Verdachte moedervlek
dinsdag 20 mei 2014 om 18:00
Morgenochtend heb ik een afspraak bij de huisarts, om een moedervlek na te laten kijken.
Hij zit op mijn rug en ik heb het zelf nooit echt in de gaten gehad omdat ik het niet kan zien.
Een vriendin van me wees me erop dat hij er raar uitziet, bobbelig, niet egaal en kleine puntjes. Vorig jaar jeukte het daar en heb ik eens wat stukgekrabt. Kan goed wezen dat het die moedervlek was want dat m'n vriendin hem aanwees voelde het voor mij als dezelfde plek.
Nu ben ik eigenlijk nieuwschierig of jullie zoiets eens gehad hebben en wat ik van de huisarts kan verwachten mocht hij het ook verdacht vinden. Sturen ze je dan door? Of haalt hij het zelf weg en maakt 'ie er een kweek van ..
Iemand ervaring?
Hij zit op mijn rug en ik heb het zelf nooit echt in de gaten gehad omdat ik het niet kan zien.
Een vriendin van me wees me erop dat hij er raar uitziet, bobbelig, niet egaal en kleine puntjes. Vorig jaar jeukte het daar en heb ik eens wat stukgekrabt. Kan goed wezen dat het die moedervlek was want dat m'n vriendin hem aanwees voelde het voor mij als dezelfde plek.
Nu ben ik eigenlijk nieuwschierig of jullie zoiets eens gehad hebben en wat ik van de huisarts kan verwachten mocht hij het ook verdacht vinden. Sturen ze je dan door? Of haalt hij het zelf weg en maakt 'ie er een kweek van ..
Iemand ervaring?
dinsdag 20 mei 2014 om 18:04
Ik ben met een verdachte moedervlek door de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog,die heeft hem weggehaald en een week later kreeg ik de uitslag,die was gelukkig goed.
Je krijgt een verdovingsspuitje dus van het weghalen voel je niks,ik kreeg wel 2 oplosbare hechtingen er in.
Je krijgt een verdovingsspuitje dus van het weghalen voel je niks,ik kreeg wel 2 oplosbare hechtingen er in.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation

dinsdag 20 mei 2014 om 18:05
Ik heb een heleboel dikkere, wat bobbelige moedervlekjes. Maar heb er eigenlijk nooit naar laten kijken. Ze zitten er al jaren en veranderen ook niet.
Wel heb ik soms het idee dat er gewone, platte moedervlekjes bij komen. Maar ik heb er zoveel dat ik dat eigenlijk niet zeker weet
is geen bijhouden aan bij mij.
Ik wil er binnenkort wel een paar laten weghalen. Die zitten precies bij mijn bh-rand en is niet handig. Ik lees dus even mee verder. Vind het wel wat eng en ben bang dat het pijn doet om weg te laten halen. Zijn er een stuk of 5/6.
Wel heb ik soms het idee dat er gewone, platte moedervlekjes bij komen. Maar ik heb er zoveel dat ik dat eigenlijk niet zeker weet
is geen bijhouden aan bij mij.
Ik wil er binnenkort wel een paar laten weghalen. Die zitten precies bij mijn bh-rand en is niet handig. Ik lees dus even mee verder. Vind het wel wat eng en ben bang dat het pijn doet om weg te laten halen. Zijn er een stuk of 5/6.
dinsdag 20 mei 2014 om 18:09
quote:cavalier schreef op dinsdag 20 mei 2014 18:04 Ik ben met een verdachte moedervlek door de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog,die heeft hem weggehaald en een week later kreeg ik de uitslag,die was gelukkig goed.
Thanks voor je antwoord, dus als de huisarts denkt dat het verdernagekeken moet worden dan word je dus gewoon doorverwezen om het weg te laten halen.. Ik ben niet bang voor prikken of dat soort 'kleine dingen'.
Gelukkig
Thanks voor je antwoord, dus als de huisarts denkt dat het verdernagekeken moet worden dan word je dus gewoon doorverwezen om het weg te laten halen.. Ik ben niet bang voor prikken of dat soort 'kleine dingen'.
Gelukkig

dinsdag 20 mei 2014 om 18:14
De meeste huisartsen zouden je doorsturen als het echt verdacht is. Bij twijfel zal je over een paar maanden weer terug moeten komen om verandering te checken. Dan kan je evt alsnog doorgestuurd worden.
Maar een enkele huisarts doet het weghalen zelf, volgens mij is dat niet echt gangbaar maar ik heb het wel eens gehoord.
Maak je vooral geen zorgen verder. Ik zit helemaal onder en een leek kan zich rot schrikken van de 'bijzondere gevallen' die ik heb. Toch is er niets mee aan de hand.
Maar een enkele huisarts doet het weghalen zelf, volgens mij is dat niet echt gangbaar maar ik heb het wel eens gehoord.
Maak je vooral geen zorgen verder. Ik zit helemaal onder en een leek kan zich rot schrikken van de 'bijzondere gevallen' die ik heb. Toch is er niets mee aan de hand.
dinsdag 20 mei 2014 om 19:48
gewoon gaan. Ik had ook een raar plekje op mijn been. Ik ben roodharig, dus extra voorzichtig. Bleek niet gevaarlijk. De ha heeft het weggebrand met stikstof. Dat voelde een beetje koud en prikkend, het deed niet echt pijn (ik ben wel behoorlijk taai) Bij twijfel had hij mij naar de dermatoloog gestuurd, daar ben ik vroegen ook weleens geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 20 mei 2014 om 19:56
Het is inderdaad goed om vlekjes even te laten checken. Ik heb het meerdere malen gehad. De huisarts had ze zelf weggesneden. Ik moest er wel een nieuwe afspraak voor maken. Dan stuurt de huisarts het op voor onderzoek en na ongeveer een week krijg je de uitslag. Maak je niet teveel zorgen. Het doet ook echt helemaal geen pijn, het prikje ook niet.
+
woensdag 21 mei 2014 om 09:41
Nou kom er net vandaan.
Hij vertrouwde hem ook niet helemaal dus morgen gaan ze het wegsnijden en opsturen. Daarna mag ik een week niet tillen , omdat het op de welving van m'n schouderblad zit en anders de hechtingen scheuren.. Net m'n werk maar gebeld want ik werk in de Thuiszorg en niet tillen word echter lastig dan.
Maar goed , hopelijk is de uitslag oke ..
Hij vertrouwde hem ook niet helemaal dus morgen gaan ze het wegsnijden en opsturen. Daarna mag ik een week niet tillen , omdat het op de welving van m'n schouderblad zit en anders de hechtingen scheuren.. Net m'n werk maar gebeld want ik werk in de Thuiszorg en niet tillen word echter lastig dan.
Maar goed , hopelijk is de uitslag oke ..
woensdag 21 mei 2014 om 09:50
Bij mij moesten er 5 spuiten in wilde het verdoofd raken, vervolgens kwam er een enorme barbecue lucht mijn reukorgaan binnen maar dit was dus weggebrande huid. Er is een litteken ontstaan omdat de HA een pleister voldoende vond, uiteindelijk kwam die moedervlek alsnog terug. Nu doe ik er niets meer mee.
De volgende keer vraag ik om doorverwijzing naar een dermatoloog.
De volgende keer vraag ik om doorverwijzing naar een dermatoloog.