Gezondheid alle pijlers

verstandskies

11-03-2010 09:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben nieuw hier....

zit inmiddels al een week thuis op de bank, omdat ik mijn 2 verstandskiezen heb laten trekken. Het doet erg veel pijn en wordt iedere dag pijnlijker. Gister ben ik terug geweest naar de kaakchirurg en hij heeft de wond uitgespoten. Dit moet ik thuis 1x per dag herhalen.

Maar de pijn is nu vele malen heftiger dan gister! Ik vind het lastig om terug te bellen naar de arts of dit normaal is, want ik wil niet zeurderig overkomen. Maar ondertussen maak ik mij ook zorgen!

hebben jullie de gouden tip? Ik heb al een mondspoeling in huis en slik ibuprof. 400 en max. dosis paracetamol. Ik ben niet erg fan van de ibuprof. omdat ik er maagzuur van krijg. Maar het helpt wel wat tegen de pijn.
Wat een ellende zeg, heb bij zoiets een antibioticakuur gehad. Zou toch maar even bellen.
Als je veel pijn hebt en je zorgen maakt zou ik toch gewoon nog een keertje bellen hoor!

Heb zelf na mijn bezoek aan de kaakchirurg ook veel pijn gehad en kreeg zware pijnstillers mee naar huis en het advies om elke keer na het eten te spoelen met lauw water met opgelost zout voor het ontsmetten. Erg vies maar het hielp wel om alles wat beter schoon te houden.

Misschien vragen om een andere pijnstiller ipv ibuprofen?
Bellen! heftige ontstekingen in je kaak kunnen zorgen voor hele ernstige andere problemen (O.a. een hartontsteking, kennis van mij is er bijna aan onderdoor gegaan )
Ik zou teruggaan want de kans bestaat dat er 'n stukje zenuw/wortel is blijven zitten. Toen ik mijn verstandskies liet trekken had ik er de volgende dag al geen last meer van, dus het kan echt anders.
Is niet normaal hoor. Ik heb inmiddels al mijn verstandskiezen laten trekken, 2 bij de kaakchirurg omdat ze nog onder het tandvlees zaten, maar zoveel pijn heb ik nooit gehad en na een week al helemaal niet meer. Gewoon weer bellen.
Dank voor die snelle reacties! Als het voor de middag niet minder wordt, ga ik bellen. Omdat ik gister ook al ben langsgeweest, voel ik me een beetje bezwaard, dacht dat de pijn misschien wel te maken had met het uitspuiten..maar nu ik jullie antwoorden lees, voel ik me wat meer gesteund om toch maar actie te ondernemen.

Enne, dat zout water, hoe is dan de verhouding? Begrijp ik goed gewoon water met zout? of koop je dat kant en klaar?
Gewoon keukenzout.

De verhouding is 9 gram zout op 1 liter water.

*twijfelt nu, ik ga het even opzoeken*
Ja, klopt wel.

Gewoon 9 gram op 1 liter.

En die pijn is niet normaal hoor.

Ik was ze vrij jong al allemaal kwijt en heb er nooit last van gehad.

Sterkte!
Spoelen met keukenzout lijkt me dé manier om tegen het plafond te vliegen!

Teruggaan naar arts of tandarts en iets vragen tegen infectie en ontsteking is het beste denk ik, dan krijg je waarschijnlijk een antibiotica kuur.
mijn tandarts zei altijd, de pijn moet minder worden, en als ie na 5 dagen niet weg is of toeneemt, dan is er iets aan de hand.

Het klinkt alsof een van de wonden is ontstoken, dus zeker teruggaan. Ben je gehecht? Dan kan het ook zijn dat je niet zo goed tegen hechtdraad kan dat uit zichzelf moet oplossen. Bij mij werd de pijn snel minder nadat die hechting was verwijderd.
Fysiologisch zout valt mee hoor.

Je moet geen heel pak zout gaan oplossen natuurlijk, dat gaat niet goed.

Als pedicure spoelen we daar ook wondjes mee uit en ze zitten bij mij niet tegen het plafond hoor.
Gewoon teruggaan. Die mensen zijn er voor om je te helpen en je betaald elke maand om deze hulp te krijgen. Ik had na het trekken van mijn verstandskiezen ongeveer 2 dagen pijn en daarna ging het wel weer. Dus dit klinkt niet goed. Verder heb ik ook veel kamillethee gedronken om m'n tandvlees rustig te houden.
idd kamillethee drinken. En dan voor je het doorslikt even heen en weer bewegen in je mond. (Net als mondwater) Als het nog langer zo blijft en zeker als je geen verbetering merkt zal ik terug gaan. Sterkte
ik weet in ieder geval waar 'zout in de wond strooien' vandaan komt, en hoe dat voelt.....ga nu toch maar even bellen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven