingsonderzoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
06-11-2023 19:55
Bij mij is de Hpv inmiddels trouwens ook weg en ben 2 jaar geleden moeder geworden zonder enige problemen tijdens de zwangerschap. Nu weer bijna aan de beurt voor t bevolkingsonderzoek.
Wat fijn! Hoe oud was je toen je afwijkende uitslag kreeg? En wat was die afwijkende uitslag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jull22 schreef:
06-11-2023 20:11
Wat fijn! Hoe oud was je toen je afwijkende uitslag kreeg? En wat was die afwijkende uitslag?
Ik was 30. Eerste bevolkingsonderzoek. Kreeg pap 2. Toen na colposcolpie en biopten bijgesteld naar 3a2. Afwijkingen bleken CIN 3. Na lisexcisie dus nu weer helemaal ok. Word volgend jaar 35 dus dan weer regulier onderzoek!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had dezelfde uitslag op mijn 35e.

Lisexcisie gehad en bij mij kwam daaruit dat het baarmoederhalskanker was.

De eerste stap was een conisatie en dat was gelukkig voldoende om de (beginnende) tumor van 4,5 mm x 4,8 mm volledig te verwijderen. Snijranden schoon.
Vanaf 5mm starten ze chemo en bestraling op.

2e uitstrijkje daarna pap2. Dat is inmiddels weer pap1.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me voorstellen dat je schrikt en ongerust bent na zo’n uitslag. Maar zoals hier boven al veel beschreven staat ben je er waarschijnlijk vroeg bij. Al staat dit natuurlijk los van je gevoel!
Ik heb zelf het afwachten van biopten als het meest vervelend ervaren.

Ik was 30 jaar met pap3a2 CIN 3.

Na een lisexcisie nu weer pap1 en geen HPV meer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven