Gezondheid alle pijlers

Vieze adem/smaak en veel slijm (medisch?)

31-12-2007 17:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna een half jaar last van bijna voortdurend een vieze adem die van het ene op het andere moment ontstaan is. De hevigheid varieert van tijd tot tijd, maar sinds een week heb ik echt een extreem gore vieze smaak in mijn mond.

Wat het precies is weet ik niet, het proeft eerder richting bloed dan richting gal. Voor mijn gevoel heb ik gewoon een dood rottend dier in mijn maag, zeg maar.

Daarnaast heb ik een overmatige slijm productie. Of althans, ik heb veel last van slijm in mijn keel die ook wat "dikker" aan doet dan wat ik gewend ben. Ik heb al een tijdje het idee dat slijm en vieze adem gerelateerd zijn. Verder last van licht misselijk regelmatig en iets als gorgelen valt me behoorlijk zwaar en ik heb het risico dat mijn lijf automatisch getriggerd wordt om hetgeen ik wil gorgelen direct uit te spugen (dat spugen doe ik zelf niet actief). Symptomen zijn ontstaan en sinsdien verergerd naar mijn idee ook sinds ik een neusspray heb gebruikt (op recept) en ik de substantie van de neusspray in mijn keel kreeg ook en pas achteraf begreep van iemand dat dat niet hoorde.

Een tijd geleden mijn probleem eens aangekaart bij de huisarts, maar die kijkt niet eens en mompelt iets over "gebruik maar een neusspray", daarna ook eens gecheckt bij een mondhygiëniste waar ik toch moest zijn en zij zei dat het bij mij diep uit mijn keel leek te komen en ik kreeg de indruk dat het geen standaard gebits-verhaaltje was. Ik heb ook al bijna de hele tijd (speciaal) mondwater, tongschraper en dat soort zaken gebruikt (en nog steeds), maar dat lijkt niets te helpen. Ook lukt het niet om het te verbloemen middels speciale sprays of kauwgom of wat dan ook.

Een bezoek aan de huisarts wil ik binnenkort weer eens gaan plannen, want het voelt gewoon niet goed en ik ben er redelijk van overtuigd dat het een medisch verhaal is.

Wie heeft een idee van waar deze symptomen vandaan kunnen komen en wat ik eventueel nog kan proberen? Als ik zelf zoek op internet zie ik iets te vaak het woordje kanker met de nodige symptomen maar dat wil ik bij voorkeur graag nog even negeren....
Hoi Kiks,

Hoe is het met je? Ben je nog verder gekomen met aanvullende onderzoeken? Balen zeg dat je een huisarts hebt die jou kennelijk niet echt serieus neemt.

Ik hoop dat er iets simpels uitkomt wat je makkelijk op kunt lossen.

Kris10a
Ik heb ergens een doorverwijzing liggen voor de keel-, neus- en oorarts om verder te kijken. Maar daar heb ik vooralsnog niets mee gedaan omdat ik last van bloed in urine had, ik middenin een verhuizing zit, en dus even het adem-verhaal laat voor wat het is.

Ik heb het tenslotte al bijna een jaar, momenteel gaat het vrij goed en een paar weken meer of minder boeit dan hopelijk ook niet...
Hoi Kiks76, mijn moeder had ook al een tijdje een soort van bloedsmaak in haar mond en vorige week bij de KNO-arts bleek dat ze spataderen bij de tong heeft. Niet echt veelvoorkomend, zei de arts (en riep er een klasje studenten bij), maar het bestaat wel en geeft een smaak van bloed.

Misschien iets om te opperen bij de KNO-arts, of misschien komt de arts er zelf mee, of is het iets anders.

Sterkte met alles!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Hoi.

Ik neem af en toe weer soya melk van Alpro en merk toch wel dat ik dan meer slijm in mijn mond krijg. Ook kaas geeft een krop-gevoel. Adem is niet echt slecht. Ik moet daar heel mijn leven eigenlijk al iets op letten.

Ik wil nu gaan testen of het ook scheelt als ik vla van soya neem.

Groet,

Dorien.
Mijn vaat-onderzoek zit erop. Alles goed. Ook urine.

Merk toch wel na het drinken van Alpro soya dat ik vaker moet slikken en een soort van prop in mijn hals krijg. Jammer, want ik vind het wel lekker.

Cholesterol van 8,1 naar 6,2 gedaald in pakweg 5 maanden. Was waarschijnlijk toch veroorzaakt door het slikken van Effexor, een anti depressiemiddel.

Ben daar in november mee gestopt. Troep is dus niet zo snel uit je lichaam! Hopelijk zakt het nog verder.
Google eens op Halita, misschien heb je daar wat aan.
Het hele Halita gebeuren ken ik wel, dat hielp helaas verder helemaal niks. Over het algemeen heb ik gelukkig geen last er van en de momenten dat het wel voorkomt lijken minder vaak te zijn.

Momenteel ben ik even aan het afwachten wat een ontsteking aan mijn kies doet. Sinds augustus vorig jaar heb ik daar actief last van gekregen voor ruim een maand en daarna is het relatief rustig gebleven tot voor een maand terug. Volgens de tandarts blijft zo'n ontsteking op zich nog gewoon actief/aanwezig ook als je er geen last van hebt. Het begin van de vieze adem/slijm ligt niet ver van het beginpunt van die eerste ontstekings ervaringen af. Dus heel misschien..... komt het toch nog vanuit mijn gebit. Alleen die slijm ontwikkeling snap ik niet

Dorientje, fijn dat je cholesterol gezakt is! Ik hoop dat je geen andere anti-depressiva nodig hebt en dat het goed met je gaat?
Hallo,

Een paar maanden geleden kreeg ik last van mijn mond en

's morgens vooral had ik last van wittige slijm in mijn mond. Niet lang daarna werd ik verkouden en raakte mijn neus verstopt. Eerst kreeg ik een antibioticakuur die niet hielp en toen een neusspray. Die hielp goed en mijn neus was snel weer vrij. Maar omdat er eventueel ook sprake was van een allergie ben ik die spray lang blijven gebruiken. Tot ik alsmaar last had van slijm in mijn keel. Nu blijkt het door die spray te komen en heb ik een schimmelinfectie. Daar heb ik nu een gel voor die wel lijkt te helpen, zij het langzaam.

Misschien heb je wat aan mijn ervaring?
Ik ben twee maanden geleden van huisarts gewisseld en ik ben er nog niet aan toegekomen om dit probleem aan te kaarten. Vooral ook omdat het probleem niet heel erg actueel is nu en een ander probleem wel.

Maar ik ga het toch zeker wel weer eens een keer aankaarten, want overtollig slijm heb ik zeer zeker nog. En een neusspray heb ik ook ooit eens gebruikt. En jij hebt een schimmelinfectie dus? In je mond of hoe moet ik dat zien? Welke gel heb je voorgeschreven gekregen?
Hoi Kiks,

Bij mij is een vieze smaak vaak van onstoken tandvlees of een gebarsten vulling, ik check dat door alle kiezen en tandvlees af te gaan met schone vinger en dan te ruiken, dan goed flossen op die plek en spoelen met alcohol (of deppen met wattip) of oral B spoelmiddel in zakjes. Dan is de smaak zo weg. Maar het kan ook een bijholte-ontsteking zijn. Een paar keer een gebroken vulling gehad, krijg je ook een smerige smaak in je mond, gaan dan voedselresten in de vulling zitten. Je tandarts moet met een soort blacklight kijken op breuken. Ik kwam je bericht tegen, toen ik zocht naar vieze smaak, heb ik nu, ben al aan maagzuurremmers, het is nu een soort griepsmaak, maar ik ben niet ziek. Ik wacht af, maar ik denk maagzuur, nu dan! Bij jou nog steeds geen oorzaak gevonden? Groet Lin.
Hallo Kiks,

Ik heb Daktarin gel voorgeschreven gekregen. De meeste last had ik van slijm in mijn keel en het is nog niet helemaal weg, dus daar zal die schimmelinfectie wel zitten denk ik. Een nogal hardnekkige toestand lijkt het wel.

Sorry dat ik niet eerder kon reageren, ik hoop dat jij er gauw vanaf bent.
Bij mij is het nog altijd vaag, maar gelukkig heb ik al de nodige tijd geen hele vieze adem meer gehad.

Er spelen bij mij een aantal zaken, zowel medisch als tandheelkundig, waardoor ik de kluts een beetje kwijtgeraakt ben voor wat betreft dit. Ik heb namelijk sinds ongeveer diezelfde periode last van een ontsteking van mijn kies, die nog altijd niet opgelost is. Mogelijk dat het dus toch tandheelkundig is en niet specifiek medisch. Overigens op een gegeven moment ook last van een vulling die stuk is....

Hoe dan ook, momenteel weet ik het even niet meer. Zo nu en dan merk ik nog wel veel slijm/speeksel in mijn mond maar de vieze adem blijft dus redelijk weg op dit moment. Ik laat het even voor wat het is in verband met andere medische perikelen die ik eerst moet aanpakken en daarna wil ik dit soort klachten weer opnieuw gaan bekijken eventueel.
Hallo kiks,

een paar jaar later nu..

hoe staat het er nu voor met de hele situatie?

Nog een medische oplossing gevonden of waar het nu precies aan lag? Of is het zomaar ineens overgewaaid, of heb je er nog steeds last van?

Ik las je berichtje en ik herken vrijwel alle symptomen, ik heb er nu pas 1,5 maand last van denk ik, maar ik hoop toch echt dat het bij mij niet zo lang gaat duren. Wat een vreselijke smaak, wil er snel van af.

Misschien dat je mij kunt helpen met jouw ervaring?

Ik hoop het!

Alvast bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven