Gezondheid alle pijlers

Verandering bijwerkingen pil?

31-07-2013 06:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik slik nu een jaar of 10 de pil. Ik ben begonnen met de originele microgynon 30 en in mijn herinnering heb ik daar nooit problemen mee gehad tot ik van de apotheek in plaats daarvan de Stediril 30 aangeboden kreeg. Daarbij zat iets me niet helemaal lekker (wat precies weet ik zo niet meer, lang geleden) waardoor ik, na nog een andere pil te hebben geprobeerd, helemaal stopte met pilgebruik. Hierbij voelde ik me geweldig.

Toen ik een nieuwe relatie kreeg ben ik weer begonnen met de eerste beste nog houdbare strip uit mijn medicijnkastje: de Stediril. Na een paar maanden bleek ik zo depressief als wat te zijn geworden (huilbuien, het leven niet meer zien zitten) en heb ik een afspraak gemaakt met de HA en de microgynon 30 weer gekregen.

Deze slik ik nu een maand of twee en ik ben onuitstaanbaar. Ik voel me opgefokt, ben chagrijnig en onaardig en heb weinig empathisch vermogen. Het lijkt alsof er continu een duiveltje op mijn schouder zit die me dwingt tot negatieve gedachten en uitingen.

In tegenstelling tot bij de Stediril heb ik geen huilbuien e.d.

Nu is mijn vraag dus: kan dit? Dat ik nu opeens, na eerder jaren geen last te hebben gehad, nu opeens zo heftig reageren op die hormonen? Is dit herkenbaar voor mensen? Wat werkte voor hen wel?

Ik wil liever geen Mirena omdat ik, mocht ik daar ook heftig op reageren, daar niet zo 123 mee kan stoppen. Over de Nuvaring heb ik wel veel goede dingen gehoord maar die vind ik vrij prijzig (maar zou ik natuurlijk graag proberen bij veel goede ervaringen).
Alles kan denk ik dan maar1

Je kan de implanon overwegen maar er is een kans dat je wel ongesteld blijf , of niet meer ongesteld word. Helaas val ik tot nu toe bij de eerste categorie en ben ik al 2 maanden achtereen ongesteld..
Het zou best kunnen. Je word zelf ook ouder, je hormoonhuishouding veranderd continu dus denk dat het wel kan.

Ik slik zelf trigynon. Is een 3-fasen pil, dus steeds verschillende hoeveelheden hormonen. Ik vind dat zelf prettiger dan microgynon. Misschien dat je dat kan proberen?

Ps, het is stediril. Niet steridil
Happiness: wat naar dat je nu al zo lang achtereen ongesteld bent! Met de Inplanon/prikpil heb ik hetzelfde als met de Mirena. 'Wat als het 1 groot drama is, dan zit ik er nog even aan vast'.

Ik heb het aangepast Ivetje maar het nadeel van die driefasepil is dat je niet kunt doorslikken, toch?
Je kan gewoon doorslikken hoor, doe ik ook al jaren (slik 3 maanden door, dan stopweek).

Dit staat in de bijsluiter bij uitstellen maandelijke bloeding : bij de twee- of driefasenpil direct doorgaan met tabletten van de laatste fase van een volgende strip òf met een éénfasepil met hetzelfde of een hoger progestageengehalte dan de tabletten van de laatste fase òf direct doorgaan met een nieuwe pilstrip zoveel dagen als men wenst.

Ik doe dus dat laatste en slik dan gewoon de hele strip door
quote:Ivetje schreef op 31 juli 2013 @ 07:43:

Je kan gewoon doorslikken hoor, doe ik ook al jaren (slik 3 maanden door, dan stopweek).

Dit staat in de bijsluiter bij uitstellen maandelijke bloeding : bij de twee- of driefasenpil direct doorgaan met tabletten van de laatste fase van een volgende strip òf met een éénfasepil met hetzelfde of een hoger progestageengehalte dan de tabletten van de laatste fase òf direct doorgaan met een nieuwe pilstrip zoveel dagen als men wenst.

Ik doe dus dat laatste en slik dan gewoon de hele strip door

Krijg je dan geen doorbraakbloeding? Ik had als kind ook trinordiol, maar ik kon alleen doorslikken met pillen van de laatste fase omdat die het sterkst zijn. Dus dan gooi je elke keer 2/3 van 'n strip weg.

Nu slik ik microgynon30 en die kan ik wel doorslikken voor 'n maand of 3-4
EN : nergens last van. Alleen als ik 4 maanden doorslik, krijg ik doorbraakbloedingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven