Gezondheid alle pijlers

verkouden en afzakkend slijm

03-04-2010 10:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand een tip, ik ben snotverkouden en heb otrivin drupjes in mijn neus gedruppeld. Nu kan ik weer goed ademen door mijn neus, maar het voelt alsof er slijm in mijn keel hangt wat ik maar niet weg kan slikken. Komt dit uit de voorhoofdholte? En ik had een vriendin beloofd om 25 km te gaan fietsen. Doen? of lekker thuis blijven. Ik voel me verder oké, heb geen koorts of zo.
Als je verkouden bent doen je benen het prima...gewoon gaan fietsen dus.

Je kunt ook even stomen om de boel los te maken.
Door het fietsen komt het lekker los, gaan dus!
Of heb je geen zin en zocht je een smoes?
Tja, tenzij het slijm je benen in zakt...dan heb je wel een probleem natuurlijk!
Als ik met slijm zit gebruik ik altijd de tabletjes van Bisolvon. Daar kan echt geen hoestdrank of druppel tegenop! Je mag beginnen met twee tabletjes, en meestal maken die bij al een wereld van verschil. Fietsen zou ik als jou was gewoon doen. Goed voor je lijf, frisse lucht. Wel goed aankleden (hier is het echt naar weer, brrr).
bretels al geprobeerd?

Serieus:

Als je slijm in je keel hebt: bisolvon

Als je holtes vol zitten: zingen.

Ik was laatst zo verkouden dat ik er echt ziek van was. Ik moest repeteren met de band en heb de hele avond gezongen (het klonk echt nergens naar, maar ik zong dapper door) en dat hielp. Ik dacht dat ik de uitvinding van de eeuw had gedaan tot ik een logopedist sprak. Zij wist me te vertellen dat dit ook al uit onderzoek gebleken was. Geluid is natuurlijk trilling en dan trilt het los...

Sterkte!

En: lekker gaan fietsen!
Nou het fietsen gaat door, maar gaan ook een stukkie langs het strand spazieren. Ik heb het huis afgestruind en vond spaanse tabletjes die ik op mijn laatste vakantie gekocht heb.

Er zit pseudeofedrina in, en dat klinkt niet al te best, maar ik heb er 1 ingenomen en voel me heerlijk. Alle snot is verdwenen.

Die bisolvon houd ik nog in gedachten, ik heb nog 9 spaanse pilletjes over.
ach, je hebt last van een post-nasal drip, dat hangt aan de achterkant van je neus, net voordat het je keelholte in plenst.

Komt uit je bijholtes inderdaad. Ga eens een hele lading zout water opsnuiven, mix een theekopje warm water met een klein theelepeltje zout en suif het uit je handpalm op. (Een heel kopje is wel veel, maar probeer in elk neusgat een snuif of 5 te nemen)

En even geen zuivelproducten nemen, dat is niet zo goed voor slijmvorming, hoewel dat meer in je mond en lager in je keel is.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Oh dat klinkt wel logisch ja, post-nasal drip. Het lijkt me nog niet zo gemakkelijk om zout water op te snuiven, ga het strakkies effe proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven