Veel bloedverlies
donderdag 1 september 2016 om 16:54
Hooi allemaal, ik ben nu ongeveer voor de 5e keer ongesteld en ik verlies veel bloed, ik had vandaag een vrij nieuw maandverbandje van always in, maar toen ik van m'n fiets stapte zat m'n hele zadel onder het bloed???? Ik heb op internet iets gelezen over een syndroom ofzo? Daar stond ook bij dat klontjes bloed een symptoom was, daar heb ik ook last van... weet iemand wat dit betekent?
donderdag 1 september 2016 om 17:00
Klontjes zijn vaak stukjes baarmoederslijmvlies en dat kan geen kwaad. Ook trekt bij inspanning (zoals fietsen) je baarmoeder vaker samen waardoor je sneller/meer bloed verliest op dat moment, ook niks geks.
Past het maandverband goed in je onderbroek? En is het dik genoeg? Misschien expirimenteren met welke je het beste kunt gebruiken op de zwaarste dagen/wanneer je veel in beweging bent. Haal een paar soorten en test welke het beste werkt.
En als je je zorgen maakt gewoon je huisarts bellen, daar is die man/vrouw voor
Past het maandverband goed in je onderbroek? En is het dik genoeg? Misschien expirimenteren met welke je het beste kunt gebruiken op de zwaarste dagen/wanneer je veel in beweging bent. Haal een paar soorten en test welke het beste werkt.
En als je je zorgen maakt gewoon je huisarts bellen, daar is die man/vrouw voor
donderdag 1 september 2016 om 17:03
Ik heb het ook, de eerste twee dagen moet ik een groot maandverband en een tampon tegelijk gebruiken en dan nog vaak verwisselen. Je zou de pil kunnen gaan slikken, dat heb ik ook gedaan en daardoor werd het stukken minder. Ik had alleen teveel last van bijwerkingen, daarom ben ik er een jaar of 3 geleden mee gestopt.
Je zou ook eens met de huisarts kunnen overleggen over het slikken van ibuprofen. Ik neem nu de eerste 2 dagen ongeveer 3x per dag een pilletje van 400 mg en het helpt echt! Het bloedverlies is echt minder. Ibuprofen is echter niet geheel onschuldig, het kan slecht zijn voor je maag. Dus niet zomaar zelf mee gaan experimenteren.
Je zou ook eens met de huisarts kunnen overleggen over het slikken van ibuprofen. Ik neem nu de eerste 2 dagen ongeveer 3x per dag een pilletje van 400 mg en het helpt echt! Het bloedverlies is echt minder. Ibuprofen is echter niet geheel onschuldig, het kan slecht zijn voor je maag. Dus niet zomaar zelf mee gaan experimenteren.
donderdag 1 september 2016 om 20:08
donderdag 1 september 2016 om 20:42
Was je maandverbandje erg vol? Of juist niet?
Draag je stevig, nauwsluitend ondergoed? In een flodderslipje kun je best een verbandje plakken maar dat verbandje zit dan tijdens het fietsen misschien niet op de juiste plek.
Is niks om je voor te schamen, het si gewoon iets waar je aan moet wennen, en een beetje moet leren inschatten. Zelfs ik (49) had pas nog lekkage gehad in bed, best balen, weer mijn hele bed verschonen.
Draag je stevig, nauwsluitend ondergoed? In een flodderslipje kun je best een verbandje plakken maar dat verbandje zit dan tijdens het fietsen misschien niet op de juiste plek.
Is niks om je voor te schamen, het si gewoon iets waar je aan moet wennen, en een beetje moet leren inschatten. Zelfs ik (49) had pas nog lekkage gehad in bed, best balen, weer mijn hele bed verschonen.