Gezondheid alle pijlers

Verstandskiezen blues

21-12-2014 19:42 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste 2 verstandskiezen rechts moeten eruit omdat ze de parodontitis bij de kies naast 1 verstandskies na uitgebreide gebitsreiniging niet onder controle krijgen. Beide kiezen liggen plat onder het tandvlees en zullen er uit gesneden en waarschijnlijk ook geboord moeten worden in het kaakbot omdat ik een te kleine kaak heb. Vorige kies is er ook op die manier uitgehaald en ik heb 2 weken napijn gehad waarbij de Brufen 600 niet genoeg hielp in combi met paracetamol. Vraag aan jullie is wat ik het beste kan doen. In één keer allebei eruit met de kans dat ik helemaal over de grond kruip van de pijn of het in 2 keer laten doen. Leuke complicatie bij 1 verstandskies is ook dat de wortels dicht bij de aangezichtszenuw liggen waardoor ik ook nog kans loop op gevoelloze lip/tong. Pffff wat een ellende, heeft er iemand ervaring mee met twee van die verkeerd liggende kiezen tegelijk eruit laten halen door de kaakchirurg? En iemand ook te maken gehad met die uitval van gevoel bij lip/tong? Heb er flink de balen van.
Hmmm jullie hebben me overtuigd. Ik laat ze er in 1 keer uit slopen halen.... Maar wat zit ik in de ontkenning hier. Ik doe net alsof 20 januari nog tijden duurt.

Nephthys wat een ellende!!
Bij mij zijn er 2 onder tegelijk onder narcose eruit gehaald, heb er dus helemaal niks van meegekregen Ik moest onder narcose, had geen keus. Daarna kreeg ik speciale pijnstillers en was wel te doen, maar fijne week was het niet en dan ook nog een 2 enorme hamsterwangen, je moet er even doorheen het is maar tijdelijk moet je maar denken.
Als er een risico is op problemen ben je ze maar beter kwijt.

Mijn verstandskies zat daar eigenlijk heel rustig, maar ik wou het risico echt niet lopen dat hij zou gaan ontsteken oid en daarmee ook de kies ervoor zou beschadigen.

De tandarts vertelde (heel slim ) dat ze 't weleens had gezien: iemand bleef het maar uitstellen en toen moesten er uiteindelijk 2 uit: de verstandskies en de kies ervoor.

Dan ben je veel verder van huis, denk ik dan maar.
Ik heb een dikke week pijn gehad, ik moest gewoon plat van de pijn. Daarna was het klaar. Nooit meer last van gehad.
ik heb 3 verstandskiezen laten verwijderen bij de tandarts zou het zo weer doen.

fluitje van een cent binnen paar minuten stond ik buiten en ook geen napijn gehad. de tandarts zei tegen mij dat alle drie de kiezen goed doorgekomen waren en hij ze makkelijk zelf kan verwijderen.

was wel bang gemaakt door al die enge verhalen. had een gaatje in 1 van die verstandskiezen dus heb erg lang met die pijn gelopen voor ik afspraak durfde te maken en achteraf denk ik was ik maar eerder gegaan.

voor degenen die nog moeten succes.
@ikje86: Dat is niet grappig als ze blijkbaar zo onmogelijk liggen dat je onder narcose moet. Hamsterwangen heb ik van de vorige twee niet gehad, ging wel kapot van de pijn 2 weken lang. Ik kroop in bed van ellende omdat ik het gewoon niet meer wist.

@Iskra: Ja klopt ik heb van 1 kies klachten dus het moet wel. En die andere moet er vanwege de strakke ligging tegen de kies ervoor ook uit vroeg of laat.

@Beetjegek: Dat is ook niet fijn maar gelukkig heb je na die week geen last meer gehad. Ik teken er voor als het bij mij ook zo mag gaan.

@250: Ik heb ook 1 verstandkies bij de tandarts laten verwijderen. Die kwam normaal door en was ook snel genezen. De andere kies die er door de kaakchirurg uit gehaald moest worden was de nasleep vreselijk. Ik denk dat ze alle drie bij jou normaal door waren gekomen? Dat scheelt een heleboel want dan hoeft er niet geboord en in het kaakbot gefreesd te worden.
dat klopt Maryssa bij mij waren ze alle drie normaal doorgekomen en dus makkelijk te verwijderen door de tandarts daarmee heb ik wel geluk gehad.
Potverdorie 250 ik ben jaloers dat wil ik ook
quote:Maryssa schreef op 22 december 2014 @ 23:44:

Potverdorie 250 ik ben jaloers dat wil ik ook

Dat hoop ik echt voor iedereen dat het net zo makkelijk ging als bij mij.

wens je succes ook bij jou zal het hopelijk makkelijk gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven