Veel afscheiding
donderdag 11 maart 2010 om 20:18
Hallo,
Ik heb de laatste tijd last van veel meer afscheiding... Ik heb al div. vaginale gels en de vaginale tabletten Normaflor geprobeerd, maar het helpt allemaal niets... Verder heb ik geen klachten. Het ziet er niet gek uit, ruikt niet vreemd en ik heb ook geen jeuk of branderig gevoel... Lijkt me dus geen schimmelinfectie. Heeft iemand hier ook last van en vooral: tips om ervan af te komen??
Ik heb de laatste tijd last van veel meer afscheiding... Ik heb al div. vaginale gels en de vaginale tabletten Normaflor geprobeerd, maar het helpt allemaal niets... Verder heb ik geen klachten. Het ziet er niet gek uit, ruikt niet vreemd en ik heb ook geen jeuk of branderig gevoel... Lijkt me dus geen schimmelinfectie. Heeft iemand hier ook last van en vooral: tips om ervan af te komen??
donderdag 11 maart 2010 om 20:52
Lekker van af blijven en even een extra keer je ondergoed verwisselen. Gaat over hoor. En als het raar gaat ruiken of schilferig wordt even de ha bellen.
Ben je van pil veranderd? Probeer je zwanger te worden of ben je dat geweest? Zou er mee te maken kunnen hebben. Of ben je zwanger? Lijkt me niet gezien de produkten die je gebruikt, maar je weet maar nooit...
Ben je van pil veranderd? Probeer je zwanger te worden of ben je dat geweest? Zou er mee te maken kunnen hebben. Of ben je zwanger? Lijkt me niet gezien de produkten die je gebruikt, maar je weet maar nooit...
donderdag 11 maart 2010 om 20:58
Mijn gyn zegt dat het de allergrootste rommel is die je kunt gebruiken. Je brengt er je vaginale flora mee uit balans. Stoppen met die troep dus en alles weer tot rust laten komen. Géén inlegkruisjes, géén maandverband, géén tampons, váák schoon ondergoed aan, liefst katoen. Geen strakke broeken! Hopelijk ben je d'r snel vanaf.

maandag 15 maart 2010 om 15:37
maandag 15 maart 2010 om 15:59
Inderdaad: direct stoppen met die vaginale gels/douches/spoelingen etc. Dat is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen. Het brengt de boel daar volledig uit balans en daar krijg je dus alleen maar infecties en ontstekingen van. Dat soort producten worden op de markt gebracht met de boodschap dat ze je zo 'lekker schoon' houden van onderen, maar dat slaat echt nergens op. Je vagina is prima in staat om zichzelf te onderhouden, dat evenwicht moet je niet verstoren.
Soms heb je periodes dat je meer afscheiding hebt dan normaal. Misschien is je hormoonhuishouding aan wat verandering onderhevig. Zolang de afscheiding niet vreemd ruikt, brokkelig is, of een rare kleur heeft en je geen jeuk, pijn o.i.d. hebt, is het over algemeen niks om je zorgen over te maken. Voel je je er toch niet prettig bij, ga dan even langs je huisarts. Die kan waarschijnlijk snel zien of er iets niet helemaal in orde is.
Soms heb je periodes dat je meer afscheiding hebt dan normaal. Misschien is je hormoonhuishouding aan wat verandering onderhevig. Zolang de afscheiding niet vreemd ruikt, brokkelig is, of een rare kleur heeft en je geen jeuk, pijn o.i.d. hebt, is het over algemeen niks om je zorgen over te maken. Voel je je er toch niet prettig bij, ga dan even langs je huisarts. Die kan waarschijnlijk snel zien of er iets niet helemaal in orde is.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?