Gezondheid alle pijlers

vaginale schimmelinfectie

08-12-2010 13:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb sinds een paar dagen nogal last van jeuk in en rond mn vagina. Ik was wat aan t speuren op internet en geloof dat t een schimmelinfectie is. Weet iemand of dit iets is wat vanzelf gewoon weer over gaat of moet ik even langs de huisarts..?
Naar de huisarts!
Het kan ook zijn dat het ligt aan een nieuw waspoeder of iets dergelijks. Je HA zal je meer kunnen vertellen. Gaan dus!
poloppie wijzigde dit bericht op 08-12-2010 16:17
Reden: fout dus...
% gewijzigd
Ga even langs je huisarts. Als het inderdaad een schimmelinfectie is, krijg je een klein kuurtje en dan is het zo weer over. De klachten van een schimmelinfectie zijn veel te vervelend om mee rond te blijven lopen!
Naar de huisarts, soort vaginale zetpil en je merk heel snel verschil.
Ja, waarschijnlijk een schimmelinfectie. Gewoon even naar de huisarts. En als ik je een tip mag geven; vraag om een oraal kuurtje, in plaats van zo'n vaginale zetpil. Heb tijdenlang bijna elke maand een schimmelinfectie gehad, en merkte al gauw dat door de schraalheid en irritatie zo'n zetpil helemaal níet fijn was. Dat is namelijk een soort pil die je inbrengt en vervolgens zalf wordt, alleen komt dat spul er ook weer uit. En das kut. Want dat spul plakt enorm, dus alles zit dan vast en dat maakt het alleen nog maar geïrriteerder, voordat het pas na een dag of 5, 6 echt weer over is.

Niet dat het met een orale pil sneller gaat, maar het wordt in ieder geval niet eerst erger en het scheelt een hoop rommel.

Overigens, als je naar de huisarts gaat hoef je waarschijnlijk alleen maar te vertellen waar je last van hebt. 9 van de 10 keer hoeft hij er helemaal niet naar te kijken; het komt zó vaak voor. Dus maak je daar in ieder geval geen zorgen over, mocht je dat doen..

Maar dat zijn mijn ervaringen...
Maylou, die ervaring heb ik in het geheel niet. Scheelt dus waarschijnlijk van persoon tot persoon.
quote:Poloppie schreef op 08 december 2010 @ 13:29:

Als het een schimmelinfectie is, gaat het niet vanzelf over. Het kan ook zijn dat het ligt aan een nieuw waspoeder of iets dergelijks. Je HA zal je meer kunnen vertellen. Gaan dus!

Gaat echt wel vanzelf over, duurt alleen iets langer. Ik spreek uit ervaring. Had het een keertje op vakantie in de rimboe en wilde echt niet naar de medicijnman.

Je kan ook een zalfje bij de drogist halen. Is voor schimmeltenen maar de werkzame stof is hetzelfde als bij de vaginale schimmelcreme.

Tip van dit forum en laatst zelf toegepast: spoelen met water waar een beetje azijn in zit. Werkt als een tierelier voor de jeuk.

Het is alleen erg vervelend dus wil je er snel vanaf zijn ga dan naar de huisarts.
quote:Maylou schreef op 08 december 2010 @ 13:37:

Ja, waarschijnlijk een schimmelinfectie. Gewoon even naar de huisarts. En als ik je een tip mag geven; vraag om een oraal kuurtje, in plaats van zo'n vaginale zetpil. Heb tijdenlang bijna elke maand een schimmelinfectie gehad, en merkte al gauw dat door de schraalheid en irritatie zo'n zetpil helemaal níet fijn was. Dat is namelijk een soort pil die je inbrengt en vervolgens zalf wordt, alleen komt dat spul er ook weer uit. En das kut. Want dat spul plakt enorm, dus alles zit dan vast en dat maakt het alleen nog maar geïrriteerder, voordat het pas na een dag of 5, 6 echt weer over is.

Niet dat het met een orale pil sneller gaat, maar het wordt in ieder geval niet eerst erger en het scheelt een hoop rommel.

Overigens, als je naar de huisarts gaat hoef je waarschijnlijk alleen maar te vertellen waar je last van hebt. 9 van de 10 keer hoeft hij er helemaal niet naar te kijken; het komt zó vaak voor. Dus maak je daar in ieder geval geen zorgen over, mocht je dat doen..

Maar dat zijn mijn ervaringen...Dat orale kuurtje heet Diflucan.
Ok bedankt voor alle reacties! Ik had er namelijk eerder last van gehad (zonder door te hebben wat het was), en toen is het in ieder geval wel overgegaan na een tijdje. Maar zeeer ongemakkelijk- deze keer maar even naar de huisarts dus..
Oh, Duflucan, kan ik dat gewoon even kopen bij de apotheek of heb ik een recept nodig van de huisarts?
Daar heb je een receptje voor nodig. Ik nam er altijd drie tegelijk mee, hoefde ik niet elke keer naar de dokter + apotheek.
Maar Maylou, als je van binnenin een schimmelinfectie hebt, is het wel noodzakelijk om zo'n zetpil (eitje, o.i.d.) te krijgen wat van binnen oplost.

Zo'n zalfje krijg je vaak als je van buiten een schimmel hebt.

Correct me if i'm wrong!
Ik heb t 1 keer gehad, HA gebeld en de asstisente heeft toen een receptje naar de apotheek gefaxt. Ik had een soort kartonnen kokertjes, inbrengen en volspuiten met zalf.

Weinig last van teruglopen en na een dag was de jeuk al minder.
Heb't ook een keer gehad.

Je hoeft niet helemaal naar de huisarts toe, je kan ook gewoon bellen in het telefonisch spreek-uur (als ze dat hebben) dan leg je het uit (het is iets heel bekends) en krijg je de keuze tussen een zalfje, pil of vaginale huppeldepup. (bij mij ging het zo tenminste)

Ik vroeg aan mijn huisarts of het ook vanzelf over kon gaan, en deze zei dat dit kon.
quote:honnieponnie schreef op 08 december 2010 @ 13:47:

[...

Gaat echt wel vanzelf over, duurt alleen iets langer. Ik spreek uit ervaring. Had het een keertje op vakantie in de rimboe en wilde echt niet naar de medicijnman.

.Dat verhaal ken ik ook. Maar als je al vijf maanden zit te wachten op het 'overgaan' , dan krijg je er wel tabak van. Zeker als je het drie keer per jaar oploopt. Ben je er net vanaf, begint het hele gedonder weer van voor af aan
Hoi Avandra,

Ik had een tijdje geleden ook meerdere schimmelinfecties achter elkaar. Ook naar de huisarts geweest en die heeft mij een zo'n kuur meegegeven. Maar ik hoorde ook enthousiaste verhalen over de MultiGyn producten die je bij de Etos kunt kopen. Ben daar eerst mee begonnen voordat ik die kuur van de huisarts zou innemen. Heb sinds het gebruik van die producten totaal geen last meer gehad. Het kuurtje van de HA ligt hier zelfs nog ongebruikt.

Bovendien heb ik toen ook een probioticum kuur gevolgd omdat ik over het algemeen een wat lagere weerstand had, en door een verstoorde darmflora kun je ook schimmelinfecties krijgen. En die werd weer met die probioticum kuur hersteld.

Misschien heb je hier wat aan!
quote:zonneschijn10 schreef op 08 december 2010 @ 14:35:

Maar Maylou, als je van binnenin een schimmelinfectie hebt, is het wel noodzakelijk om zo'n zetpil (eitje, o.i.d.) te krijgen wat van binnen oplost.

Zo'n zalfje krijg je vaak als je van buiten een schimmel hebt.

Correct me if i'm wrong! Ik doelde ook op die zetpil. Die lost op in een soort 'zalf' en dat kwam bij mij altijd weer naar buiten zetten en dat plakte zo lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven