Gezondheid alle pijlers

Verdrietig nieuws gehad...

23-02-2010 21:38 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even lekker van me af schrijven, even mn verhaal kwijt zijn....

Mijn neefje (14) heeft AML (Acute Myeloide Leukemie).. dit komt bijna niet voor bij jongeren.

AML komt naar schatting jaarlijks bij 1 of 2 patiënten per 100.000 personen voor.

Het is nu bijna 1 jaar geleden toen het ontdekt werd. ondertussen 4 chemo's gehad, en een stamceltransplantatie.

Het ging daarna zo goed, snel ontslag uit WKZ, de bloedwaardes gingen mooi omhoog enzenz.

In september ging hij zelfs weer naar school!

Helaas in november het bericht dat de AML terug was....en er niks meer aan te doen is

Vanaf daar een zware lange weg...zoveel dingen gedaan die hij nog graag wilde...maar de strijd werd steeds zwaarder.

Begin deze maand begon hij met 12,5 mg Fentanyl pleisters

Nu zat hij op 62,5 mg en nog pijn.....

Vandaag een ontzettend moeilijke beslissing voor hem en zn ouders:

het advies is gegeven om nu palliatieve sedatie toe te gaan passen.

dmv Dormicum zal hij in een diepe slaap zal worden gebracht. Samen met morfine zal dit voor hem een toestand van rust geven.

Dit houd in dat er vandaag dus afscheid is genomen....wanneer hij daadwerkelijk overlijdt weten we niet.

Zijn ouders hebben het hem zelf verteld en hij was het er helemaal mee eens. Hij wilde het wel graag 's avonds, zodat hij niet nog een nare nacht zou hebben. En dan ook maar meteen vandaag.

Om 21.00 uur is het aangesloten.....

ben met mn gedachten steeds bij hem (en de rest)...zal hij al in diepe slaap zijn?

Zo oneerlijk en moeilijk dit....
quote:Vera01 schreef op 25 februari 2010 @ 17:19:

. Hebben ze nog meer kinderen?.ja ze hebben meer kinderen.
quote:Zoebie schreef op 26 februari 2010 @ 11:30:

Maar je leeft inderdaad al die jaren op je oerkracht. Dus die week kan er dan ook nog wel bij. Na de begrafenis komt pas de rust. Heel nare tijd vond ik dat. Opeens niemand meer om voor te zorgen. Heel veel bezoek dat wel, maar een leegte van jewelste. Het doet nog pijn als ik eraan denk.

Wolletje ik hoop dat er genoeg mensen zijn die hen na de begrafenis ook nog bij staan. En niet even maar heel lang.

Ja de echte rust komt straks pas, al merken ze nu al "rust" in die zin dat je er niet meer voor hem hoeft te zijn. Beide ouders hebben vannacht verschrikkelijke kramp gehad in hun been. waarschijnlijk gewoon van alle (spier) spanningen

en ja ik weet uit ervaring dat het bijstaan vaak van korte duur is. de eerste weken vragen/bellen/mailen mensen vaak hoe het gaat. en daarna is het afgelopen....
quote:wolletje schreef op 25 februari 2010 @ 16:55:

[...]

Ja de ouders kunnen het allemaal aan... ze leven al een jaar op "oerkracht" een ontzettend zwaar jaar hebben ze achter de rug.

Hij heeft zelf al heel veel kenbaar gemaakt wat hij wel en niet zou willen op zn uitvaart. dat scheelt al veel.Wat een bijzonder kind hoe hij ermee heeft kunnen omgaan. Heel veel sterkte maandag. voor jou en zijn ouders en andere nabestaanden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wolletje, allereerst gecondoleerd met het verlies van je neefje. Heb gisteravond het verhaal gelezen en wat vreselijk zeg. Vooral voor de ouders en broerjtes/zusjes.

Heel veel sterkte maandag tijdens de uitvaart .

Woont je familie trouwens in E? Ik zag namelijk vanmorgen in de krant een rouwadvertentie en moest gelijk aan jou denken.

Dat valt meteen op he? Een kind van 14..........
Heel, heel veel sterkte. Voor jou en iedereen die hem na is.

Wat vreselijk erg, het ergste..
ach Wolletje toch

het leven kan zo wreed zijn, sterkte
Wolletje familie, gecondoleerd en veel sterkte.

Ik zag net de rouwadvertenties in de lokale krant staan ,net als Wilma hierboven, ik wist direct dat het jouw neefje was.

Geen bijzonderheden
quote:wilma64 schreef op 27 februari 2010 @ 09:21:

Wolletje, allereerst gecondoleerd met het verlies van je neefje. Heb gisteravond het verhaal gelezen en wat vreselijk zeg. Vooral voor de ouders en broerjtes/zusjes.

Heel veel sterkte maandag tijdens de uitvaart .

Woont je familie trouwens in E? Ik zag namelijk vanmorgen in de krant een rouwadvertentie en moest gelijk aan jou denken.

Dat valt meteen op he? Een kind van 14.......... Jep wij wonen in E idd
quote:yasmijn schreef op 27 februari 2010 @ 13:26:

Wolletje familie, gecondoleerd en veel sterkte.

Ik zag net de rouwadvertenties in de lokale krant staan ,net als Wilma hierboven, ik wist direct dat het jouw neefje was.

Dankje...
Wolletje ik wil je voor morgen heel veel sterkte wensen.

Het is het definitieve afscheid. Het zal best mooi worden. Maar ook moeilijk.

Gecondoleerd met jullie verlies
Wolletje, ik wil jou en je familie ontzettend veel kracht wensen om er morgen een mooie dag van te maken. Klinkt misschien gek, maar zal aan je denken.
Lieve Wolletje hoe was het afgelopen maandag? en
Heb hun weblog gevolgd...Bijzondere jongen. Zijn vader schrijft ook op een hele bijzondere manier.

Ik hoop dat goed gaat met je. Zal een heel groot verlies zijn. Sterkte...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven