Verdikking al jaren
maandag 16 februari 2015 om 00:46
Volgens mij gaan vetbulten niet vanzelf weg. Maar ik had nog nooit gehoord van een vetbult in een spier. Ik heb er een paar op mijn voorhoofd, ze zijn wel iets groter geworden met de jaren. Ze zijn niet echt zichtbaar bij mij maar die van jou is best groot. Krijg je geen last van spierpijn dan? En is masseren dan niet gevaarlijk, dat het stukgaat? Ik denk dat als je er geen last van hebt, het ook niet vergoed wordt als je het weg wilt laten halen. Als dat kan tenminste. Ik denk dat je dan moet informeren bij een plastisch chirurg. Misschien kan het wel met liposuctie weg worden gehaald?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
maandag 16 februari 2015 om 08:40
maandag 16 februari 2015 om 08:49
Ik heb ook een vetbult gehad. Ze gaan niet vanzelf weg en kunnen gaan groeien.
Bij mij zat hij op mijn schouder en ze dachten dat hij ook in mijn spier zat. Bleek niet zo en was dus makkelijk te verwijderen. Als hij in/aan je spier zit is het veel lastiger te verwijderen en zijn de risico's groter. De operatie is mij heel goed afgegaan. Binnen een paar dagen negens meer last van gehad. Wel een groot litteken. Hoe groter de bult, hoe groter het litteken. Je moet dus even voor jezelf bedenken of je dat beter vindt.
Als vetbulten gaan groeien kunnen ze zeer gaan doen.
Bij mij zat hij op mijn schouder en ze dachten dat hij ook in mijn spier zat. Bleek niet zo en was dus makkelijk te verwijderen. Als hij in/aan je spier zit is het veel lastiger te verwijderen en zijn de risico's groter. De operatie is mij heel goed afgegaan. Binnen een paar dagen negens meer last van gehad. Wel een groot litteken. Hoe groter de bult, hoe groter het litteken. Je moet dus even voor jezelf bedenken of je dat beter vindt.
Als vetbulten gaan groeien kunnen ze zeer gaan doen.
maandag 16 februari 2015 om 09:16
Ze kunnen wel groeien maar ik ben nu 40 en mijn vetbultjes zijn maar een klein beetje groter geworden. Ze waren 3-5 mm in doorsnee en nu hetzelfde alleen wat boller. Ze steken iets meer uit. Mijn oom had ook een vetbult op zijn voorhoofd en die groeide ook nauwelijks. Misschien dat het uitmaakt waar ze zitten of ze groeien. En ik denk zelf dat ze groeien onder invloed van hormonen maar dat is puur eigen idee hoor.
Ik vind het trouwens ook niet lelijk. Wel assymetrisch maar dat zie je waarschijnlijk alleen als je recht staat en zo een tijd blijft staan. Als je in beweging bent, zie je het veel minder. Ik denk dat ik een groot litteken lelijker zou vinden.
Toevallig was ik deze week bij de dierenarts vanwege een vetbult en was ik er blij mee. Mijn konijn heeft er dus ook eentje op zijn schouder. Ik dacht dat het een tumor of abces was, dan toch liever een vetbult. Ik laat het alleen weghalen als het hem beperkt in zijn bewegingen. Net als voor konijnen brengt narcose altijd risico's met zich mee dus denk er goed over na of dat het waard is.
Ik vind het trouwens ook niet lelijk. Wel assymetrisch maar dat zie je waarschijnlijk alleen als je recht staat en zo een tijd blijft staan. Als je in beweging bent, zie je het veel minder. Ik denk dat ik een groot litteken lelijker zou vinden.
Toevallig was ik deze week bij de dierenarts vanwege een vetbult en was ik er blij mee. Mijn konijn heeft er dus ook eentje op zijn schouder. Ik dacht dat het een tumor of abces was, dan toch liever een vetbult. Ik laat het alleen weghalen als het hem beperkt in zijn bewegingen. Net als voor konijnen brengt narcose altijd risico's met zich mee dus denk er goed over na of dat het waard is.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
maandag 16 februari 2015 om 10:03
Ik heb een erg grote vetbult op mijn heiligbeen, het sacrale gebied. Hij is ongeveer 10*10cm en gaat ongeveer 3 cm diep, ook in de rugspieren. De arts wilde hem liever niet opereren helaas. Als ik het wil, doet hij het we, maar grote kans dat ik daar een diepe kuil en een enorm litteken krijg en last van die spieren. Dus ik laat het nog maar zo.