Gezondheid alle pijlers

Van trap af gestuiterd

27-12-2013 22:36 48 berichten
Gisteravond gezellig met m'n katjes thuis en wilde mijn tanden poetsen en weer terug naar beneden. Nu heb ik zo'n leuk plastic speeltje voor de katten met brokjes erin en die lag...ja bovenaan de trap. Gevolg is dat ik op mijn bips naar beneden ben gestuiterd.

Ik dacht onderweg nog "ach ja, ik kan er nu toch meer niks aan doen". Eenmaal beneden op mijn bips en gestrekte beentjes dacht ik "pfff..dat heb ik overleefd" en moest nog lachen ook, om de geschrokken koppies van mijn katten.

Nu vind ik het niet meer zo grappig, want mijn onderrug doet verrekte zeer, heb enorm spierpijn in mijn armen en mijn arme stuit. Vandaag niet de huisarts gebeld, maar vanavond wel de HAP, die vind het niet nodig dat ik nu langskom (snap ik ook wel). Ik kan gewoon echt niet goed meer liggen, staan of zitten. Ik heb wel prachtige blauw/paarse plekken op mijn onderrug nu, maar dat vind ik niet zo erg. Stuit is wel erg vervelend. Iemand tips? Paracetamol heb ik al achter de kiezen.
quote:hamerhaai schreef op 27 december 2013 @ 22:50:

Erg vervelend de eerste paar dagen. Maar zeer waarschijnlijk heb je de boel flink gekneusd. Niet alleen de billen/onderrug waarop je gevallen bent, maar ook de armen waar je je val mee tegengehouden hebt.

Blijf rustig bewegen, neem pijnstillers en leg er ijs op. Niet anders dan wat je zou doen met een gekneusde enkel.Bewegen is trouwens ook wel een tip. Lopen gaat op zich wel. Dank je!
quote:maroon5 schreef op 27 december 2013 @ 23:12:

Mijn tante had ooit eens haar stuitje gebroken, die kon ook niet lekker zitten behalve als ze op een opgeblazen zwembandje ging zitten. Gewoon zo'n kinderband voor om de middel, weet je wel? Daar met je billen op en het stuitje op het gat zeg maar, zo kwam daar geen druk op. Mensje sjouwde haar bandje overal mee naar toe

. Dat weiger ik!

*scharrelt in kast naar zwemband*
hou het maar in de gaten

de pest is dat je vaak krom / verkeerd gaat lopen / zitten / staan om de pijn te ontwijken

voordat je het weet heb je door je verkrampte houding op méér plekken pijn

hoop dat het meevalt!
quote:catacarax schreef op 27 december 2013 @ 23:14:

[...]

. Dat weiger ik!

*scharrelt in kast naar zwemband*

rol een dikke bandhanddoek op (een sliert van maken door hem op te rollen aan de korte kant) en dan leg je die in een O-vorm, kan je heerlijk op zitten

(verdorie wat legt dat lastig uit zeg!)
quote:itsme1973 schreef op 27 december 2013 @ 23:18:

[...]

rol een dikke bandhanddoek op (een sliert van maken door hem op te rollen aan de korte kant) en dan leg je die in een O-vorm, kan je heerlijk op zitten

Nee hoor, ik begrijp je volkomen!

(verdorie wat legt dat lastig uit zeg!)
Alle reacties Link kopieren
Al breek of scheur je je stuit. Daar is weinig aan te doen. In t gips is zo lastig

Beterschap
Been there, done that, got the T-shirt.
Heb ik ook eens gehad. Ik herinner me de pijn nog goed! Ik liep als een oud vrouwtje, zitten kon ik niet en liggen was na verloop van tijd ook niet meer leuk. Autch!

Ik ben toen ook naar de eerste hulp geweest en daar vertelden ze dat je je stuitje inderdaad kan breken maar dat ze daar in principe niets aan doen. Tenzij je uitval (van de benen, net als bij bv een hernia) krijgt ofzo. Even in de gaten houden en verder het uitzingen. En ik hoop dat je een lange adem hebt want ik het heeft een paar maanden geduurd voordat de pijn helemaal weg was! Voooral op tijd je pijnstillers slikken. En inderdaad een beetje in beweging proberen te blijven.

Heel veel sterkte! Ik leef héél erg met je mee!!
quote:Apatura schreef op 27 december 2013 @ 23:22:

Al breek of scheur je je stuit. Daar is weinig aan te doen. In t gips is zo lastig

BeterschapZat ik me ook al te bedenken....kan ik weer niet kwispelen. Of krukjes, geen lieve berichtjes op guitig roze gips. Niks van dat alles. Een lullige zwemband.
Aj Dat doet zeer!

Ik heb veel onderrugpijn na een motorongeluk. Inclusief stuitje.

Wat bij mij vaak oplucht is op je buik liggen, ellebogen onder schouder, op je ellebogen leunen en intussen even lezen of zo.

Van de manueel therapeut geleerd.
Huts!
quote:AGirl schreef op 27 december 2013 @ 23:25:

Heb ik ook eens gehad. Ik herinner me de pijn nog goed! Ik liep als een oud vrouwtje, zitten kon ik niet en liggen was na verloop van tijd ook niet meer leuk. Autch!

Ik ben toen ook naar de eerste hulp geweest en daar vertelden ze dat je je stuitje inderdaad kan breken maar dat ze daar in principe niets aan doen. Tenzij je uitval (van de benen, net als bij bv een hernia) krijgt ofzo. Even in de gaten houden en verder het uitzingen. En ik hoop dat je een lange adem hebt want ik het heeft een paar maanden geduurd voordat de pijn helemaal weg was! Voooral op tijd je pijnstillers slikken. En inderdaad een beetje in beweging proberen te blijven.

Heel veel sterkte! Ik leef héél erg met je mee!! Owww... dat is geen goed vooruitzicht. Vertelde ze mij ook dat er niet veel aan te doen is. Ik heb verder geen gekke dingen in benen, rug, armen of last van duizelingen en misselijkheid. Dank je, voelt heerlijk als anderen mij ook een beetje zielig vinden nu. Want dat is best wel een beetje zo, maar ik kan er zelf ook wel om lachen. Hoe ontzettend stom moet dat eruit gezien hebben en nu nog.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 27 december 2013 @ 23:29:

Aj Dat doet zeer!

Ik heb veel onderrugpijn na een motorongeluk. Inclusief stuitje.

Wat bij mij vaak oplucht is op je buik liggen, ellebogen onder schouder, op je ellebogen leunen en intussen even lezen of zo.

Van de manueel therapeut geleerd.Bedankt voor de tip! Maar wat ik heb is serieus minder erg dan jij hebt gehad (hebt) Bella! Maar de tip ga ik ook opvolgen.
Met mij is het ook best goedgekomen hoor. Het belemmert me niet.

Alleen de pijn in mijn rug en als gevolg ischias daar kom ik niet meer vanaf.

Met oefening en therapie kan ik er goed mee leven hoor! Ik weet er gewoon een klein beetje vanaf. Van hoe de pijn minder kan worden.

Good luck en proberen lekker te slapen straks.
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 27 december 2013 @ 23:37:

Met mij is het ook best goedgekomen hoor. Het belemmert me niet.

Alleen de pijn in mijn rug en als gevolg ischias daar kom ik niet meer vanaf.

Met oefening en therapie kan ik er goed mee leven hoor! Ik weet er gewoon een klein beetje vanaf. Van hoe de pijn minder kan worden.

Good luck en proberen lekker te slapen straks.Thanks Bella, ga ik zo doen. Gelukkig dat het bij jou goedgekomen is, ik weet niet zo goed wat ischias is (verschoven ruggenwervel?) en zenuwpijnen? Goed dat therapie helpt. Jij ook lekker slapen zo! Of laten we het in elk geval proberen straks.
Ja klopt, zenuwpijn door verschoven wervel.

Ik krijg goede therapie omdat ik niet aan de Tramadol wilde en het gaat goed.

Gelukkig kan ik bijna alles weer. Alleen dat verplicht sporten blehh.

Truste voor later! Ik kijk nog even darts haha.
Huts!
Ik heb anderhalf jaar een zwaar gekneusd?gebroken? scheurtje? in ieder geval erg pijnlijk (onderstatement) stuitje gehad. Ik kon niet zitten, lopen of liggen zonder pijn. Bij mij kwam het door mijn eerste (horror)bevalling

Ik hoop voor jou dat het niet zo lang duurt, maar het kan dus helaas wel echt mis zijn.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Dat willik niet horen Crini!

Het gekke is dat lopen wel goed gaat, maar stilstaan niet. Stuitje technisch dan, want rug doet dan wel zeer. Zitten doe ik dan redelijk apart, maar dan doet ook mijn rug weer zeer. Armen valt mee, dat voelt gewoon als spierpijn. Grrrrrrr.
En? De nacht een beetje door gekomen?
Dit soort vallen zijn vreselijk.. Door de adrenaline voel je in eerste instantie weinig, maar een tijdje later...

Ik ben laatst in de tram zo gevallen, die stond opeens stil en ik zat bij iemand op schoot.

Beetje last van m'n elleboog dacht ik maar niks aan de hand.

Toen ik na m'n treinreis daarna van 45 min wilde opstaan had ik opeens gigantische pijn in m'n kuit en niet meer in m'n arm..

Thuis gekomen m'n maillot uit en wat bleek, met de binnenkant van m'n knie/bovenkant kuit het randje van een stoel te pakken gehad..

Gigantische blauwe plek gehad een paar welen.

Neem je pijn wel altijd serieus! Als t niet beter is nu even de hap bellen dat je je toch zorgen maakt.
Internagelaktisch
Koekkie, Ik heb gekregen bij de HAP wat ik wilde.....drugs. *lome oogjes smiley*. Heerlijk geslapen, zo stijf als een plank nu. Ga zo even wandelen buiten.

Maar zo blij dat de scherpe kantjes van de pijn weg zijn. Bekken, stuit, onderrug gekneusd. Verdere zoektocht, blauw scheenbeen, hand gekneusd en schouder. Gaat even duren heb ik hier al begrepen, maar arts zegt dat ik met stuit wel zo'n 6 maanden bezig ben en naar de ehh... hoe heet dat ook weer moet. Morgen bellen. Die andere gekneusde dingen doen lang niet zo'n pijn als stuit. Maar ik heb geslapen als een os.

Bella, tip van jou hielp geweldig, op buik liggen met armen een beetje onder me (was een beetje pielen met hand en schouder) maar lag prima uiteindelijk.

Maar ze waren trots op me bij de HAP, vandaar de lekkere pillen die ik heb meegekregen,
O dat is fijn om te horen dat je wat lekker hebt kunnen liggen!

Kneuzen kan inderdaad pijnlijker en langduriger zijn dan breken. Stuit is zo gevoelig.

Wat heb je voor drugs gekregen?
Huts!
Als je niet goed kunt zitten, dan is een zwemband een uitkomst. Ik heb ooit mijn stuitje op 3 plaatsen gebroken en heb toen een half jaar op een band gezeten, die ik via de kruisvereniging had gekregen. Maar voor nu zal het op een zwemband ook wel gaan, als je moeilijk kunt zitten.

Sterkte en beterschap!
Tramadol en paracetemol. Lekker!

Au Manji! Die van mij is niet gebroken.
Nu echt even naar buiten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven