Gezondheid alle pijlers

Vervellen.

29-10-2013 13:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zolang ik mij kan herinneren periodes waarbij er ineens een bepaald deel van mijn lichaam ineens razendsnel vervelt. Nooit mijn hele lichaam in een keer maar bijv een been, paar wk later een ander deel. Iig 3x per jaar vervelt ook mijn gehemelte. Zo vaag, tenminste ik ken niemand die dat ook heeft.

Het is niet zo dat de vellen er dan bijhangen hoor maar merk het vooral als ik er overheen wrijf of na het douchen. Het is dan ook niet verbrand geweest oid.

Iemand die dit herkent?

(Ik maak mij geen zorgen hoor)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hoe moet ik vervellen interpreteren? Zijn dat niet gewoon dode huidcellen na een goede scrubbeurt? En heb je misschien iets ruws gegeten als verklaring voor het vervellen van je gehemelte?
Gehemelte? Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Ik heb wel pasgeleden mijn gehemelte heel erg verbrand, toen heb ik wel nieuw vel gekregen (gelukkig).
de dokter? die weet het misschien....
Ik vind het niet iets waarmee ik naar de dokter zou moeten gaan ;) ik zou het kunnen vragen als ik er eens ben voor iets anders maar dan vergeet ik het weer.

Doreia, ik schrub mij regelmatig maar dit is wel anders.

Mijn moeder had trouwens psoriasis, dat ontstaat doordat huidcellen zichzelf te snel vernieuwen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heb ik nog nooit van iemand gehoord! Heb je het weleens gegoogled?
Vervelend, heb je het snelle vervellen altijd gehad? Ik ken wel iemand die iets vergelijkbaars heeft maar dat is psoriasis. Vooral op armen en benen, gehemelte niet.

Behandel het als een extreem droge huid, dus veel smeren met olie, hopelijk hou je het dan onder controle.
Het is weer zover, nu doen ook mijn wang, lip en neusslijmvliezen mee... Dan ga je weer eens googlen en kom je alleen iets tegen over tandpasta.

Lijkt me toch dat ik niet de enige ben die hier zo nu en dan last van heeft?
Oh ja de huid van mijn keel en borsten zijn ook net verveld.
Vervellen? Zoals een slang?
Ik heb wel eens dat ik allemaal losse velletjes voel aan m'n gehemelte. Die kan ik er dan ook af halen als het ware. Wat bij mij helpt is sinaasappels eten.
Wow nee, ik kan maar weinig verdragen in mijn mond... Sinaasappelsap zeker niet.

En nee niet als een slang ;)
Zou er toch echt even mee naar een HA. Het klinkt niet als iets dat iedereen heeft. En als je moeder al psoriasis heeft (heb ik zelf ook) is er een kans aanwezig dat je zelf ook een vorm van psoriasis hebt. Zou ik zelf geloof ik toch wel even willen weten, of uitgesloten hebben.
dank je. komt psoriasis ook in de mond voor dan?
Ja kan! (je wilt ook niet weten waar ik het allemaal heb).

Maar ik neem aan dat je toch zowieso wil weten of er iets met je mis is, en zo ja wat dan? Wellicht ben je simpelweg allergisch en ligt je mond daarom overhoop.

Toch echt gewoon naar de HA gaan hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven