Gezondheid alle pijlers

Veel last van eisprong

18-06-2018 07:14 10 berichten
Ik heb al een beetje gezocht, maar ik kan niet helemaal vinden wat ik zoek.

Ik ben moeder van twee kindjes. Na mijn eerste zwangerschap kreeg ik al meer last van mijn menstruatie, maar na de tweede werd dat nog erger.

Ik heb nu bijna de hele maand buikpijn. Het begint rond de eisprong. Dan heb ik een dag of twee zeurende buikpijn dat opbouwt naar echte pijn. De pijn trekt dan door naar mijn benen. Ook veel last van m’n darmen dan (ook valse aandrang). De erge pijn trekt weer weg na een dag en dan blijft het zeuren tot de menstruatie. Die is echt heftig en kort of juist minder heftig en lang. Ook tijdens de menstruatie veel last van mijn darmen. Dan ben ik tot de eisprong zo’n beetje van m’n buikpijn af en dan begint het weer.

Wat heb ik al gedaan:
- inwendig onderzoek bij de huisarts
- inwendige echo

Beide kwam niks uit.

Jullie nog tips/herkenning?
Alle reacties Link kopieren
Zat hier net op te zoeken en te twijfelen of ik keer naar ha zou gaan of het nog even aan ging zien.

Dus wel herkenning.
Hier ook veel last de eisprong , neem er zelfs pijnstillers voor.
Hier kwam er wel wat uit...
Maar kreeg er uiteindelijk zware pijnstillers voor en de pil doorslikken.
Ik zou mij kunnen voor stellen dat mogelijk het laatste helpt bij jou...wat zegt je huisarts?
Het hoort bij het ouder worden, een van de eerste signalen van naderende overgang.
Overgang? Ik ben nog lang niet op die leeftijd (hoop ik)

De huisarts heeft de pil wel voorgesteld, maar daar kan ik dus echt niet tegen. Ik gebruik niks qua hormonen. Anders krijg ik nog meer migraine.

Frietmetmayo, jij nog niets eraan gedaan? Ook erger na zwangerschappen?
Enorme herkenning en bijna 1 jaar last. Na veel onderzoeken en medicijnen uitproberen (inclusief de pil, maar dit werkte averechts) ga ik nu regelmatig naar de osteopaat en slik 1 week voor de eisprong 2x daags paracetamol. Tijdens eisprong is het dan dragelijk met hier en daar nog een heftige uitschieter.
Ik heb tegenwoordig ook meer last van pijn rondom mijn eisprong als met mijn menstruatie. Ik neem er ibuprofen voor in en dan is het te doen. Het duurt bij mij meestal 1 dag.
Zonzonzon hoe gaat het nu met je?
Up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven