Van pil naar NuvaRing
maandag 2 oktober 2017 om 20:15
Hoi,
Ik slikte al bijna 10 jaar de pil (Microgynon 30), toen begonnen op advies van de huisarts vanwege acne, na een paar jaar werd dat minder en was het puur als anticonceptie.
Ik heb elke maand enorme rotdagen. Soms rond "die tijd van de maand", soms op andere momenten. Kan alleen maar huilen, alles en iedereen is stom en het liefste lig ik de hele dag in bed.
Nu ben ik sinds 1 maand gestopt met de pil, en overgestapt naar een NuvaRing. Dit vooral om te zien of ik me beter zou gaan voelen. Bevalt heel goed, maar ik zit nu in mijn stopweek en helaas vandaag toch weer zo'n hele slechte dag.
Iemand die ook ooit deze overstap heeft gemaakt? Of iemand die zich herkent in die slechte dagen? Wat doen jullie dan om je weer beter te voelen?
Ik slikte al bijna 10 jaar de pil (Microgynon 30), toen begonnen op advies van de huisarts vanwege acne, na een paar jaar werd dat minder en was het puur als anticonceptie.
Ik heb elke maand enorme rotdagen. Soms rond "die tijd van de maand", soms op andere momenten. Kan alleen maar huilen, alles en iedereen is stom en het liefste lig ik de hele dag in bed.
Nu ben ik sinds 1 maand gestopt met de pil, en overgestapt naar een NuvaRing. Dit vooral om te zien of ik me beter zou gaan voelen. Bevalt heel goed, maar ik zit nu in mijn stopweek en helaas vandaag toch weer zo'n hele slechte dag.
Iemand die ook ooit deze overstap heeft gemaakt? Of iemand die zich herkent in die slechte dagen? Wat doen jullie dan om je weer beter te voelen?
maandag 2 oktober 2017 om 21:03
je kunt net zoals met de pil je stopweek overslaan bij de nuvaring. Deed ik vaak een keer of 4-5 en dan een stopweek inlassen. Maar ik voelde me stabieler bij de mirena spiraal en dit in totaal 10 jaar gehad (2x spiraaltje). Tijdens nuvaringgebruik ben ik zelf ene keer zwanger geworden, hoewel het volgens mij qua statistieken net zo betrouwbaar os als de pil.
woensdag 4 oktober 2017 om 23:28
Dat is ook de reden dat ik voor de NuvaRing heb gekozen, zodat ik mijn menstruatie kan "plannen" als het niet uitkomt. Met de pil slikte ik soms door, heel soms drie strips maar dan was ik echt niet te genieten. Ben een beetje huiverig dat dat met "doorringen" ook kan. Had ook gelezen dat de ring net zo betrouwbaar is als de pil, zwangerschap zit absoluut nog niet in de planning!Foodb schreef: ↑02-10-2017 21:03je kunt net zoals met de pil je stopweek overslaan bij de nuvaring. Deed ik vaak een keer of 4-5 en dan een stopweek inlassen. Maar ik voelde me stabieler bij de mirena spiraal en dit in totaal 10 jaar gehad (2x spiraaltje). Tijdens nuvaringgebruik ben ik zelf ene keer zwanger geworden, hoewel het volgens mij qua statistieken net zo betrouwbaar os als de pil.
donderdag 5 oktober 2017 om 10:26
Wij hebben gisteren besloten binnenkort van de pil over te stappen naar het pessarium.
Dit omdat ik klaar ben met de pil; ik slik deze al 11 jaar en ik krijg steeds vaker doorbraakbloedingen en merk dat ik ook heel erg kan schommelen in mijn humeur. Daarnaast willen mijn vriend en ik over niet te lange tijd gaan proberen zwanger te worden. Ik vind het heel fijn om even mijn eigen cyclus weer te leren kennen.
Chocotralala; in de Nuvaring zitten ook hormonen, merk je dan wel verschil qua humeur?
Dit omdat ik klaar ben met de pil; ik slik deze al 11 jaar en ik krijg steeds vaker doorbraakbloedingen en merk dat ik ook heel erg kan schommelen in mijn humeur. Daarnaast willen mijn vriend en ik over niet te lange tijd gaan proberen zwanger te worden. Ik vind het heel fijn om even mijn eigen cyclus weer te leren kennen.
Chocotralala; in de Nuvaring zitten ook hormonen, merk je dan wel verschil qua humeur?