Gezondheid alle pijlers

Vasectomie

10-02-2010 22:17 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn vrouw nu 7 jaar.... Zij slikte eerst de pil, toen zwanger en daarna een mirena spiraal..... Bij het plaatsen van die mirena zi ze al: Deze is goed tot 2010 en dan ben jij aan de beurt.......

Het is 2010... Ik denk: Mijn piemol hoort in een snee, en niet een snee in mijn piemol....... Brrrr vind het dooooooodeng.

Nu dan.... dames en heren kom maar met de goede en de minder goede ervaringen en help me en beetje gerust te stellen
Aliquando et insanire lucundum est
Mijn Lief is erg blij met zijn snee-in-de-zak. Of toch minstens de uitkomst ervan.

Hij vond zelf dat hij aan de beurt was om de anti-conceptie op zich te nemen, en dat was en ben ik heel erg met em eens. Na jaaaaaaren vanhoronen, daarna zwnger en bevallen en weer zwanger en bevallen, een tijdje een spiraal dat niet oed ging waardoor het ding eruit gesneden moest worden, was ie echt aan de beurt.

En ja, hij vond het eng. En ja, hij heeft echt wel 3 dagen een blauwe zak gehad. Maar het viel hem reuze mee, en hij wil ook echt geen tweede leg.

Het voordeel van een sterilisatie is dat je als stel niet meer hoeft te denken aan anticonceptie, maar dat je ook niet meer hoeft te twijfelen of er nou nòg een kind moet komen. Het komt er niet, want het kan niet, over, klaar, en genieten van dat wat je hebt. Je hoeft nooit meer bang te zijn voor condooms die kapot gaan, pillen die niet werken of spriaaltjes die kwijt raken.

Het enige dat Lief echt ongemakkelijk ond is dat Meisje-Klein - toen 3 - te pas en te pas aan iedereen vertelde dat je niet zomaar op schoot mocht springen of aan zijn piemel mocht komen, want daar had ie een wondje en dat deed zeer
quote:Essie28 schreef op 10 februari 2010 @ 22:54:

De mijne was 39 toen hij voor de hersteloperatie ging. Zijn kamergenoot was 44. Beide een (veel) jongere partner.

Ennuh, Quattro heeft wel een punt. Er gaat vaker iets mis als jij denkt. Heb heel wat mannen met complicaties gezien toen mijn partner werd opgenomen met een heftige infectie, een zak als een kokosnoot en 40 graden koorts

Komt ook omdat artsen een andere definitie van "geslaagd" of "succesvol" hanteren dan patienten, alleen vermelden artsen dat vaak niet. De operatie zelf kan medisch gezien geslaagd zijn, maar dat is slechts stap één. Wie daarna zit met chronische pijn, niet of moeilijk seks kunnen hebben of vervolgoperaties zal zich terecht misleid voelen.

Een operatie is voor een patient succesvol als alles na die operatie weer normaal, goed en pijnloos functioneert.

Dan snap je ook waarom de cijfers die veel artsen hanteren zo geniepig zijn: ze hebben uitsluitend betrekking op de operatie zelf.

Niet op de mogelijke ellende die de man in kwestie daarna te verduren krijgt.
Als je het niet wilt doen, moet je het op basis van argumenten niet doen, en niet omdat je een watje bent!

Wat zou je er van gevonden hebben als mevrouw Rembo geweigerd had te baren, omdat ze bang was voor hechtingen?
quote:sweetcandy schreef op 10 februari 2010 @ 22:52:

Jij wilt het zo te lezen niet, doe het dan ook niet. Zorg dan samen voor andere voorbehoedsmiddelen, die zijn er genoeg!Dat vind ik nou zo'n onzin. 'Samen voor andere anticonceptie' beteken 9 an de tien keer dat de vrouw wèèr iets moet laten doen. En als die vrouw daar nou eens geen zin meer in heeft?
quote:quattro35 schreef op 10 februari 2010 @ 23:00:

[...]

Komt ook omdat artsen een andere definitie van "geslaagd" of "succesvol" hanteren dan patienten, alleen vermelden artsen dat vaak niet. De operatie zelf kan medisch gezien geslaagd zijn, maar dat is slechts stap één. Wie daarna zit met chronische pijn, niet of moeilijk seks kunnen hebben of vervolgoperaties zal zich terecht misleid voelen.

Een operatie is voor een patient succesvol als alles na die operatie weer normaal, goed en pijnloos functioneert.

Dan snap je ook waarom de cijfers die veel artsen hanteren zo geniepig zijn: ze hebben uitsluitend betrekking op de operatie zelf.

Niet op de mogelijke ellende die de man in kwestie daarna te verduren krijgt.Vrouwen hebben volgens mij vaker last van hun anticonceptiemiddel dan mannen van hun sterilisatie.
quote:sassafras schreef op 10 februari 2010 @ 23:00:

Als je het niet wilt doen, moet je het op basis van argumenten niet doen, en niet omdat je een watje bent!

Wat zou je er van gevonden hebben als mevrouw Rembo geweigerd had te baren, omdat ze bang was voor hechtingen?Dankzij mijn goede coaching geen hechtingen !!! bij Mrs Rembo !!!
Aliquando et insanire lucundum est
Quattro, vertel eens, wat zit je dwars? Wil je er over praten?
Ik heb thuis nog wel 2 bakstenen liggen............KLABAMMM!!
quote:RemboEnRembo schreef op 10 februari 2010 @ 22:56:

[...]

Wil het wel, maar ben fucking bang in het ziekenhuis enz.

Sorry 1.82, bijna 100 kg en bang voor prutsers in ziekenhuis

Als patient is het ook verrotte moeilijk om uit te vissen welke arts goed is, en welke niet. Artsen onderling weten welke collega relatief veel fouten maakt, of privé-problemen heeft die invloed hebben op de kwaliteit van zijn werk. Maar zie als patient daar maar eens achter te komen als je niemand kent in die wereld.

Anno 2010 mag je God op je blote knietjes danken voor alle informatie die je (als je zorgvuldig zoekt) online kunt aantreffen. Anders zou je voor vrijwel 100% zijn aangewezen op de summiere en vaak onvolledige gegevens die artsen je verstrekken.
de WGBO (wet geneeskundige behandelings overeenkomst)schrijft een arts toch heel andere dingen voor Quattro!
quote:quattro35 schreef op 10 februari 2010 @ 23:04:

[...]

Als patient is het ook verrotte moeilijk om uit te vissen welke arts goed is, en welke niet. Artsen onderling weten welke collega relatief veel fouten maakt, of privé-problemen heeft die invloed hebben op de kwaliteit van zijn werk. Maar zie als patient daar maar eens achter te komen als je niemand kent in die wereld.

Anno 2010 mag je God op je blote knietjes danken voor alle informatie die je (als je zorgvuldig zoekt) online kunt aantreffen. Anders zou je voor vrijwel 100% zijn aangewezen op de summiere en vaak onvolledige gegevens die artsen je verstrekken.

Sorry hoor, maar waar gaat het nu over? Zak scheren, dan poetsen met betadine, verdoven, sneetje erin, zaadleider eruit, knipje, knoopje, even dichtfakkelen, tweede zaadleider zelfde verhaal, alles terugproppen, hechtinkje, een kwartier later sta je weer buiten.

Een spiraal plaatsen duurt langer.
Quattro, daar ben je nou als vrouw veelvuldig de dupe van met zwangerschappen enzo. Dat kleine sneetje op strategische plek... dat vind ik dan weer een flauw excuus.

Ik ben wel van mening dat je pas moet laten snijden in je eigen lijf als je daar zelf achter staat. Niet onder dwang van iemand anders.
quote:elodita schreef op 10 februari 2010 @ 23:12:

de WGBO (wet geneeskundige behandelings overeenkomst)schrijft een arts toch heel andere dingen voor Quattro!ik ben verder nu weg
quote:domnaiefmutsje schreef op 10 februari 2010 @ 23:13:

Quattro, daar ben je nou als vrouw veelvuldig de dupe van met zwangerschappen enzo. Dat kleine sneetje op strategische plek... dat vind ik dan weer een flauw excuus.

Ik ben wel van mening dat je pas moet laten snijden in je eigen lijf als je daar zelf achter staat. Niet onder dwang van iemand anders.Als ik Lief moet geloven deed het plaatsen van mijn spiraal meer zeer dan zijn knip. Snijden vind ik in dit geval nogal relatief.
Het plaatsen van een spiraal is een eigen keuze en zou ook nooit uit dwang mogen zijn van een partner. Evenals pilgebruik, evenals ieder ander iets wat invloed heeft op je lichaam. Daar moet je zelf achter staan.
Ja hoor.

Collega van vriend is in de 40.

37 is nog niet zo heel oud.
Ik ken iemand die op zn 50e aan de tweede leg is begonnen...
quote:domnaiefmutsje schreef op 10 februari 2010 @ 23:27:

Het plaatsen van een spiraal is een eigen keuze en zou ook nooit uit dwang mogen zijn van een partner. Evenals pilgebruik, evenals ieder ander iets wat invloed heeft op je lichaam. Daar moet je zelf achter staan.

DNM, ik ben het met je eens dat er geen dwang hoort te zijn. Maar is "Ik doe het niet en ik hou niet van condooms" niet net zoveel dwang naar de vrouw toe? Dit zijn dingen die je samen moet oplossen, maar ik vind het heel billijk als een vrouw zegt dat ze, na jaren van het zelf dus maar oplossen, zegt dat de man het mag doen.

Ook de pil is een behoorlijke ingreep op je lijf. Ik durf dat best te vergelijken met het ondergaan van een ingreep.

Rembo is niet bang voor het 'definitieve' van de ingreep, puur van het sneetje in de zak. Get over it, is dan mijn eerste gedachte.
quote:parapluutje schreef op 10 februari 2010 @ 23:36:

Ik ken iemand die op zn 50e aan de tweede leg is begonnen...Had ie waarschijnlijk niet gedaan als ie gesnipt was.
jeetje wat een negativiteit

mijn man heeft het ook laten doen en het is hem ook erg meegevallen.
Tja, als je echt alleen bang bent voor de ingreep dan geef ik Tilalia wel gelijk.

Ze snijden je zak er echt niet af hoor.

En anders is dat gewoon klote.
quote:Whiskers schreef op 10 februari 2010 @ 23:49:

Tja, als je echt alleen bang bent voor de ingreep dan geef ik Tilalia wel gelijk.

Ze snijden je zak er echt niet af hoor.

En anders is dat gewoon klote.

ben je nog steeds niet meer vruchtbaar

Heb je alleen geen zin meer.

T is net de pil

Ik zit er nu zelf aan te denken om er met mijn vriend over te beginnen.

Ik gebruik naar alle tevredenheid de Mirena.

Alleen is nu vastgesteld dat ik Osteoporose heb en is geadviseerd te gaan menstrueren.Gezien mijn eetstoornis is de pil als anticonceptie niet veilig genoeg en alle andere methodes ben ik zelf niet zo enthousiast over.

Maarja, al weet ik dat hij geen kinderen meer wil ik vind het wel een vraag hoor.
Waarom staat dit eigenlijk bij sex?
Je kan het altijd vragen, Iry. En heel eerlijk: als het jouw gezondheid ten goede komt om geen anticonceptie meer te nemen, dan ligt de bal bij hem, lijkt me. Ik vind het een heel legitieme vraag.

Je kan het brengen met: dit zeggen de dokters. wat gaan we nu doen? Ik kan niet meer aan de mirena/pil, want ik wil mijn botten houden. En nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven