Gezondheid alle pijlers

Vitamine A creme, tegen acne

12-06-2012 18:20 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gister naar de dokter geweest voor mijn acne. Hij heeft mij vitamine a creme voor geschreven. Eenmaal thuis zag ik in de bijsluiter staan dat het schadelijk is voor je ongeboren kind en niet gebruiken bij kinderwens. Ik heb nu nog geen kinderwens. Geeft het dan geen schade dat ik later opeens geen kinderen meer kan krijgen? Heeft iemand verstand hiervan? ..
Nee. Je mag het alleen niet gebruiken als je bezig bent een kind te krijgen of zwanger bent. En volgens mij moet je drie maanden wachten tot je aan je kinderwens mag beginnen tot de vitamine A uit je systeem is.
Zelf heb ik ook altijd veel last gehad van acne. Er zijn diverse vormen van. Met veel van die middelen is het zo dat ze hormoon-houdend zijn. (of hoe je dat ook mag noemen...). En idd...geloof dat er een periode na gebruik voor staat, dat je niet zwanger mag raken. Het 'kan' schade toebrengen.

Toen ik 19 was kreeg ik roacutane voorgeschreven. Een heus paardenmiddel. Het werkte fantastisch! Droge slijmvliezen, maar daarna nooit meer acne!! En op mijn 25e heb ik 2 gezonde kinderen gekregen. Gewoon de bijsluiter even goed lezen. En als je het echt zeker wilt weten, even de gyn en derm bellen. SUCCES!!! Hoop echt voor je dat het A'tje helpt. Acne is niet fijn!
Zwangeren moeten niet teveel vitamine A gebruiken, dus ook geen lever of ander orgaanvlees.

Heeft niet met hormonen te maken, maar dat vit A niet goed is voor ongeboren kindje.

Je mag als niet zwangere ook paté en lever eten, doet niks met je kinderwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven