Gezondheid alle pijlers

vaginale flora in orde brengen na antibiotica

12-08-2010 11:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
De titel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Uh geen idee. Ik heb wel eens antibiotica moeten slikken, maar dat was maar een week.

Gewoon je huisarts maar vragen? Die zegt het je zo.
Nee, is er niet. Er is onderzoek naar gedaan en tot nu toe blijkt het geen zin te hebben om extra yoghurt ofzo te drinken of in je doos te stoppen. Je hebt inderdaad wel een hoger risico op een candida-schimmelinfectie, die, als je die dan krijgt simpel&snel kan behandelen met antischimmelmedicatie (pil of creme).
Volgens mij moet je juist niets doen wat je normaal ook niet doet. Dus geen spulletjes / douches e.d. gaan gebruiken als je die voor je antibiotica kuur ook niet gebruikte. Dan werkt het juist avrechts.
Goede potgrond en regelmatig bemesten is doorgaans voldoende, af en toe een dopje pokon erin voor een mooie bloei
-
[quote]charlo schreef op 12 augustus 2010 @ 12:04:

Haha, die titel ja... maar het klopt wel hoor!

Dus gewoon niets doen verder, pas handelen als er klachten zijn? Wat zijn de klachten die gepaard gaan met een candida infectie?

quote]

Jeuk...heel veel jeuk...

Daar kan je niet omheen, dat is niet leuk fietsen.

Ow voor ik het vergeet, het jeukt verschrikkelijk....
Zo gek is het niet hoor, ik ben toen probeerde zwanger te worden en in de medische molen terecht kwam ook naar een osteopaat gegaan onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet. Het eerste wat ze vroeg was of ik wel eens een ab kuur had gehad. Die had ik inderdaad een paar jaar daarvoor gekregen en toen schreef ze me probiotica voor omdat mijn darmflora en dus ook die van mijn vagina door de ab verstoord zouden zijn. Ik weet niet meer hoe het heette, maar je zou het eens bij de apotheek kunnen navragen.
Probotica tegelijk met je antibiotica gebruiken.

Bijvoorbeeld Hylak Forte
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik zou pas gaan rommelen aan welke flora dan ook als je daadwerkelijk klachten krijgt. Misschien heb je wel helemaal geen last van de antibiotica. Als je wel last krijgt, laat dan even onderzoeken of het om een schimmel of om een bacterie gaat, dan krijg je vanzelf de juiste behandeling via de huisarts.

Over flora in het lichaam gesproken: Gisteren las ik op teletekst dat ze bij een man een erwtenplantje van 2 cm uit zijn long hadden gehaald nadat hij geklaagd had over benauwdheid.
-
Er is mij altijd geadviseerd niet teveel te gaan 'rommelen' met de flora in je vagina. Bij klachten inderdaad wel een middeltje via de huisarts vragen, maar niet voor die tijd al vanalles gaan doen. Dingen als Lactacyd enzo zijn ook echt niet aan te raden. Ze brengen juist de boel in de war, terwijl je lichaam vaak prima in staat is de hele handel in balans te houden, en weer te krijgen na zo'n AB kuur. Probiotica voor je darmen kunnen weinig kwaad, maar ik heb zelf gemerkt dat ik na (lange) AB kuren, waarbij ik ook tijdens de AB kuur wel ontregelde darmen had, mijn eigen lichaam de boel vanzelf weer op de rit kreeg. Probiotica zorgden bij mij juist voor extra lucht en een opgeblazen gevoel.

Ennuh, Candida merk je wel.... Vreeeeeeeeeeeeselijk wat een jeuk!

@Kaetje, ik stond ook even te kijken toen ik het las op teletekst... Deed me meteen denken aan dat mijn oma vroeger zei dat als ik kersenpitten niet uitspuugde ik een kersenboompje in mijn maag zou krijgen... Zit dus meer waarheid in dan zij ooit had gedacht, hahahaha!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Je flora in je vagina raakt verstoort doordat de flora in je darmen niet goed is. Dus je behandeld de flora in je darmen waardoor het in je vagina ook vanzelf beter wordt.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik zou eerst afwachten of je klachten gaat krijgen. Ik heb vier maanden antibioticum geslikt en geen last gehad van vaginale schimmel of mijn darmen (wel na de darmoperatie natuurlijk). Terwijl ik normaal na een kuurtje van een week gelijk een schimmelkuur kan gaan halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven