Gezondheid alle pijlers

Verdrietig nieuws gehad...

23-02-2010 21:38 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even lekker van me af schrijven, even mn verhaal kwijt zijn....

Mijn neefje (14) heeft AML (Acute Myeloide Leukemie).. dit komt bijna niet voor bij jongeren.

AML komt naar schatting jaarlijks bij 1 of 2 patiënten per 100.000 personen voor.

Het is nu bijna 1 jaar geleden toen het ontdekt werd. ondertussen 4 chemo's gehad, en een stamceltransplantatie.

Het ging daarna zo goed, snel ontslag uit WKZ, de bloedwaardes gingen mooi omhoog enzenz.

In september ging hij zelfs weer naar school!

Helaas in november het bericht dat de AML terug was....en er niks meer aan te doen is

Vanaf daar een zware lange weg...zoveel dingen gedaan die hij nog graag wilde...maar de strijd werd steeds zwaarder.

Begin deze maand begon hij met 12,5 mg Fentanyl pleisters

Nu zat hij op 62,5 mg en nog pijn.....

Vandaag een ontzettend moeilijke beslissing voor hem en zn ouders:

het advies is gegeven om nu palliatieve sedatie toe te gaan passen.

dmv Dormicum zal hij in een diepe slaap zal worden gebracht. Samen met morfine zal dit voor hem een toestand van rust geven.

Dit houd in dat er vandaag dus afscheid is genomen....wanneer hij daadwerkelijk overlijdt weten we niet.

Zijn ouders hebben het hem zelf verteld en hij was het er helemaal mee eens. Hij wilde het wel graag 's avonds, zodat hij niet nog een nare nacht zou hebben. En dan ook maar meteen vandaag.

Om 21.00 uur is het aangesloten.....

ben met mn gedachten steeds bij hem (en de rest)...zal hij al in diepe slaap zijn?

Zo oneerlijk en moeilijk dit....
Sarah, wat erg, wat erg ook voor jou.

Lieve schat, ik denk aan je.

Heel veel sterkte!!! Dat moet echt heel zwaar zijn voor je... *hug*
Wat ontzettend verdrietig, Wolletje. Heel veel sterkte. Tis niet eerlijk, zo jong nog. Ik hoop dat je een beetje troost vind bij je geliefden, vrienden en familie.
Wat is dit vreselijk. Wat een verdriet. Wat oneerlijk!

Heel veel sterkte voor jou en je familie Wolletje.

Wolletje ik heb vannacht aan jullie gedacht...het helpt helemaal niets...maar ik vind het zo verschrikkelijk voor jullie en wederom geen woorden

Wat knap dat hij nog een afscheidsberichtje heeft geschreven, dat moet werkelijk door merg en been gaan...Wat is het leven soms toch oneerlijk!
Wolletje, wat afschuwelijk zeg.

Zo jong, zo veel pijn, zo uitzichtloos. Wat een leed, voor zijn ouders, voor de familie en vrienden, voor jou.

Heel veel sterkte
voor Wolletje en Sarah
Ik ken het......

Mijn neefje was 12 en had een hersentumor. Uiteindelijk is hij ook in diepe slaap gebracht en wij zaten te wachten. Het is het meest onwerkelijke afschuwelijke en verdrietige tijd geweest in ons leven. En ook heel dubbel. Want toen hij zo ziek was ging je bijna verlangen naar zijn dood. En toch, 12 jaar. Het besef is er, ik ga dood. En ik ben pas 12. Leg het je kind maar eens uit. Wel heel toevallig dat 23 februari ook zijn sterfdag is.

Het is een zwarte vlek in de familie. Een groot drama en een nooit te vergeten tijd. En moedig dat hij was. Als wij zaten te huilen ging hij grapjes maken.

Soms, soms is het even zo zwaar oneerlijk. Probeer er te zijn voor elkaar. Maar geef je verdriet ook de ruimte. Zoek een balans. Veel sterkte...

Monique
Veel sterkte Wolletje,voor jou en je dierbaren!

Wat afschuwelijk!
Wolletje wat verschrikkelijk. Al die hoop en wanhoop en dan toch nog afscheid moeten nemen. Ik leef heel erg met je mee.

En pijn hebben door leukemie is verschrikkelijk.

Wat een k*tziekte is het toch.
Heel veel sterkte Wolletje en Sarah
Sterkte! Heel, heel veel sterkte!
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Sarah......
Oh Sarah ik lees nu pas jouw berichtje! Heel veel sterkte en gecondoleerd met je grote verlies
Sara, jij ook heel veel sterkte met het verlies

van je vader

ik heb je topics altijd meegelezen

sterkte
Wolletje, lees net je verhaal pas en kan het er niet droog bij houden. Wij maken in de familie op dit moment hetzelfde mee. Mijn nichtje van 4 is drie weken geleden overleden. Ze is geboren met een ernstige hartafwijking en heeft in haar leventje veel operaties moeten ondergaan. Haar ouders hebben uiteindelijk zo'n zelfde beslissing moeten nemen als bij jouw neefje. We zijn nu dus drie weken verder en oh wat een verdriet... Kan niks voor je doen, maar denk aan je

Ook een voor Sarah.
Vergeet jezelf niet Vera, voor jou ook een

Wat een verdriet...zo'n klein meisje...Mijn nichtje is ook bijna 4 dus dan wordt je wel even met je neus op de feiten gedrukt.

Heel veel sterkte...
Wat vreselijk! Heel veel sterkte, Wolletje! En Sarah en Vera gecondoleerd en ook jullie heel veel sterkte.
Ik geloof niet in bijgeloof, want dat brengt ongeluk.
Hoe gaat het nu met je neefje wolletje?

Vera wat vreselijk. Gecondoleerd en sterkte.

Kinderen horen niet dood te gaan
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wolletje, gecondoleerd met het verlies van je neefje.

Heel veel sterkte toegewenst.
Nou... het is over...

vanmiddag is hij overleden. hij is gewoon rustig ingeslapen.

ps saar ook gecondoleerd
Gecondoleerd Wolletje....

[edit] Jee, en Sarah ook gecondoleerd.
Wolletje, gecondoleerd

Wat een dapper manneke....
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven