Verstandskiezen blues
zondag 21 december 2014 om 19:42
Mijn laatste 2 verstandskiezen rechts moeten eruit omdat ze de parodontitis bij de kies naast 1 verstandskies na uitgebreide gebitsreiniging niet onder controle krijgen. Beide kiezen liggen plat onder het tandvlees en zullen er uit gesneden en waarschijnlijk ook geboord moeten worden in het kaakbot omdat ik een te kleine kaak heb. Vorige kies is er ook op die manier uitgehaald en ik heb 2 weken napijn gehad waarbij de Brufen 600 niet genoeg hielp in combi met paracetamol. Vraag aan jullie is wat ik het beste kan doen. In één keer allebei eruit met de kans dat ik helemaal over de grond kruip van de pijn of het in 2 keer laten doen. Leuke complicatie bij 1 verstandskies is ook dat de wortels dicht bij de aangezichtszenuw liggen waardoor ik ook nog kans loop op gevoelloze lip/tong. Pffff wat een ellende, heeft er iemand ervaring mee met twee van die verkeerd liggende kiezen tegelijk eruit laten halen door de kaakchirurg? En iemand ook te maken gehad met die uitval van gevoel bij lip/tong? Heb er flink de balen van.
zondag 21 december 2014 om 19:55
Ik dacht dat de kaakchirurg bepaalde of het tegelijk gebeurde, of niet. En dat dat afhankelijk was van bovenkaak danwel onderkaak.
In mijn bovenkaak zijn beide verstandskiezen tegelijk verwijderd.
In mijn onderzaak in twee verschillende behandelingen.
Ik had er na een dag niet meer veel last meer van. Behalve het lapje stof dat uit het ontstane, dichtgenaaide gat stak.
In mijn bovenkaak zijn beide verstandskiezen tegelijk verwijderd.
In mijn onderzaak in twee verschillende behandelingen.
Ik had er na een dag niet meer veel last meer van. Behalve het lapje stof dat uit het ontstane, dichtgenaaide gat stak.
zondag 21 december 2014 om 20:03
quote:beetjegek schreef op 21 december 2014 @ 19:52:
Ik zou het in 1 keer dan doen. Ik heb bij 1 kies gehad dat ze in het bot moesten boren en ik zou dat geen twee keer willen. Dan maar in 1x door bijten. No pun intended. Over gevoelloosheid kan ik niet meepraten, sorryIn het bot boren was niet grappig fikse ontsteking er na gehad. Die kies heb ik in 2009 laten verwijderen en heb er nog steeds een krater zitten. Hoe ging bij jou het herstel na dat geboor in het kaakbot?
Ik zou het in 1 keer dan doen. Ik heb bij 1 kies gehad dat ze in het bot moesten boren en ik zou dat geen twee keer willen. Dan maar in 1x door bijten. No pun intended. Over gevoelloosheid kan ik niet meepraten, sorryIn het bot boren was niet grappig fikse ontsteking er na gehad. Die kies heb ik in 2009 laten verwijderen en heb er nog steeds een krater zitten. Hoe ging bij jou het herstel na dat geboor in het kaakbot?
zondag 21 december 2014 om 20:21
Thx Keausje, Tandarts zei gewoon dat ze er allebei uit moeten en aan de balie maakten ze automatisch een afspraak voor 2 kiezen in 1 keer. Die Nurofen bruispoeder bedoel je daarmee wat je op recept krijgt voorgeschreven van de kaakchirurg of heb je dat gewoon zelf kunnen kopen? Voltarenemulgel vind ik een goede tip thx.
Als ik rationeel denk dan denk ik ook hop knal ze er in 1 keer uit dan ben ik er voorgoed klaar mee. Maar dan denk ik terug aan de helse pijn die ik had van 1 kies waarbij ze in het kaakbot hebben geboord en waarbij geen pijnstiller hielp, en ik krijg trillende knietjes
Als ik rationeel denk dan denk ik ook hop knal ze er in 1 keer uit dan ben ik er voorgoed klaar mee. Maar dan denk ik terug aan de helse pijn die ik had van 1 kies waarbij ze in het kaakbot hebben geboord en waarbij geen pijnstiller hielp, en ik krijg trillende knietjes
zondag 21 december 2014 om 20:26
Boven elkaar kan vaak tegelijk. Indien je een ontsteking krijgt meteen naar de tandarts of het ziekenhuis. Bij mij was ook ellendig. De laatste keer ben ik vrijdag geholpen en op zaterdag had ik een forse ontsteking die door de noodtandarts is open gemaakt (zonder verdoving) wat een opluchting was dat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 21 december 2014 om 20:26
Ik heb ze bijna 11 jaar geleden ook laten verwijderen. Ook met veel geboor omdat ze zo scheef lagen. De eerste kant (boven en onder) veel napijn gehad. Pijnstillers hielpen ook niet, naproxennatrium.
Tweede keer, weer boven en onder met veel geboor, andere pijnstillers gehad, ibuprofen. Toen wel thuis gekoeld.
Die keer minder pijn en zwelling gehad.
Mijn advies is koelen en al een pijnstiller voor de afspraak innemen, niet roken de dagen na het trekken en de dag na het trekken goed het eten eruit spoelen. Op de dag van het trekken mag je juist niet spoelen ivm het bloedstolsel wat zich in de wond vormt.
Tweede keer, weer boven en onder met veel geboor, andere pijnstillers gehad, ibuprofen. Toen wel thuis gekoeld.
Die keer minder pijn en zwelling gehad.
Mijn advies is koelen en al een pijnstiller voor de afspraak innemen, niet roken de dagen na het trekken en de dag na het trekken goed het eten eruit spoelen. Op de dag van het trekken mag je juist niet spoelen ivm het bloedstolsel wat zich in de wond vormt.
zondag 21 december 2014 om 20:27
zondag 21 december 2014 om 20:30
Bij mij zijn ze (alle vier) in twee sessies bij de kaakchirurg weggehaald, weggesneden. Na alle horror verhalen liep het me dun door de broek toen ik heen ging.
Maar het is me echt enorm meegevallen beide keren. Wel thuis meteen beginnen met de pijnstilling als je dus nog verdoofd bent. Niet pas als je wat gaat voelen. De combinatie twee paracetamol + 1 ibuprofen per keer werkt erg goed om de vier uur
Maar het is me echt enorm meegevallen beide keren. Wel thuis meteen beginnen met de pijnstilling als je dus nog verdoofd bent. Niet pas als je wat gaat voelen. De combinatie twee paracetamol + 1 ibuprofen per keer werkt erg goed om de vier uur
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
zondag 21 december 2014 om 20:36
Thx Nathalie_85 goddank rook ik niet dat scheelt al weer.Koelen ga ik nu gelijk na behandeling doen dat heb ik de vorige keer pas gedaan toen ik thuis kwam. Ik neem wel een icepack mee naar de kaaksjaak. Naproxen zal ik ook proberen ipv de Brufen en kijken of dat wel pakt. Ik zal vooraf paracetamol innemen. Jij hebt ook behoorlijk wat te stellen gehad met die krengen als ik het zo lees. Gelukkig ben je er al een tijdje vanaf. Thx voor je advies.
@Viva-amber Thx ik zal er op letten en gelijk aan de bel trekken als het gaat ontsteken. Pffff ik wil er gewoon niet heen
@Viva-amber Thx ik zal er op letten en gelijk aan de bel trekken als het gaat ontsteken. Pffff ik wil er gewoon niet heen
zondag 21 december 2014 om 20:45
quote:julie1980 schreef op 21 december 2014 @ 20:27:
Alvast heel veel sterkte...
Mijn verstandskiezen boven zijn nooit doorgekomen. Nr 1 beneden begon te onsteken en lag dusdanig dat ik naar de kaakchirurg moest. Zelfde drama als jij met twee weken kloppende pijn in mijn kaak waar geen enkele pijnstiller iets aan hielp.Op de foto bleek de andere kant net zo rot te liggen dus de kaakchirurg stelde voor de andere maar preventief te verwijderen. Drie weken later kon ik al terecht. Mijn verstand zei echter nee dus ik heb het nog een paar maanden uitgesteld, zag er zo tegenop.
In jouw geval zou ik denk ik maar voor beide in één keer. Dan hoef je er niet meer tegenop te zien om terug te gaan. En pijn heb je toch al... Zou wel vragen of je vanuit het ziekenhuis extra zware pijnstiller voorgeschreven kan krijgen.Dat klinkt inderdaad precies als wat ik had. Ik wilde dit ook uitstellen maar de tandarts was onverbiddelijk en ik heb er ook last van dus het moet. Die pijn vergeet je gewoon niet dus het wordt nog moeilijk om mezelf te dwingen die deur binnen te lopen. Je hebt wel gelijk in 1 keer doen en dan ben ik er vanaf. Die Brufen maakte me wel zo suf als een konijn en omdat ik ook niet goed kon eten lag ik versuft als een soort zombie op de bank. Met tussendoor een opleving als de pijn weer erger werd. Ik zal eens vragen naar zwaardere pijnmedicatie. Thx
Alvast heel veel sterkte...
Mijn verstandskiezen boven zijn nooit doorgekomen. Nr 1 beneden begon te onsteken en lag dusdanig dat ik naar de kaakchirurg moest. Zelfde drama als jij met twee weken kloppende pijn in mijn kaak waar geen enkele pijnstiller iets aan hielp.Op de foto bleek de andere kant net zo rot te liggen dus de kaakchirurg stelde voor de andere maar preventief te verwijderen. Drie weken later kon ik al terecht. Mijn verstand zei echter nee dus ik heb het nog een paar maanden uitgesteld, zag er zo tegenop.
In jouw geval zou ik denk ik maar voor beide in één keer. Dan hoef je er niet meer tegenop te zien om terug te gaan. En pijn heb je toch al... Zou wel vragen of je vanuit het ziekenhuis extra zware pijnstiller voorgeschreven kan krijgen.Dat klinkt inderdaad precies als wat ik had. Ik wilde dit ook uitstellen maar de tandarts was onverbiddelijk en ik heb er ook last van dus het moet. Die pijn vergeet je gewoon niet dus het wordt nog moeilijk om mezelf te dwingen die deur binnen te lopen. Je hebt wel gelijk in 1 keer doen en dan ben ik er vanaf. Die Brufen maakte me wel zo suf als een konijn en omdat ik ook niet goed kon eten lag ik versuft als een soort zombie op de bank. Met tussendoor een opleving als de pijn weer erger werd. Ik zal eens vragen naar zwaardere pijnmedicatie. Thx
zondag 21 december 2014 om 20:58
@Adorabull gelukkig dat het bij jou is meegevallen dat is heel fijn. Ibuprofen gecombineerd met paracetamol is vaak een goede combinatie maar deed hier niets.
@ Keausje Hahahaha Judasgebit? Ik lig dubbel hier. Maar zoveel ellende aan je gebit is gewoon kl*te natuurlijk. Hoe gaat het nu met je?
@Iskra gelukkig kan het ook zo gaan inderdaad. Wel knap dat je gelijk al weer voor de klas stond. Ik was zo bang dat ik er na in de auto in huilen uitbarstte. Niet omdat ik pijn had gehad tijdens de extractie maar door de spanning.
@Roosv1989 Ze verdoven je goed en testen of je nog iets voelt, dan schuiven ze het tandvlees dat over de kies ligt aan de kant. Als ze de hoek kunnen maken dan kunnen ze de kies er zo uit duwen met een soort instrument. (dit is een soort metalen staafje en geen tang of zo. Kunnen ze de hoek niet maken omdat bijvoorbeeld jouw kaak te klein is dan boren ze een stukje kaakbot weg waardoor er ruimte ontstaat om de kies er uit te halen. Je krijgt oplosbare hechtingen en je moet op een gaasje bijten om het bloeden te stelpen.
@ Keausje Hahahaha Judasgebit? Ik lig dubbel hier. Maar zoveel ellende aan je gebit is gewoon kl*te natuurlijk. Hoe gaat het nu met je?
@Iskra gelukkig kan het ook zo gaan inderdaad. Wel knap dat je gelijk al weer voor de klas stond. Ik was zo bang dat ik er na in de auto in huilen uitbarstte. Niet omdat ik pijn had gehad tijdens de extractie maar door de spanning.
@Roosv1989 Ze verdoven je goed en testen of je nog iets voelt, dan schuiven ze het tandvlees dat over de kies ligt aan de kant. Als ze de hoek kunnen maken dan kunnen ze de kies er zo uit duwen met een soort instrument. (dit is een soort metalen staafje en geen tang of zo. Kunnen ze de hoek niet maken omdat bijvoorbeeld jouw kaak te klein is dan boren ze een stukje kaakbot weg waardoor er ruimte ontstaat om de kies er uit te halen. Je krijgt oplosbare hechtingen en je moet op een gaasje bijten om het bloeden te stelpen.
zondag 21 december 2014 om 21:54