Gezondheid alle pijlers

Veel dorst

21-03-2018 23:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al dagen heb ik ontzettend veel dorst. Ik word 's nachts van de dorst, ik droom over dorst hebben/drinken, en ik werk Veel thee en water weg op een dag. Toch ik voor mijn idee een droge mond/dorst hebben.
Ik weet even niet meer wat te doen. Juist wel blijven drinken of krijg je daar alleen maar meer dorst van? Kan dit aan luchtvochtigheid liggen in mijn huis of is er iets met mijn lichaam aan de hand? Hiervoor naar de dokter lijkt me overdreven. Ik voel me verder wel goed en fit.
Heb je dorst of een droge mond?
Voor dat laatste bestaan gels.
gewoon bijhouden hoeveel je drinkt op een dag en daarna even bellen met je huisarts of dit reden is tot bezorgdheid
of zeg ik nu iets geks ;-)
Als dit een paar dagen is is er niet zoveel aan de hand denk ik. Als het lang aanhoudt zou ik wel naar de huisarts gaan. Volgens mij kun je niet meer dorst krijgen door te drinken.
Het kan van alles zijn. Er is niets over te zeggen.
Kom je ookin gewicht aan of plas je alles keurig weer uit? Houd je vocht vast?
Eet je veel zout?
Laat je bloedsuiker even nameten bij de assistente van de huisarts.
Niet geschoten is altijd mis
Veel dorst kan inderdaad wijzen op een probleem met je bloedsuiker.
Heb je bv ook slecht genezende wondjes, humeurwisselingen, ben je ontzettend moe?
Ik zou een afspraak bij de huisarts maken.
anoniem_366641 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 23:27
3.82% gewijzigd
https://www.dvn.nl/Wat-is-diabetes/Heb-ik-diabetes
Bitje93 schreef:
21-03-2018 23:19
Laat je bloedsuiker even nameten bij de assistente van de huisarts.
Dat kan ik morgen op mijn werk wel even laten doen. Dat is toch met zo'n apparaatje en druppel bloed?
mick87 schreef:
21-03-2018 23:30
Dat kan ik morgen op mijn werk wel even laten doen. Dat is toch met zo'n apparaatje en druppel bloed?
Men neemt eerst een druppel bloed af, dat moet op je nuchtere maag en als je bloedsuiker te hoog is, dan nemen ze een buisje af en dat gaat naar het lab.
Als het er op duidt, dan betekent dit dat je in een hyper zit en dat je lichaam zich met al dat vocht schoon probeert te spoelen.
Ik heb nu ook de laatste weken 's nachts dorst. Gewoonlijk nooit. Komt volgens mij door drogere lucht in huis. Lange winter, lang de verwarming aan..
Cookiequeen schreef:
21-03-2018 23:25
Veel dorst kan inderdaad wijzen op een probleem met je bloedsuiker.
Heb je bv ook slecht genezende wondjes, humeurwisselingen, ben je ontzettend moe?
Ik zou een afspraak bij de huisarts maken.
blaasontstekingen komen dan ook relatief vaak voor
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb het op mijn werk door de verpleegkundige laten prikken. Zij vond het echt te hoog en raadde me aan zsm naar de HA te gaan.

Verder voel ik me wel prima. Al heb ik de laatste tijd wel opvallend vaker hoofdpijn. En inderdaad wat wondjes, maar dat kan ook komen Door de Roaccutanekuur die ik heb.
Mocht het zo zijn, dan zijn er nog volop mogelijkheden om een leven te leiden dat niet door diabetes wordt beheerst hoor.
Je kan het onder controle houden door middel van een dieet, dat doe ik ook en heb geen centje last van invloed op mijn leven van de diabetes, dus mocht het mogelijk zijn en je HA staat erachter, dan kan je zonder medicijnen af.

Maar goed, dat moet je allemaal maar met je huisarts bespreken.

Laat je in ieder geval goed informeren.
Ik maak me er niet heel veel zorgen over. Ik kijk wel wat HA vindt. Diabetes is een chronische aandoening, maar er is volgens mij goed mee te leven. Bovendien eet ik altijd gezond en drink ik niet buitensporig of zo. Dus zal geen mega aanpassing ziin.

Ik wacht het even af.
mick87 schreef:
22-03-2018 11:51
Ik maak me er niet heel veel zorgen over. Ik kijk wel wat HA vindt. Diabetes is een chronische aandoening, maar er is volgens mij goed mee te leven. Bovendien eet ik altijd gezond en drink ik niet buitensporig of zo. Dus zal geen mega aanpassing ziin.

Ik wacht het even af.
Er is blijkbaar toch iets mis met je eet- en drinkgewoonten, want het gebeurt niet zomaar. Zou de alcohol maar vaarwel zeggen.
Ik eet nooit snoep/koek. Ik leef zo veel mogelijk zonder suiker, en ik drink dus bijna nooit (laatste keer was oud en nieuw) 😉

Ik wacht even af wat de HA zegt.
Nou, dan hoop ik voor je dat het allemaal wel meevalt. :)
ambra schreef:
22-03-2018 00:03
Ik heb nu ook de laatste weken 's nachts dorst. Gewoonlijk nooit. Komt volgens mij door drogere lucht in huis. Lange winter, lang de verwarming aan..
Ben je verkouden? Dan kan het dus zijn dat je met open mond slaapt en daar krijg je een droge mond van.
Cateautje schreef:
22-03-2018 11:43
Mocht het zo zijn, dan zijn er nog volop mogelijkheden om een leven te leiden dat niet door diabetes wordt beheerst hoor.
Je kan het onder controle houden door middel van een dieet, dat doe ik ook en heb geen centje last van invloed op mijn leven van de diabetes, dus mocht het mogelijk zijn en je HA staat erachter, dan kan je zonder medicijnen af.

Maar goed, dat moet je allemaal maar met je huisarts bespreken.

Laat je in ieder geval goed informeren.
Ja met type 2 ja, type 1 beheerst wel je leven, dus niet zo luchtig erover doen.
mick87 schreef:
22-03-2018 12:15
Ik eet nooit snoep/koek. Ik leef zo veel mogelijk zonder suiker, en ik drink dus bijna nooit (laatste keer was oud en nieuw) 😉

Ik wacht even af wat de HA zegt.
Het komt ook door koolhydraten, niet door suiker.
Ik heb dit altijd doordeweeks, en dan kan ik het weekend weer lekker pilsjes drinken en is alles weer goed... misschien is proberen :-D
beetjegek schreef:
22-03-2018 15:22
Ja met type 2 ja, type 1 beheerst wel je leven, dus niet zo luchtig erover doen.
Nou zeg!
Cateautje schreef:
22-03-2018 15:27
Nou zeg!
Ja mijn zoontje heeft type 1, en het is toch echt geen kattenpis. We zijn er de hele dag mee bezig. Het beïnvloedt ons leven dus heel erg.
beetjegek schreef:
22-03-2018 15:22

Op zich een goed punt, maar als het topic gaat over een volwassene die opeens klachten krijgt die zich nooit eerder voordeden dan mag je toch gevoeglijk uitgaan van type 2 (als het al diabetes is, natuurlijk). Het lijkt me dan ook niet onredelijk om vanuit die aanname te reageren, zonder uitgebreide disclaimers over de impact van andere varianten van de aandoening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven