veel te weinig drinken!!

zondag 22 december 2013 om 21:44
goedenavond,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met me probleem namelijk genoeg drinken op een dag.
Ik drink de laatste tijd zo weinig dat ik me gewoon zorgen maak.
Als ik 3 glazen op een dag drink is het eigelijk al veel, er zijn ook dagen dat ik gewoon niks drink.
Ik krijg totaal geen dorst gevoel. Wel heb ik last van kwaaltjes die er bij horen zoals hoofdpijn en suf zijn.
Nou zou je denken drink dan meer, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heb al geprobeert om een fles neer te zetten en dan elke dag helemaal leeg te drinken, maar dan kwam ik met moeite nog geen eens op de helft.
Het gevoel wat ik heb tijdens het drinken is namelijk alsof ik enorm vol zit en het er echt niet bij kan.
Ik hoop dat er iemand nog een goede tip heeft en anders moet ik toch maar richting de huisarts.
groet
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met me probleem namelijk genoeg drinken op een dag.
Ik drink de laatste tijd zo weinig dat ik me gewoon zorgen maak.
Als ik 3 glazen op een dag drink is het eigelijk al veel, er zijn ook dagen dat ik gewoon niks drink.
Ik krijg totaal geen dorst gevoel. Wel heb ik last van kwaaltjes die er bij horen zoals hoofdpijn en suf zijn.
Nou zou je denken drink dan meer, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heb al geprobeert om een fles neer te zetten en dan elke dag helemaal leeg te drinken, maar dan kwam ik met moeite nog geen eens op de helft.
Het gevoel wat ik heb tijdens het drinken is namelijk alsof ik enorm vol zit en het er echt niet bij kan.
Ik hoop dat er iemand nog een goede tip heeft en anders moet ik toch maar richting de huisarts.
groet
zondag 22 december 2013 om 21:46
De huisarts zal ook zeggen dat je gewoon moet drinken.
Ik heb ook geen dorstgevoel, kan ook geen liter drinken. Ik zorg gewoon dat een glas staat, neem ik af en toe een slok.
Drink ik wel een liter, dan loopt het er op een onverwacht moment gewoon weer uit. Daarnaast heb ik behoorlijke maagklachten en valt een beker drinken 9 van de 10 keer gewoon slecht.
Ik heb ook geen dorstgevoel, kan ook geen liter drinken. Ik zorg gewoon dat een glas staat, neem ik af en toe een slok.
Drink ik wel een liter, dan loopt het er op een onverwacht moment gewoon weer uit. Daarnaast heb ik behoorlijke maagklachten en valt een beker drinken 9 van de 10 keer gewoon slecht.
zondag 22 december 2013 om 21:48
De mens heeft twee liter VOCHT per dag nodig. 0,9 liter zit in je voedsel, daarbij teleln koffie en thee en frisdranken mee, alcohol niet. Dus ik denk dat je je iets te druk maakt.
Je hoeft echt niet elke dag sloten water te drinken, nergens goed voor. Hoeveel andere dranken krijg je binnen?
Plas je normaal? Dat is een goede indicatie, je moet minimaal 500 ml per dag plassen.
Je hoeft echt niet elke dag sloten water te drinken, nergens goed voor. Hoeveel andere dranken krijg je binnen?
Plas je normaal? Dat is een goede indicatie, je moet minimaal 500 ml per dag plassen.
zondag 22 december 2013 om 21:49
Begin met het zetten van een wekker en neem dan een glaasje van iets. Of zorg dat je bij/na bepaalde dagelijkse bezigheden een glaasje neemt. Normaal drink je toch bij ontbijt, lunch en mogelijk avondeten? Dan heb je al 3 glazen.
Voor andere tijden een piepje in je telefoon of een kookwekker.
Zoek ook drankjes die je echt lekker vindt en waarmee je jezelf verwend.
Voor andere tijden een piepje in je telefoon of een kookwekker.
Zoek ook drankjes die je echt lekker vindt en waarmee je jezelf verwend.
Later is nu

zondag 22 december 2013 om 21:54
zondag 22 december 2013 om 21:55
zondag 22 december 2013 om 21:56
Maar Lautje, wat bedoel je met 'drinken'? Water? Andere dranken? Hoe is je voedingspatroon? Eet je voldoende fruit en groenten (bevatten veel water)?
Hoe is de kleur van je urine? Heeft die een sterke geur?
Drink voldoende, maar laat je niet gek maken door die zogenaamde 'verplichte-acht-glazen-water-per-dag...'
Hoe is de kleur van je urine? Heeft die een sterke geur?
Drink voldoende, maar laat je niet gek maken door die zogenaamde 'verplichte-acht-glazen-water-per-dag...'
zondag 22 december 2013 om 21:58
En als je nou eens geen water drinkt maar iets met een lekker smaakje? Lekkere vruchtenthee, een glas sinaasappelsap, een cappuccino, je favoriete smaak limonadesiroop, een lekker soepje?
Ik drink vaak thee en koffie om het zelf warmer te krijgen (ben een koukleum), of vanwege het lekkere smaakje. Niet zo zeer omdat ik dorst heb.
Ik drink vaak thee en koffie om het zelf warmer te krijgen (ben een koukleum), of vanwege het lekkere smaakje. Niet zo zeer omdat ik dorst heb.
zondag 22 december 2013 om 21:59
quote:lautjje16 schreef op 22 december 2013 @ 21:44:
groet
Daar zou ik mee naar de huisarts gaan. Had mijn moeder laatst, die kreeg maagtabletten.
En kijken naar de kleur van je urine als je naar het toilet bent geweest ff kijken welke kleur die heeft. Donkergeel= te weinig gedronken
groet
Daar zou ik mee naar de huisarts gaan. Had mijn moeder laatst, die kreeg maagtabletten.
En kijken naar de kleur van je urine als je naar het toilet bent geweest ff kijken welke kleur die heeft. Donkergeel= te weinig gedronken
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
zondag 22 december 2013 om 22:03
Zijn er bepaalde handelingen, die je meerdere keren per dag doet?
Bijvoorbeeld je sms/email checken? Hond uitlaten... iets?
En als je niet tegen water kunt,, probeer eens ranja. Als ik ziek ben drinkt dat altijd prettiger. Je hoeft ook niet gelijk een longdrinkglas leeg te drinken, natuurlijk. Je kunt ook vaker een paar slokken nemen, een theekopje dat je elk uur leegdrinkt.
Bij mij is drinken echt een gewoonte. Ik heb altijd thee staan. Ook als ik geen dorst heb, drink ik. Op m'n werk bijvoorbeeld, denk ik graag met een warme kop thee in m'n hand. Die gaat dan leeg.
Bijvoorbeeld je sms/email checken? Hond uitlaten... iets?
En als je niet tegen water kunt,, probeer eens ranja. Als ik ziek ben drinkt dat altijd prettiger. Je hoeft ook niet gelijk een longdrinkglas leeg te drinken, natuurlijk. Je kunt ook vaker een paar slokken nemen, een theekopje dat je elk uur leegdrinkt.
Bij mij is drinken echt een gewoonte. Ik heb altijd thee staan. Ook als ik geen dorst heb, drink ik. Op m'n werk bijvoorbeeld, denk ik graag met een warme kop thee in m'n hand. Die gaat dan leeg.
Later is nu
zondag 22 december 2013 om 22:06
Ik tank me een ongeluk...
E.e.a. door chronische blaasontsteking in het verleden..
kwestie van gewoon doen en wennen....
Ik heb om 8.30 in de ochtend al een halve liter water op.
Leng het aan met Slimpy siroop (dat bevat geen suiker, e-nummers en geur en smaakstoffen) en dat drinkt net effe wat lekkerder.
Ik vraag mij af hoe jullie dit zomers doen...
2 keer per dag plassen...mijn hemel, niet rot bedoel maar wat moet die urine geconcentreerd zijn (en bijna oranje) en sterk ruiken...
E.e.a. door chronische blaasontsteking in het verleden..
kwestie van gewoon doen en wennen....
Ik heb om 8.30 in de ochtend al een halve liter water op.
Leng het aan met Slimpy siroop (dat bevat geen suiker, e-nummers en geur en smaakstoffen) en dat drinkt net effe wat lekkerder.
Ik vraag mij af hoe jullie dit zomers doen...
2 keer per dag plassen...mijn hemel, niet rot bedoel maar wat moet die urine geconcentreerd zijn (en bijna oranje) en sterk ruiken...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

zondag 22 december 2013 om 22:13
Ik kon het ook niet. En toen werd ik zwanger. Ik zal je de verstoppings verhalen besparen, maar in elk geval werd het noodzakelijk om veel te drinken.
Ik begon 's morgens met een beker melk en een glas water.
Daarna een glas thee en 2 koppen koffie. Bij de lunch weer een glas thee en een glas water. In de middag twee koppen thee en in de avond een kop thee en ook een glas appelsap.Echt, ik kon wel janken om die 2 liter vocht elke dag. En heb het ook lang niet alle dagen gehaald.
Nu geef ik borstvoeding en moet ik nog steeds zoveel drinken. Maar inmiddels kan ik een halve liter water in een keer wegdrinken! Ik denk daarom dat het echt een kwestie is van doorzetten en oefening baart ( ) kunst!
Ik begon 's morgens met een beker melk en een glas water.
Daarna een glas thee en 2 koppen koffie. Bij de lunch weer een glas thee en een glas water. In de middag twee koppen thee en in de avond een kop thee en ook een glas appelsap.Echt, ik kon wel janken om die 2 liter vocht elke dag. En heb het ook lang niet alle dagen gehaald.
Nu geef ik borstvoeding en moet ik nog steeds zoveel drinken. Maar inmiddels kan ik een halve liter water in een keer wegdrinken! Ik denk daarom dat het echt een kwestie is van doorzetten en oefening baart ( ) kunst!
zondag 22 december 2013 om 22:24
Zusenzoo, 10 minuten geleden
Je zet je alarm in je telefoon, 8.00/10.00/12.00/14.00/16.00/18.00/20.00Glaasjes van 200 CC en je drinkt ze gewoon op.Op den duur wordt het vanzelf een gewoonte.
Dat is een fijne tip! Die ga ik morgen gelijk in praktijk brengen.
200 cc moet zelfs voor mij te doen zijn.
Thx!
Je zet je alarm in je telefoon, 8.00/10.00/12.00/14.00/16.00/18.00/20.00Glaasjes van 200 CC en je drinkt ze gewoon op.Op den duur wordt het vanzelf een gewoonte.
Dat is een fijne tip! Die ga ik morgen gelijk in praktijk brengen.
200 cc moet zelfs voor mij te doen zijn.
Thx!
Huts!