Gezondheid alle pijlers

Verstandskies komt door...

11-03-2013 14:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik denk dat ik het goed heb is mijn verstandskies vanaf januari ongeveer al aan het doorkomen. Afwisselende periodes met dan weer wel bloed bij poetsen en pijn overdag en dan weer niet.

Laatste paar dagen/weken is het echter wat erger en komt er veel bloed bij het poetsen mee en heb ik ook het idee dat het ontstoken is aangezien het echt onwijs pijn doet als ik met mijn tong erop druk bijvoorbeeld.

Nu is het zo dat ik afspraak bij de tandarts heb staan eind maart, aangezien ik toch al vanaf januari zo half aan het kwakkelen ben denk ik ja dan kunnen die twee weken ook nog wel.

Ook niet echt een idee wat hun nu voor mij kunnen betekenen aangezien ze hem waarschijnlijk toch nog lang niet kunnen trekken, dus vind het dan zo overbodig.

Wat is nu het beste dat ik kan doen? Voornamelijk denk ik heel goed poetsen (ook al maak ik daar denk ik wel veel mee kapot als het elke keer gaat bloeden)
Waarom zouden ze je verstandskies nog lang niet kunnen trekken? Omdat 'ie nog niet helemaal door is? Dat gaat niet op. Mijn verstandskiezen zijn alle vier getrokken, de onderste twee konden niet eens helemaal doorkomen, omdat ze scheef stonden.
Overleg met de tandarts assistente. Gewoon even bellen.

Wees voorzichtig met poetsen. Doe het wel goed, maar zonder kracht en met een zachte tandenborstel.
quote:Danyusha schreef op 11 maart 2013 @ 14:36:

Waarom zouden ze je verstandskies nog lang niet kunnen trekken? Omdat 'ie nog niet helemaal door is? Dat gaat niet op. Mijn verstandskiezen zijn alle vier getrokken, de onderste twee konden niet eens helemaal doorkomen, omdat ze scheef stonden.Als ik met mn vinger voel heb ik het idee dat ik nog maar een inimini puntje voel, dacht dat zullen ze nog nooit kunnen trekken!
Ze trekken ook verstandskiezen die niet doorkomen. Of er wel of niet getrokken wordt hangt o.a.van de stand van de kiezen. Mijn kiezen zijn ook getrokken, zonder dat ze doorkwamen. Ik heb weinig last gehad van het trekken.

Dus gewoon even bellen.
quote:kleintje- schreef op 11 maart 2013 @ 14:38:

[...]

Als ik met mn vinger voel heb ik het idee dat ik nog maar een inimini puntje voel, dacht dat zullen ze nog nooit kunnen trekken!Bij mij was het ook niet meer dan een puntje, omdat mijn onderste verstandskiezen gewoon bijna horizontaal lagen. Ze maken dan gewoon een sneetje in het tandvlees.
quote:Dahlia74 schreef op 11 maart 2013 @ 14:39:

Ze trekken ook verstandskiezen die niet doorkomen. Of er wel of niet getrokken wordt hangt o.a.van de stand van de kiezen. Mijn kiezen zijn ook getrokken, zonder dat ze doorkwamen. Ik heb weinig last gehad van het trekken.

Dus gewoon even bellen.Ah top! Volgens mij heb ik wel redelijk wat ruimte haha maar ga morgenvroeg meteen belletje plegen!
Als je verstandskiezen nog niet zijn doorgekomen kunnen ze de verstandskiezen ook uit je tandvlees snijden bij de kaakchirurg.

Maar als er genoeg ruimte is voor de verstandskiezen zou ik ze helemaal niet laten trekken maar lekker laten zitten.

Niet te hard poetsen daar beschadig je alleen maar je tandvlees en je glazuur mee. Wel goed poetsen natuurlijk.

Misschien kun je er van dat spul op smeren ( ik weet niet meer hoe het heet) dat ze ook gebruiken bij baby's als de tandjes doorkomen.
Mijn eerste verstandskies kwam gekanteld boven. Niet goed vanwege ontstekingsgevaar. Die moest eruit bij de kaakchirurg. Geen centje pijn.

Wegens te weinig ruimte zijn de anderen ook binnen een half jaar getrokken, voordat ze door kwamen. Ook bij de kaakchirurg. Nooit ergens last van gehad. Succes!
Mijn verstandskies was nog maar een puntje door, en kon hem al laten trekken. Hij deed alleen bij mij geen pijn. als het niet te erg pijn doet zou ik ook nog even die 2 week wachten, 2 weken zijn zo voorbij en ze kunnen eerst toch niet veel doen.
Ik was 14 en mijn verstandskies zat nog muurvast in het kaakbot toen ze die er uit hebben gehaald. Kan dus prima verder raad ik je aan niet te hard te borstelen, en te gaan spoelen met corsodil (te koop zonder recept)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven