Gezondheid alle pijlers

Verzakking door te hard persen?

12-04-2010 14:13 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal maanden terug heb ik een keer door een toevallige samenloop van omstandigheden obstipatie gehad waarbij ik redelijk hard heb moeten persen om de ontlasting eruit te krijgen.

Nu heb ik sinds een tijdje een zeurderige pijn in mijn billen, anus en vagina. Een zwaar gevoel en erg aanwezig.

Aangezien ik deze week ongesteld ben (en dus pas volgende week naar de dokter ga), heb ik wat zitten zoeken op internet. Ik kwam op o.a. een darmverzakking uit (als gevolg van te hard persen..?).

Maar nu lees ik dat verzakkingen voornamelijk voorkomen bij vrouwen na de overgang (weefsels worden slapper) of na een (zware) bevalling. Geen van deze situaties is op mij van toepassing.

Herkent iemand mijn klachten of weet iemand hier wat meer van?
Alles kan, maar het is wel zeer onwaarschijnlijk.
Ook niet gaan googlen!

Gewoon evne naar de vervangend HA bellen voor advies.
quote:germanwings schreef op 12 april 2010 @ 14:23:

Alles kan, maar het is wel zeer onwaarschijnlijk.

Het leek mij ook zeer onwaarschijnlijk, maar mijn klachten komen wel overeen. Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben en dat een diagnose stellen via een forum niet de bedoeling is, maar is er iemand die me op weg kan helpen met wat het nog meer kan zijn? Iemand die dit als zodanig herkent?

(Ik heb volgende week pas een afspraak bij de HA).
Had je hier eerder ook geen topic over geopend?

Anyway, de klachten "Nu heb ik sinds een tijdje een zeurderige pijn in mijn billen, anus en vagina. Een zwaar gevoel en erg aanwezig. Tijdens mijn menstruatie heb ik er nog meer last van." Dit past echt bij zoveel dingen, van endometriose tot een hernia in je rug, vleesbomen of gewoon wat dikke ontlasting.............en dat zijn de dingen die in 3 seconden bij me opkomen, zijn er vast nog veel meer.

Ik vind het bijzonder dat je ervan overtuigd lijkt te zijn dat je perse een verzakking moet hebben, terwijl dat de minst logische optie is...
quote:Wintermuts schreef op 12 april 2010 @ 14:43:

Had je hier eerder ook geen topic over geopend?

Anyway, de klachten "Nu heb ik sinds een tijdje een zeurderige pijn in mijn billen, anus en vagina. Een zwaar gevoel en erg aanwezig. Tijdens mijn menstruatie heb ik er nog meer last van." Dit past echt bij zoveel dingen, van endometriose tot een hernia in je rug, vleesbomen of gewoon wat dikke ontlasting.............en dat zijn de dingen die in 3 seconden bij me opkomen, zijn er vast nog veel meer.

Ik vind het bijzonder dat je ervan overtuigd lijkt te zijn dat je perse een verzakking moet hebben, terwijl dat de minst logische optie is...

Ik ben er niet van overtuigd dat ik een verzakking heb, hoor! Ik heb alleen een vermoeden omdat alle klachten wel overeen komen met een verzakking. Maar daarom mijn vraag dan ook wat het nog meer zou kunnen zijn. Dikke ontlasting zal wel niet, want die is eigenlijk altijd normaal en goed, behalve dus die ene keer...

Kan je door een vleesboom last hebben van je anus en billen? Dat is nieuw voor mij.

Maar ik ben in ieder geval blij met alle nieuwe inzichten!
Hangt er een stuk darm uit?
quote:Zamirah schreef op 12 april 2010 @ 14:52:

Hangt er een stuk darm uit?Nee...
Nou ik weet niet, maar een tante van mij ( ooit bevallen van een tweeling die per stuk 5 pond woog destijds) had ook een verzakking en dat ontdekte ze doordat er gewoon een stuk baarmoerder naar buiten kwam. Serieus waar.
Ik heb zelf een baarmoederverzakking gehad, en ik ben 27.
Whis die heb je toch niet zomaar ineens gekregen? Die krijg je toch na een (zware) bevalling?

En TO, google is in dit soort gevallen niet je vriend. Een arts heeft niet voor niets jarenlang een studie gevolgd, ga dan niet googlen met symptomen en een diagnose bedenken want dat is de taak van je arts. Niet van ons en jouw pc
tja als google je dat antwoord geeft dan zal het wel kloppen toch?
Jawel.

Ik was 9 weken zwanger en opeens voelde ik wat.

Bleek m'n baarmoederhals te zijn.

Ik heb gewoon een oude doos joh.
Echt waar joh! Jeuh wat zal je geschrokken zijn zeg!
Viel mee, zo snel schrik ik niet hoor.

Ben bij een bekkenbodemfysio geweest en nu is hij weer waar 'ie hoort.

Na de bevalling was 'ie ook iets verzakt.

Dat voelde alsof ik hem tussen m'n knieen had met 10 baby's erin.
Ow gelukkig dat nu verholpen is. Ik had na de bevalling van vierde ook een lichte verzakking, en is dmv oefeningen ook weer over gegaan.
quote:Zamirah schreef op 12 april 2010 @ 15:24:

Nou ik weet niet, maar een tante van mij ( ooit bevallen van een tweeling die per stuk 5 pond woog destijds) had ook een verzakking en dat ontdekte ze doordat er gewoon een stuk baarmoerder naar buiten kwam. Serieus waar.
quote:Whiskers schreef op 12 april 2010 @ 15:30:

Ik heb zelf een baarmoederverzakking gehad, en ik ben 27.Wat was de oorzaak van de verzakking als ik vragen mag? Het kwam bij jou niet door een bevalling?
quote:dangeensuus schreef op 12 april 2010 @ 15:35:

En TO, google is in dit soort gevallen niet je vriend. Een arts heeft niet voor niets jarenlang een studie gevolgd, ga dan niet googlen met symptomen en een diagnose bedenken want dat is de taak van je arts. Niet van ons en jouw pc

Je hebt absoluut gelijk, ik heb ook een afspraak staan voor volgende week...

Maar ik wil dus wel al een beetje voorbereid zijn en daarom ben ik wat info aan het zoeken.
quote:Whiskers schreef op 12 april 2010 @ 15:47:

Jawel.

Ik was 9 weken zwanger en opeens voelde ik wat.

Bleek m'n baarmoederhals te zijn.

Ik heb gewoon een oude doos joh. O, nu lees ik dat je het gewoon 'zomaar' gekregen hebt, dus zonder bevalling...? Kan het feit dat je 9 weken zwanger was de oorzaak zijn geweest of heeft dat er helemaal niets mee te maken?
Hij was sowieso gaan verzakken, ooit.

Maar door de zwangerschap is het waarschijnlijk wat sneller gegaan.

De oefeningen doe ik al lang niet meer, dochter is nu 4,5 maand oud.
quote:Whiskers schreef op 12 april 2010 @ 17:50:

Hij was sowieso gaan verzakken, ooit.

Maar door de zwangerschap is het waarschijnlijk wat sneller gegaan.

De oefeningen doe ik al lang niet meer, dochter is nu 4,5 maand oud.

Aha, maar dan is dus de zwangerschap wel de aanleiding geweest op dat moment en is het niet 'zomaar' ontstaan.

En zeker als je nu geen last meer hebt van de verzakking ondanks dat je geen oefeningen meer doet; dan ligt het bij jou dus echt aan het zwanger zijn...?
Zou kunnen.

Alleen denk ik dan; zo zwaar is een embryo van 9 weken niet.

Er was dus niet veel voor nodig.
quote:Whiskers schreef op 12 april 2010 @ 18:08:

Zou kunnen.

Alleen denk ik dan; zo zwaar is een embryo van 9 weken niet.

Er was dus niet veel voor nodig.

Nee, daar heb je wel een punt natuurlijk. Maar ben je dan niet bang dat je het weer krijgt als je die oefeningen niet blijft doen?

Maar jouw verzakking is dus compleet verholpen door de bekkenfysio. Had je erg veel klachten?
Verzakking was erg.

Hij kwam er net niet uit.

Ik heb 6 weken plat moeten liggen met een kussen onder m'n gat.

Ze hoopten dat wanneer de embryo zou gaan groeien dat mijn baarmoeder dan in het bekken bleef hangen.

En dat is ook gebeurd.

Als ik nu voel dat 'ie het weer doet dan doe ik gelijk weer oefeningen, maar het gaat goed.

En ik raak niet nog een keer zwanger, we willen niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven