Vies voetwrat verhaal
maandag 14 december 2009 om 15:51
Drie weken geleden heb ik voor de derde keer een voetwrat (doornwrat) laten aanstippen bij de doktersassistent. De eerste twee keren heeft het aanstippen echt totaal geen effect gehad en deed het ook helemaal geen pijn. De laatste keer heb ik het eelt van te voren verwijderd en toen was het aanstippen wel pijnlijk.
Na een dag of vijf leek er pas een blaar te ontstaan en werd de huid daar zwart. Ik heb (zoals in de folder van mijn huisarts stond) de blaar door geprikt en ik kreeg toen de indruk dat het een beetje ontstoken was. Ik heb alles goed ontsmet en mijn voet daarna met rust gelaten.
Nu zit er alleen nog steeds een zwart rondje van ongeveer 1 cm. Het doet verder geen pijn en ontstoken is het ook niet meer. Het is vooral dat zo’n zwart rondje nou niet heel charmant is op je voet. Weet iemand of ik gewoon geduld moet hebben en het vanzelf verdwijnt?
Na een dag of vijf leek er pas een blaar te ontstaan en werd de huid daar zwart. Ik heb (zoals in de folder van mijn huisarts stond) de blaar door geprikt en ik kreeg toen de indruk dat het een beetje ontstoken was. Ik heb alles goed ontsmet en mijn voet daarna met rust gelaten.
Nu zit er alleen nog steeds een zwart rondje van ongeveer 1 cm. Het doet verder geen pijn en ontstoken is het ook niet meer. Het is vooral dat zo’n zwart rondje nou niet heel charmant is op je voet. Weet iemand of ik gewoon geduld moet hebben en het vanzelf verdwijnt?
maandag 14 december 2009 om 16:01
maandag 14 december 2009 om 17:37
Nou Summer73, mijn wrat zag er heel wat sexier uit! (Of in ieder geval minder opvallend...)
Ok, dus verder niets aan doen dus. Ik dacht alleen dat dat ding na drie weken wel genezen zou zijn. Las overal op internet optimistische verhalen dat het na twee weken genezen zou zijn.
Oja, mijn wrat is volgens mij wel een taaie, want die is dus niet zwart. Wel de huid er omheen. Dat wordt over een tijdje dus toch Duofilm.
Bedankt voor het advies iedereen!
Ok, dus verder niets aan doen dus. Ik dacht alleen dat dat ding na drie weken wel genezen zou zijn. Las overal op internet optimistische verhalen dat het na twee weken genezen zou zijn.
Oja, mijn wrat is volgens mij wel een taaie, want die is dus niet zwart. Wel de huid er omheen. Dat wordt over een tijdje dus toch Duofilm.
Bedankt voor het advies iedereen!
maandag 14 december 2009 om 17:44
maandag 14 december 2009 om 19:07
Niet altijd gaan ze vanzelf weg.. Mijn huisarts zei dat ook, maar ik heb er nu al drie voor zo'n 6 jaar. Aanstippen met dat vriesspul zorgde ervoor dat ik een week kreupel liep en er eentje vertrok. Nu heb ik spul die de huid dood maakt en dan moet je het velletje er steeds aftrekken. Zal ze leren, de bastards! Vind het zo vies en ik wil ook wel eens naar de pedicure en dat willen ze echt niet als je wratten hebt.
maandag 14 december 2009 om 21:02
Roro, heb je het over doornwratten (lijkt op een likdoorn) of mozaïekwratten? Ik heb niet het idee dat die van mij heel besmettelijk is. In de tijd dat ik nog dacht dat het een likdoorn was heb ik hem namelijk geprobeerd zelf weg te snijden (niet mijn meest geniale plan overigens). En gelukkig heeft hij niet voor offspring gezorgd.
Faye_C, hoe heet dat spul? Die van mij moet ook dood! En snel! Trouwens volgens kun je wel gewoon naar de pedicure gaan. Voetwratten behoren soms zelfs tot hun specialiteit. Google het anders even.
Faye_C, hoe heet dat spul? Die van mij moet ook dood! En snel! Trouwens volgens kun je wel gewoon naar de pedicure gaan. Voetwratten behoren soms zelfs tot hun specialiteit. Google het anders even.
dinsdag 22 december 2009 om 00:15
In mijn ervaring gaan ze wel vanzelf weg.
Maar dat is niet altijd positief. Ik heb er de laatste 2 jaar een onder mijn voet gehad waar ik wel een "goede band mee had"
In die zin dat hij me geen pijn deed.
Maar die is verdwenen. Uit zichzelf.
Het probleem is altijd dat als er eentje verdwijnt, er een ander de kop op steekt. Letterlijk.
En nu krijg ik er dus een op de bal van mijn voet die me nu al veel pijn bezorgt.
Die zal ik dus weg moeten laten halen, maar ik ben altijd een beetje bang voor waar de volgende dan weer komt te zitten.
Want dat er een volgende komt is me na al die jaren wel duidelijk.
Maar dat is niet altijd positief. Ik heb er de laatste 2 jaar een onder mijn voet gehad waar ik wel een "goede band mee had"
In die zin dat hij me geen pijn deed.
Maar die is verdwenen. Uit zichzelf.
Het probleem is altijd dat als er eentje verdwijnt, er een ander de kop op steekt. Letterlijk.
En nu krijg ik er dus een op de bal van mijn voet die me nu al veel pijn bezorgt.
Die zal ik dus weg moeten laten halen, maar ik ben altijd een beetje bang voor waar de volgende dan weer komt te zitten.
Want dat er een volgende komt is me na al die jaren wel duidelijk.