Gezondheid alle pijlers

Vaginale schimmelinfectie: GEK van de jeuk!!!

27-08-2008 11:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo,

Gister kwam ik erachter dat ik een vaginale schimmelinfectie heb en ben meteen naar de dokter gegaan.

Heb een 1-daagse kuur meegekregen, een zalf-capsule die ik gisteravond voor het slapengaan ingebracht heb.



De pijn is langzaamaan minder geworden, maar de jeuk....vreselijk!!! Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ik hier vanaf ben??

Ik zit op mijn werk en de jeuk is bijna ondraaglijk!! Kan hier ook niet ongegeneerd lopen krabben hahaha.



iemand ervaringen met deze vreselijke jeuk en hoe lang duurt dit...?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Oh vervelend voor je, 2 weken pfff. Orale tabletten lijken me makkelijker. Ik zit net te denken om de HA te bellen, maar nu bedenk ik me dat ik deze week ongesteld moet worden... zal ik dat maar even afwachten?? Voor hetzelfde geld 'spoelt' dat de schimmel weg, dat heb ik ook ergens gelezen.

En ik weet niet of de dokter 'onderzoek' doet voor ie een recept meegeeft, maar als ik ongesteld ben, vind ik dat ook niet zon prettig idee... zucht wat irritant, waarom krijgen vrouwen dit he??!! Soms wou ik dat ik een man was hahaha
Alle reacties Link kopieren
Bij helpt een yoghurttampon wel heel goed tegen de jeuk. Ik had ook het idee dat de schimmel sneller over was.

Spoelen met koud water helpt ook goed tegen de jeuk.

Dat wit goedje komt idd van de schimmel en dat hoort erbij. Dat geeft ook jeuk.

Als je vervolgkuur krijgt, mag je die denk ik niet voor je ongesteldheid gebruiken, anders spoelt de capsule mee weg.

Teatree durf ik niet te gebruiken, want dat vind ik wel agressief. Wel was ik me met lactasid vloeistof, dus niet mee spoelen, maar wel mee wassen. Heb niet het idee dat het daar slechter van wordt.



Oja, en waar je niet aan moet denken, maar wat ik wel altijd fijn vind, is gewoon lekker klaarkomen. Dat helpt bij mij wel tegen de jeuk en het witte goedje gaat er ook een beetje uit.



Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Die kuur van twee weken krijg ik ook altijd mee voor de schimmelinfectie. 'eitjes' heb ik ook wel gehad, maar dan had ik er idd een week later weer last van, dus tja...dan maar liever twee weken inbrengen (al is dat wel een gedoe)
Alle reacties Link kopieren
Zit even te lezen over al die candida's. Heb zelf ondertussen een hardnekkige....tijdens mijn menstruatie (of was het vlak ervoor) heb ik het even afgewacht en toen ging ie vanzelf weg.

Maar nu heb en ik en mijn man er weer last van...

Word er niet goed van.

Zijn er hier vrouwen die ook zeer hardnekkige candida hebben? Zit erover te denken om maar weer eens naar de ha te gaan en weer pillen te vragen....

Hoe herken je een candida bv in je darmen? Daar kan ie toch ook gaan zitten? Heb wel vaak last van mn buik.

Of kan het niet van een vaginale infectie naar een ander deel van je lichaam gaan?



Succes allemaal met de jeuk en narigheid;-)
Alle reacties Link kopieren
@isabellexxx: Als je er niet vreselijk veel last van hebt zou ik inderdaad nog even afwachten tot na je ongesteldheid. Bij mij heeft de HA geen onderzoek gedaan overigens, ook omdat ik zelf al wel wist wat het was. Hoefde alleen de symptomen maar op te noemen.



@Deb83: Die eitjes werkten bij mij dus ook niet...dan inderdaad maar 2 weken lang elke avond zo'n kwak zalf erin;-)

Maar een vraagje: hoe doe je dat met sex? gewoon 2 weken niet? of wel met als gevolg een nogal smeuige zalf-bedoening?



@jacky30: Volgens mij kan het inderdaad ook komen door iets in je darmen.... maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Vervelend dat je man het ook heeft! Mijn vriend heeft het nu ook:-( Mijn huisarts vertelde me trouwens dat je als man je eikel en het gebied eromheen 2x per dag in kan smeren met zalf voor uitwendig gebruik tegen schimmel (gewoon bij de apotheek zonder recept).

Als zijn klachten over zijn moet hij nog wel 3 dagen doorgaan met smeren.....

Suc-6!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 jaar dezelfde problemen gehad. Honderden euro's uitgegeven aan creme's, alle producten die hier ook al genoemd zijn gebruikt. Van de huisarts kreeg ik 3x een andere creme en toen dat niet hielp een hormonenkuur (met vervelende bijwerkingen), mijn h.a. dacht dat de jeuk met mijn leeftijd te maken had, ben 51, niet aan begonnen trouwens. Ik werd helemaal dol van de jeuk. Uiteindelijk heb ik van een vervangende huisarts: triamcinolac vaselinecreme gekregen en het helpt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een opluchting dames, na 2 dagen smeren was ik er vanaf.

Het is inderdaad verstandig om je voeding aan te passen, suiker voedt de schimmel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, nou ik heb mn ongesteldheid afgewacht en volgens mij is de schimmelinfectie weggegaan! Ik heb tenminste geen last meer van jeuk of branderigheid.. nu maar hopen dat het zo blijft! Hoop ook niet dat ik het vaker ga krijgen, echt vervelend!!!



Ik heb ook cranberry pillen geslikt, ik lees gemengde berichten over de werkzaamheid hiervan tegen schimmelinfectie, maar ja baad het niet dan schaadt het niet :-)
Alle reacties Link kopieren
voor mij geld dan idd even twee weken geen sex (heb t een keer wel gedaan, maar dat was geen succes).... maar ik moet ook heel eerlijk toegeven dat ik tegenwoordig de kuur niet helemaal meer afmaak (dwz ik doe het nu 'maar' 10 dagen ipv de voorgeschreven 14). Dit doe ik trouwens wel als ik weet dat ik zodra ik de tekenen opmerk, ook gelijk het recept heb en dus de schimmel wat sneller de kop in druk.



Ik vrees trouwens dat je er nu wel vaker last van zult krijgen.... hou ieg ook je eigen weerstand goed in de gaten, dus slik extra vitamine C ofzo. Daar zit bij mij nl. duidelijk een link.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb zelf (gelukkig) geen last van candida maar kom het probleem wel regelmatig tegen. Ik werk namelijk met kinesiologie, een soort natuurgeneeskunde. Candida is inderdaad een schimmel en eentje die de darmflora overwoekert. Vandaar de relatie met darmen. Het is een gist, dus vermijdt alles wat gist voedt (suiker!). In melkproducten zit lactose en dat is ook een soort suiker. Zuurgraad in je darmen is inderdaad belangrijk, maar eet liever biogarde dan gewone yoghurt. Om candida tegen te gaan is het belangrijk je immuunsysteem te versterken en de functie van je darmen te verbeteren. Dat kan o.a. met kinesiologie. Wil je er meer over weten kijk dan eens op mijn site www.forthright.nl Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hai dames!

Op dit moment ben ik de pineut: een schimmelinfectie :(

Jeuk, pijn, opgezwollen.. Buitengewoon onprettig!

Ik heb 3 capsules gyno-daktarin gekregen, maar de schimmel zit ook aan de buitenkant. Vroeg me af of jullie daar ervaring mee hebben? Kan me namelijk niet voorstellen dat die capsules ook voor de buitenkant zorgen ( of is dat gek :D )?
Alle reacties Link kopieren
Ook ik had laatst helaas erg veel jeuk, dit was al de 2e keer in 1 maand.

ik heb mn vagina "koud"gehouden met ijs in een washandje. Dit verminderd de jeuk enorm. Daarna inderdaad zonder broek op de bank, zodat er "lucht" bijkwam. Voor het slapen gaan heb ik uierzalf gesmeerd. Dit hielp heel goed tegen de jeuk en is desinfecterend. Ben nu ongesteld en de jeuk is inderdaad zo goed als weg. Nu maar hopen dat het wergblijft, want ik kon er niet eens van slapen. Mijn man had overigens nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Hee Kippetje,



Bij mij was dat ook, maar als die capsule 'openbarst' dan kwam die zalf/inhoud vanzelf ook een beetje naar buiten en heb ik wat rondom gesmeerd. Bij mij was dt voldoende. Hopelijk ben je dr snel vanaf?!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eerst een nieuw topic openen, maar toen zag ik deze!

Ik heb ook een schimmelinfectie en wilde toch heel graag eens Tea Tree Olie gebruiken. Ik heb al op verschillende plekken gelezen dat je 20 druppels moet oplossen in water, maar hoe moet je dat vervolgens aanbrengen? En hoe vaak en hoe lang volhouden? En later afspoelen?



Ik zat zelf te denken aan met een plantenspuit het er gewoon inspuiten, lijkt mij het makkelijkst. Tips over tampons met yoghurt of gedrenkt in water met tea tree olie erdoor las ik ook al, maar dat zie ik niet zo zitten.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Espresso schreef op 12 juni 2009 @ 15:43:



Ik zat zelf te denken aan met een plantenspuit het er gewoon inspuiten, lijkt mij het makkelijkst.

!



Niet doen met een plantenspuit. Dit is niet echt hygienisch ;)



Ik heb al jaren af en toe schimmelinfecties (vanaf ongeveer mijn 9e, ben nu 25) vroeger kreeg ik het al van wasverzachter, de meeste soorten wasmiddel, geparfumeerd wc papier, wc papier met opdruk (de inkt) antibiotica en noem maar op.



Op dit moment heb ik een blaasontsteking en doordat ik al een lange tijd aan de antibiotica zit weer een schimmel. Ben naar de arts geweest heb een diflucan pil gehad, nu gaat het stukken beter.



Een tip: als je medicijen heb die je in moet brengen geanodakterin (waar ik zeer allergisch voor ben ;)) of canesten pillen of canesten zalf vraag dan daarbij een tube canesten zalf om de vagina zelf in te smeren. Daar zit bij mij altijd de ergste jeuk. Want een schimmelinfectie slaat "vaak" naar buiten (schaamlippen en de rest daar in de buurt). Daardoor neemt bij mij de jeuk een stuk sneller af.



En ik gebruik ook lactacyd, maar pas als ik het gevoel heb dat ik een schimmel heb of als ik er een heb. Als ik het gebruik op het moment dat er niks aan de hand is verstoor ik de zuurgraad. O ja en na sex spoel ik de boel schoon met water. Met of zonder condoom, want ook de glijmiddel kan je op reageren.



Gelukkig heb ik er niet zo heel vaak meer last van.
I Still Haven\'t Found What I\'m Looking For
Alle reacties Link kopieren
Is dat echt zo erg? met een plantenspuit? Ik heb een nieuwe gekocht ervoor, maak 'm met heet water eerst ook nog schoon. Kan weinig kwaad toch?



Iemand anders nog ideeën? Gewoon een zitbad nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Espresso schreef op 12 juni 2009 @ 17:45:

Is dat echt zo erg? met een plantenspuit? Ik heb een nieuwe gekocht ervoor, maak 'm met heet water eerst ook nog schoon. Kan weinig kwaad toch?



Iemand anders nog ideeën? Gewoon een zitbad nemen?



Als hij nieuw is kan het wel denk ik

Je heb ook van lactacyd die flacons voor een vaginale douche, misschien kan je die flacon gebruiken? Ik spoel de boel altijd schoon met een spuit *hihi wel zonder naald eraan ;)* (gewoon gekocht bij de apotheek) daarmee zuig ik het water op en kan het zo inbregen. Daarna gooi ik de spuit weg, misschien veel gedoe maar ben erg voorzichtig geworden na al die jaren met zo veel schimmelinfecties.
I Still Haven\'t Found What I\'m Looking For
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook redelijk gevoelig, maar tea tree olie gaat echt goed hoor. Bioclin vind ik bijvoorbeeld echt te heftig prikken in het begin.Je hoeft ook maar drie druppels op een 1,5-2 dl te doen, dus zo sterk is dat niet, maar wel erg effectief. Ik spoel het eerst uit met alleen water en daarna met met tea tree druppels in het water. Liefst voor het naar bed gaan, want dan kan het lekker "intrekken" En als je vroeg genoeg ingrijpt, dus al bij de eerste kriebels en veranderde afscheiding en niet wacht tot alles rood/schraal en pijnlijk is, dan ben je er zo weer vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ga het vanavond voor 't eerst proberen! Dat moet je er zeker wel weer uitspoelen aan het eind? Na een kwartiertje ofzo? Neem aan dat je dat niet te lang moet laten zitten?



Bedankt voor je reactie in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ook ik had jaren last van schimmelinfecties en heb van alles geprobeerd. Heb ook de bekende eitjes van de huisarts gekregen. Omdat die ook niet hielpen heeft mijn huisarts mij op een gegeven moment trisporal capsules voorgeschreven.(oraal).Ik kreeg een kuurtje van 3 dagen en ik was er van af! Als ik weer eens last heb, na bijv een blaasontsteking of een antibiotica kuur, hoef ik de huisarts (een vrouw overigens) maar te bellen en ik krijg weer een kuur van 3 dagen voorgeschreven. Ik wou dat meer huisartsen dit middel voorschreven want het werkt echt heel goed en dat gemartel wat ik hier lees behoort dan tot het verleden.

Google maar eens op trisporal en vraag er eens na bij je huisarts en blijf niet aanmodderen met yogurt, tea tree of nog erger azijn! (heb ik echt gelezen op dit forum!)

Geloof me, ik heb er jaren last van gehad, elke maand raak en heb er nu geen last meer van!
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Ik ben al een hele tijd bekend met vaginale schimmelinfectie's en vooral die vreselijke jeuk.

Wat bij mij het beste helpt buiten de kuur van de HA om is 2 x per dag goed wassen met alleen maar water. En wat ook nog kan helpen is dat je tijdens het urineren een flesje water meeneemt naar het toilet en zodra je moet plassen gelijk het flesje water leeggieten langs je vagina. Daarna alleen maar met toiletpapier droogdeppen.

Verder kun je bij de drogisterij sudocrème kopen dit kun je eventueel héél dun aanbrengen op de vagina waar je jeuk heb.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee Suc6!!

GEBRUIK NOOIT VAGINALE DOUCHE VAN DE MERKEN VOOR INTIEME VERZORGING.

Dit kan de zuurgraat van je vagina aantasten en dan blijft het probleem terug komen.



quote:Suy schreef op 27 augustus 2008 @ 11:57:

Hey hallo,

Gister kwam ik erachter dat ik een vaginale schimmelinfectie heb en ben meteen naar de dokter gegaan.

Heb een 1-daagse kuur meegekregen, een zalf-capsule die ik gisteravond voor het slapengaan ingebracht heb.



De pijn is langzaamaan minder geworden, maar de jeuk....vreselijk!!! Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ik hier vanaf ben??

Ik zit op mijn werk en de jeuk is bijna ondraaglijk!! Kan hier ook niet ongegeneerd lopen krabben hahaha.



iemand ervaringen met deze vreselijke jeuk en hoe lang duurt dit...?



Alvast bedankt!
anoniem_88951 wijzigde dit bericht op 14-07-2009 22:17
Reden: Bijvoegen belangrijke informatie
% gewijzigd
Wat fijn dat dit topic omhoog is gehaald. Ik heb focale vulvitis en kamp ook zeer regelmatig met schimmelinfecties. Heb met de huisarts afgesproken dat ik gewoon herhalingsrecepten aan mag vragen voor vaginale capsules. Nou had vorige week woensdag weer een schimmelinfectie dus een vaginale capsule op herhalingsrecept aangevraagd maar die hielp niet genoeg. Vrijdag ben ik maar weer terug gegaan naar de huisarts. Ze schreef toen een 3 daagse kuur van gyno daktarin voor en een miconazol zalf. Ik heb dit gebruikt maar met een nogal naar gevolg. Heb 's nachts de huisartsenpost gebeld vanwege de irritatie, het brandde zo enorm. Wát een drama.



Zaterdag kon ik een andere 3daagse kuur van vaginale capsules (canesten) ophalen. Ik heb toen aangegeven dat ik liever orale capsules zou krijgen, omdat ik daar goede ervaringen mee had en omdat de boel al zo geïrriteerd is. Helaas was het niet mijn eigen huisarts en schreef deze arts dus toch weer de vaginale capsules voor.



Eerlijk gezegd ben ik nogal huiverig om die te gebruiken, terwijl de schimmel dus overduidelijk nog niet weg is. Ik moet nog een weekje uitzingen, tot mijn afspraak bij de gynaecoloog. Hoop echt dat er een verbetering komt.



Zit nu in zo'n vicieuze cirkel van vaginale schimmelinfecties, pijn tijdens en na het vrijen, niet meer durven vrijen uit angst voor pijn en rare geurtjes, ook nog eens bijna continueontstoken talgklieren (hidradenitis) ons seksleven heeft er echt onder te lijden. Gelukkig steunt mijn vriend me erg goed, maar toch vreet het aan me. Hoop dat er snel verbetering komt.
laat de suiker eens staan en alle witmeelproducten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Vraag nou toch eens aan de huisarts om Trisporal capsules!

Google er maar eens op, je moet het slikken en niet inbrengen, die eitjes is maar een lapmiddeltje.

Ik heb het al een paar keer aangegevens in verschillende topics,maar blijkbaar leest niemand het
Alle reacties Link kopieren
FF een linkje over Trisporal.

http://www.efarma.nl/page ... ?ID=2279&Method=infotekst
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuw68 schreef op 15 juli 2009 @ 18:04:

Beste dames,

Vraag nou toch eens aan de huisarts om Trisporal capsules!

Google er maar eens op, je moet het slikken en niet inbrengen, die eitjes is maar een lapmiddeltje.

Ik heb het al een paar keer aangegevens in verschillende topics,maar blijkbaar leest niemand het wat een slachtoffer gedoe, bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven