Gezondheid alle pijlers

Verslavingen

11-08-2013 20:23 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey,

wie heeft hier last van verslavingen zoals: drugs, game, gokken, eten, alcohol enzovoort.

Of ooit verslaafd geweest?

Ik heb een beetje last van een alcohol verslaving denk ik drink veel vaker dan alleen in het weekend en jullie?
Ik niet, maar je zou daar wel werk van moeten maken voordat het uit de hand loopt.
Nee, geen verslavingen.
Ik heb een beetje last van een alcohol verslaving denk ik drink veel vaker dan alleen in het weekend en jullie?

Ik zou zeggen doe de test op jellinek.nl dan weet je of je alcoholverslaafd bent.
Grappig, ik vind van mezelf ook dat ik te vaak een wijntje inschenk en heb vanochtend wat ik nog had weggedaan om in ieder geval een dag of 30 niet te drinken om helemaal los te komen van....

Had de gedachte al langer en ik zag een motiverende speech op youtube over slechte gewoonten. Het statement was dat je best slechte gewoontes mag hebben echter met de stelling heb jij de controle ...of hebben de sigaretten, alcohol, ..etc controle over jou.

Toen dacht het is tijd dat ik zelf de controle heb.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niets. Zelfs geen koffie.

Maar doe wat aan die van jou, voordat je lever beschadigd is.
quote:partyofalice schreef op 11 augustus 2013 @ 20:30:

Ik niet, maar je zou daar wel werk van moeten maken voordat het uit de hand loopt.

Ja heb afgelopen twee weken hard gefeest dus nu tot het weekend geen alcohol meer. Blij als ik straks vast werk heb dan drink je ook een stuk minder omdat je de volgende dag fit moet zijn.

Wel eens te maken gehad met verslavingen in je omgeving
Ik zal de test doen ik ga nu niet meer drinken tot het weekend!

als ik straks echt werk heb moet je iedere dag fit zijn ben nu al een halfjaar afgestudeerd en zonder werk en veel vrienden die een wijntje inschenken als je langs komt.
quote:viva-amber schreef op 11 augustus 2013 @ 20:39:

Grappig, ik vind van mezelf ook dat ik te vaak een wijntje inschenk en heb vanochtend wat ik nog had weggedaan om in ieder geval een dag of 30 niet te drinken om helemaal los te komen van....

Had de gedachte al langer en ik zag een motiverende speech op youtube over slechte gewoonten. Het statement was dat je best slechte gewoontes mag hebben echter met de stelling heb jij de controle ...of hebben de sigaretten, alcohol, ..etc controle over jou.

Toen dacht het is tijd dat ik zelf de controle heb.Zou je misschien een linkje willen plaatsen? Ik ben nieuwgierig.
Signaleringstest Alcohol

De mate waarin u risico loopt is 0 tot 7 laag; 8 tot 15 toenemend risico; 16 tot 19 hoog risico; 20 tot 40 zeer hoog risico.

U scoort 20 punten.

U scoort 20 punten of hoger. Wij adviseren u om te minderen of te stoppen. Overweeg of u daarbij steun van Jellinek wilt.

Als u dat wilt kunt u zich hier aanmelden.

U kunt ook deelnemen aan de online behandeling alcohol. U mindert of stopt met hulp van chatcontacten met een therapeut.

Om na te gaan of u voor deze behandeling in aanmerking komt moet u nog een aantal vragen beantwoorden. Kijk hier voor online behandelingen.

oei ga het inderdaad echt proberen eerst zelf in de gate te houden..
Nee, alles onder controle hier.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:divadevil schreef op 11 augustus 2013 @ 20:45:

Signaleringstest Alcohol

De mate waarin u risico loopt is 0 tot 7 laag; 8 tot 15 toenemend risico; 16 tot 19 hoog risico; 20 tot 40 zeer hoog risico.

U scoort 20 punten.

U scoort 20 punten of hoger. Wij adviseren u om te minderen of te stoppen. Overweeg of u daarbij steun van Jellinek wilt.

Als u dat wilt kunt u zich hier aanmelden.

U kunt ook deelnemen aan de online behandeling alcohol. U mindert of stopt met hulp van chatcontacten met een therapeut.

Om na te gaan of u voor deze behandeling in aanmerking komt moet u nog een aantal vragen beantwoorden. Kijk hier voor online behandelingen.

oei ga het inderdaad echt proberen eerst zelf in de gate te houden..Hou t even in de gaten, probeer in ieder geval te minderen en/of te stoppen.
zeker minderen mn huid word er ook niet mooi er op.

Ik ben nu 22 rookte vanaf mn 14e al vast sinds oktober gestopt misschien daarom meer gaan drinken.
Sporten, denk ik. Als beginnende hardloper zorgt elke verbetering voor hunkering naar een nieuw doel
Doe er wat aan voordat het te laat is, het sluipt er zomaar in hoor.Dus hou het goed in de gaten!!
Wat is voornamelijk jouw hoofdreden om alcohol te drinken? Verveling, stress, andere dingen?
De meeste mensen hebben wel iets waar ze verslingerd aan zijn en waar ze meer van zouden willen hebben als dat maar geen nare consequenties zou hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja ik loop eens per week hard met een vriendin en sport eens per week bij iemand thuis dat ging even niet door doordat ze op vakantie waren ga het weer oppakken!
quote:divadevil schreef op 11 augustus 2013 @ 20:40:

ik ga nu niet meer drinken tot het weekend!Als je dat kunt ben je niet verslaafd. Het is vooral belangrijk dat je niet af en toe uitzonderlijk veel drinkt.
Leven en beleven

Toen dacht het is tijd dat ik zelf de controle heb.Zou je een link kunnen plaatsen?
quote:watermanneke schreef op 11 augustus 2013 @ 21:01:

[...]

Als je dat kunt ben je niet verslaafd. Het is vooral belangrijk dat je niet af en toe uitzonderlijk veel drinkt.

Ja je moet ergens beginnen, zou het al fijn vinden als ik alleen af en toe in t weekend drink en niet meer door de weeks.

Ik weet ook niet of ik verslaafd ben weet alleen dat ik er wel op moet gaan letten, omdat ik gemiddeld meer drink dan andere personen.

Toen dacht het is tijd dat ik zelf de controle heb.Ben benieuwd of t lukt die 30 dagen.. Maar dan houd je er ook wel erg van als je zelfs de wijn weg moet gooien om er van af te kunnen blijven
quote:divadevil schreef op 11 augustus 2013 @ 21:04:

[...]

Ik weet ook niet of ik verslaafd ben Dat blijkt dan deze week wel...
Leven en beleven
Ik vind tot het weekend wel kort, ik zou een langere periode nemen om echt los te komen. 4 weken of zo. Sta je daar voor open?
ja mijn moeder zei een keer dat ik hulp moest gaan zoeken maar dat vind ik wel meevallen die mensen drinken iedere dag en iedere dag veel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven