Gezondheid alle pijlers

vervelend huidflapje aan anus, help!

27-10-2013 19:34 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds een aantal maanden een huidflapje aan mijn anus, ik weet niet hoe het er gekomen is, want ik ben hygienisch volgens mij.. en ik gebruik ook regelmatig vochtige doekjes

toch heb ik een zo'n mariske gekregen, en ik wil heel graag dat dit weg is

het is redelijk groot en ik voel het constant zitten daar.

nu is mijn probleem dat ik 16 jaar ben en ik weet niet wat ik er mee moet doen. ik wil er zo graag van af!
Je kan het laten wegsnijden. Dat is wel eens op tv geweest. Sterkte.
Ik weet het, maar als ik dit zeg tegen de dokter, gaat die dat dan op deze leeftijd toelaten? En heb je veel problemen erna? ik heb al veel topics gelezen van mensen die maanden nadien er nog last van hebben
Ga eerst eens vragen aan de huisarts wat het precies is. Panikeren kan altijd nog. Misschien hoeft er niet eens gesneden te worden.
Een frisuur of aambei denk ik, beetje curanol zalf erop doen of homeopatische spray (naam ben ik kwijt).

Als je last blijft houden even door de huisarts laten controleren of het niet iets anders is!
Je huisarts kan al je vragen beantwoorden.
Daarvoor zul je naar de dokter moeten. Ik denk dat je leeftijd niets uitmaakt. Hij zal mogelijk kijken wat de oorzaak is. Moet je veel persen? Kan zijn dat de huid daardoor naar buiten is gekomen.
neen, ik pers eigenlijk niet veel want ik zit altijd rustig op de toilet, dus dat weet ik niet goed.. maar ja, dokter dan maar. het is echt vrij groot en volgens mij ook groter geworden sinds een maand..
Dan naar de dokter. Echt, is zo gepiept. Succes!! Hoeft niets ergs te zijn!! Wellicht ben je er met een zalfje vanaf!
Oke dankjewel!
Verwijzing via huisarts voor verwijdering in het ziekenhuis. Kan op de poli. Nadat de plaatselijk verdoving is uitgewerkt heb je wel een pijnlijke kont. Ik ging in mijn onschuld 's middags gewoon werken en kon amper zitten.

Voor de arts is het een routine ingreep. De huisarts zal even willen kijken, meer niet.
Info ( met foto's )

klik
quote:Esfa schreef op 27 oktober 2013 @ 20:14:

Verwijzing via huisarts voor verwijdering in het ziekenhuis. Kan op de poli. Nadat de plaatselijk verdoving is uitgewerkt heb je wel een pijnlijke kont. Ik ging in mijn onschuld 's middags gewoon werken en kon amper zitten.

Voor de arts is het een routine ingreep. De huisarts zal even willen kijken, meer niet.ja het is er zo eentje zoals op de foto's.. mag die 'operatie' als je onder de 18 bent?
quote:anoniem1207 schreef op 27 oktober 2013 @ 20:24:

[...]

ja het is er zo eentje zoals op de foto's.. mag die 'operatie' als je onder de 18 bent?Ja natuurlijk! Er zijn geen leeftijdsgrenzen aan operaties.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
anoniem1207 Nee, eerst je rijbewijs ;)
quote:Fame schreef op 27 oktober 2013 @ 20:26:

[...]

Ja natuurlijk! Er zijn geen leeftijdsgrenzen aan operaties.dat is echt super om te horen! dan gaan ze mij er écht van af kunnen helpen. het is veel beter dat het definitief weg is dan dat je gewoon de pijn er tegen bestrijdt allé als het zo erg is als ik denk
Ja hoor, dat mag onder de 18. Ik kan me voorstellen dat je hier iets aan wilt laten doen.
quote:Esfa schreef op 27 oktober 2013 @ 20:35:

Ja hoor, dat mag onder de 18. Ik kan me voorstellen dat je hier iets aan wilt laten doen.Absoluut!
Mijn vriendin is hier pas geleden nog aan 'geopereerd' (poliklinisch) en heeft er totaal geen last van gehad. Ze kreeg een aantal pijnstillers mee, maar heeft die helemaal niet gebruikt. De wondjes vallen enorm mee. Ze mocht gewoon douchen en naar het toilet, alleen mocht ze geen geparfumeerde doekjes gebruiken.

Ik zou dus gewoon naar de huisarts gaan en die zal je wel doorverwijzen. Niet te veel zorgen maken
Hoi Anoniem1207, als je wilt kan ik je uit eigen ervaring wat meer over vertellen over het verwijderen van een marisk. Laat maar even weten of je op het moment nog actief bent op het forum.
quote:ookbijzonder schreef op 27 oktober 2013 @ 21:17:

Hoi Anoniem1207, als je wilt kan ik je uit eigen ervaring wat meer over vertellen over het verwijderen van een marisk. Laat maar even weten of je op het moment nog actief bent op het forum.ik ben op dit moment nog actief, sorry dat ik zo laat reageer..
Over Marisken is genoeg te vinden op het internet. Staat daar dan niets bij over wat je er mee aan moet? Zo nee dan zou je inderdaad naar de huisarts kunnen om het met hem /haar te bespreken. Gelukkig zijn ze onschuldig.
quote:Athan schreef op 27 oktober 2013 @ 21:01:

Mijn vriendin is hier pas geleden nog aan 'geopereerd' (poliklinisch) en heeft er totaal geen last van gehad. Ze kreeg een aantal pijnstillers mee, maar heeft die helemaal niet gebruikt. De wondjes vallen enorm mee. Ze mocht gewoon douchen en naar het toilet, alleen mocht ze geen geparfumeerde doekjes gebruiken.

Ik zou dus gewoon naar de huisarts gaan en die zal je wel doorverwijzen. Niet te veel zorgen maken Ja, dat is wat ik zeker van plan ben... Ik hoop dat ik er zo snel mogelijk van af word geholpen!
quote:demagnumvanellen schreef op 27 oktober 2013 @ 21:30:

Over Marisken is genoeg te vinden op het internet. Staat daar dan niets bij over wat je er mee aan moet? Zo nee dan zou je inderdaad naar de huisarts kunnen om het met hem /haar te bespreken. Gelukkig zijn ze onschuldig.Ja, ik heb veel informatie gevonden.. maar ik vond niets over de leeftijd en er waren verdeelde meningen over de gevolgen nadien, dus dat was wat ik nog even zelf wou vragen. Er staat dat ze niet vanzelf weggaan, en dus zal ik zeker bij de huisarts gaan.
quote:Esfa schreef op 27 oktober 2013 @ 20:16:

Info ( met foto's )

klikWaarom klik ik ook op die link

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven