vervroegde overgsng
dinsdag 9 september 2014 om 22:16
Hallo,
Vandaag heb ik bevestigd gekregen dat ik in de vervroegde overgang ben, ik ben 34 jaar. Dus dat is echt vroeg. Gelukkig hebben we al een zoon en geen kinderwens meer. Maar wat heb ik een tijd met vage klachte rondgelopen, dacht soms dat ik rijp was voor een psychiater. Door deze bevestiging vallen er een hoop puzzelstukjes in elkaar.
Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die te maken hebben met de vervroegde overgang.
Groetjes sonja
Vandaag heb ik bevestigd gekregen dat ik in de vervroegde overgang ben, ik ben 34 jaar. Dus dat is echt vroeg. Gelukkig hebben we al een zoon en geen kinderwens meer. Maar wat heb ik een tijd met vage klachte rondgelopen, dacht soms dat ik rijp was voor een psychiater. Door deze bevestiging vallen er een hoop puzzelstukjes in elkaar.
Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die te maken hebben met de vervroegde overgang.
Groetjes sonja
dinsdag 9 september 2014 om 22:34
Terug denkend is het zo beetje 2 jaar geleden begonnen. Stemmingswisselingen, prikkelbaar, onredelijk, mezelf niet meer herkennen. De 1ste dag van mijn menstruatie lag ik bijna dubbel van de pijn, kon niet zonder paracetamol de dag door komen terwijl ik daarvoor nooit nergens last van had. Na ongeveer maanden bij niet meer ongesteld, of heel weinig.....zou zo een a4tje zjjn vol schrijven met klachten....
woensdag 10 september 2014 om 07:09
woensdag 10 september 2014 om 09:10
quote:Boarn schreef op 10 september 2014 @ 07:09:
Ik ben 33 en mijn menstruatie is zo apart en ik heb wat vage klachten, dat ik vermoed dat het bij mij ook gaat beginnen (mijn moeder was ook erg vroeg). Maar opvliegers en moodswings daar heb ik geen last van. Daar kan ik me dus nog op verheugen? Hoeveel jaar duurt zo iets eigenlijk?Soms ben ik bang dat het nooit meer over gaat. Ik heb er nu al 15 jaar last van (ik ben nu 47) en zie het einde nog niet komen.....
Ik ben 33 en mijn menstruatie is zo apart en ik heb wat vage klachten, dat ik vermoed dat het bij mij ook gaat beginnen (mijn moeder was ook erg vroeg). Maar opvliegers en moodswings daar heb ik geen last van. Daar kan ik me dus nog op verheugen? Hoeveel jaar duurt zo iets eigenlijk?Soms ben ik bang dat het nooit meer over gaat. Ik heb er nu al 15 jaar last van (ik ben nu 47) en zie het einde nog niet komen.....
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
woensdag 10 september 2014 om 20:16
zaterdag 13 september 2014 om 12:59
zaterdag 13 september 2014 om 13:08
27, laten testen en gehoord dat ik vervroegd overgang in ga.
Daarom vervroegd kinderwens in vervulling laten gaan.
Nu maar aankijken wanneer dat tie komt. Slik dus geen pil aangezien ik natuurlijke cyclus goed in de gaten wil houden.
Soms ben ik ook bang dat ik er al in zit. Aangezien ik ook een heks ben de laatste tijd. Maar ja kunnen ook nog hormonen zwangerschap zijn die nog niet mijn lijf uit zijn.
Ik menstrueer heel licht. 2 dagen beetje vaag.
Je kan er inderdaad veel last van hebben. Vervelend.
Wat heeft je HA geadviseerd?
Vitamine D slikken wordt hier geadviseerd... Is om botontkalking tegen te gaan.
Goed zo Sunny.... Laat je niet afwimpelen.
Daarom vervroegd kinderwens in vervulling laten gaan.
Nu maar aankijken wanneer dat tie komt. Slik dus geen pil aangezien ik natuurlijke cyclus goed in de gaten wil houden.
Soms ben ik ook bang dat ik er al in zit. Aangezien ik ook een heks ben de laatste tijd. Maar ja kunnen ook nog hormonen zwangerschap zijn die nog niet mijn lijf uit zijn.
Ik menstrueer heel licht. 2 dagen beetje vaag.
Je kan er inderdaad veel last van hebben. Vervelend.
Wat heeft je HA geadviseerd?
Vitamine D slikken wordt hier geadviseerd... Is om botontkalking tegen te gaan.
Goed zo Sunny.... Laat je niet afwimpelen.