Gezondheid alle pijlers

verzorging / herstel na besnijdenis

19-10-2014 12:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag is mijn zoon van 5 besneden nav een vernauwing welke zorgde dat hij niet kon uitplassen.

na de operatie zwol zijn penis enorm op. Werd gedacht dat zn burinebuis wellicht lekte, dit bleek niet, was "gewoon" een fikse zwelling. Eenmaal thuis ging het redelijk. Advies om de penis omhoog te leggen. Dit heb ik de eerste twee dagen gedaan, met het geadviseerde gaasje met emla zalf. Gisterenochtend zat dit helemaal verkleefd, bij het verwijderen ging het hierdoor bloeden. Wel vlug gestopt. Overige keren ook steeds dat plakkende gaasje

vanochtend heb ik geen gaasje meer gedaan, maar heb hem in zijn blote billen op de bank laten zitten. Echter hangt zijn penis nu wel naar beneden, wat me niet goed lijkt voor de zwelling.

ik lees overal dat het na 2 dagen wel weer aardig goed moet gaan, maar penis van zoon ziet er noh heel gehavend uit. Dik, blauw en met vochtblaasjes waar de hechtingen er in gaan. Pijn is wel goed uit te houden, alleen de verzorging is een drama, hij krijst alles bij elkaar, ook uit angst. De uroloog gaf aan dat ik zelf mocht weten of er wel of geen gaasje op deed, afhankelijk van zijn wensen.eventueek kon ik vaseline aanbrengen tegen trekkende hechting en maar dit laat zoon niet toe.

Iemand ervaring met het herstel? Is dit herkenbaar? Eventuele tips? Ik kan niet echt ervaringen vinden online, enkel dat het snel beter gaat.
Bij mijn zoon is de voorhuid weggehaald maar hij was iets jonger. Ben wel twee keer terug geweest omdat het in mijn ogen niet goed genas. Het zag er niet mooi uit, duurde lang en ik was echt bang dat het niet goed zou gaan. Het heeft echt heel lang geduurd. Maar als je twijfelt laat je er toch even naar kijken? Vinden ze echt niet erg hoor en beter een keer te veel gekeken dan echte problemen.
Ik heb niet het idee dat het heel vreemd is hoe het verloopt, alleen lees ik zulke andere verhalen. Vandaar dat ik ging twijfelen, i bheb sowieso nog een controle afspraak.

Wanneer zag het er bij je zoon weer rustig uit? De verhouding lijkt ook nog erg vreemd, alsof hij tot de helft besneden is. Ik heb het een half uurtje na de ok gezien, toen het amper gezwollen was. Toen zag het er wel netjes uit, dus hopelijk is dat straks ook als de zwelling weg is.
Als ik je goed begrijp worden er dus geen vette gazen direct op de wond gelegd, maar 'gewone' gazen?

Als dat zo is, is het niet zo vreemd dat dit aan de wond vast gaat zitten.

Wat je zou kunnen doen als het vast zit is nat maken met water, zodat het wat los weekt.

Wat je ook kan doen is vaseline op een gaasje doen en dan het gaasje er op. Dat voorkomt ook verkleven.

Voor de rest geen zinnige tips....
Er zijn speciale gaasjes die niet aan de wond kleven. Gebruiken ze ook voor brandwonden etc. Kan me voorstellen dat een gewoon gaasje zeer pijnlijk is wanneer het gaat plakken. Dan kan je het het beste laten weken in water.
Ik heb een stapel van die kleine gaasjes meegekregen. Mogen die andere gaasjes er gewoon op? Omdat de wond moet indrogen? Ik heb het er uiteraard na weken met water vanaf gehaald.

Zoon ligt nu plat op zn rug, voelt fijner geeft hij aan. Ik zie dan ook dat de zwelling weer afzwakt... ik vind het ingrijpender dan ik verwacht had. Het eikeltje is ook heel gevoelig anders zou ik m n ice pack geven.nu is iets te koud of iets te warm water al te veel.
Zoveel mogelijk aan de lucht drogen. En als je het verbindt ( omdat hij een onderbroek aan moet) dan een vet gaasje.

Zwelling moet na 48 uur wel afnemen.

Regelmatig paracetamol geven en even je zoon flink vertroetelen
Je bent zelf een theepot
Heb toch ff n arts laten kijken. Idd zoveel mogelijk aan de lucht drogen. Er zit wel een blaartje op. Beste zou zijn om dese door te prikken. Nu niet gedaan omdat zoon al zo panisch is.
Hoe gaat het nu(vindt het zo zielig voor hem )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven