Gezondheid alle pijlers

Vitamine pillen welke neem jij?

22-02-2024 10:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik ben de laatste tijd bezig met gezond leven.
Nu heb ik verschillende vitamine pillen gehaald zoals vitamine d, omega 3 en vitamine c.
Ook heb ik collageen gehaald.
Ik ben wel benieuwd wat voor vitamine pillen jullie nemen.
Welke zijn goed om te nemen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof niet in vitaminepillen zonder een bewezen tekort. Ik neem alleen D in de winter omdat ik daar heel laag in zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juist als je gezond eet en nog jong bent, heb je weinig extra nodig
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... mines.aspx
Ik slik D (leeftijd) multivitamine (leeftijd/brein) en collageen (hypermobiliteit)
Alle reacties Link kopieren Quote
Is volgens mij pas een topic over geweest.

On topic
Vit D
Multivitamine
Magnesium
Omega 3
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw boven de 50, dus slik ik Vitamine D. Wordt aangeraden door de gezondheidsraad. Verder geen andere vitamines of supplementen.

Het zijn vooral verkooppraatjes te vinden dat je van alles en nog wat nodig hebt. Ik ben omnivoor (flexitarier), we koken zelf, veel verse producten. ik heb verder geen supplementen nodig, denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle-helene schreef:
22-02-2024 10:49
Ik geloof niet in vitaminepillen zonder een bewezen tekort. Ik neem alleen D in de winter omdat ik daar heel laag in zit.
Dit.

Ik neem vitamine D en B12, want tekort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds kort vitamine D want ik heb een groot tekort en verder zijn al mijn waardes goed, dus geen andere vitaminepillen.

Ik begrijp ook niet waarom je al die pillen zou willen slikken, eet gewoon fruit en groente.

En als je klachten hebt kun je je bloed laten testen om te kijken of je een tekort hebt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Mevrouw25 schreef:
22-02-2024 10:46
Ik ben de laatste tijd bezig met gezond leven. Nu heb ik verschillende vitamine pillen gehaald

Ik vind dit een rare combinatie. Je leeft gezond en daar horen dan meerdere vitaminepillen bij? Ik zou juist andersom denken. Ik slik niks bij, want leef gezond en heb geen bewezen tekorten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vitamine D, 's avonds magnesium, een paar keer per week een huid/haar/nagel complex omdat ik soms laag zit in mijn vitamine B's en ijzer en een paar keer per week Omega 3 omdat ik geen vis eet.

Daarnaast denk ik dat mensen overschatten wat ze al binnenkrijgen. Ik hou al een tijdje precies alles bij met de Eetmeter, en je moet behoorlijk wat fruit en groente en gezond eten om alle voedingsstoffen in het groen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo werkt ons immuunsysteem
DatumDinsdag 20 februari 2024
Tijd20:30 - 21:45
ZenderRTL Z

Dit programma was afgelopen dinsdag op tv misschien kun je het terug kijken?
Was zeer interessant ging ook over vitamines.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
22-02-2024 12:10
Vitamine D, 's avonds magnesium, een paar keer per week een huid/haar/nagel complex omdat ik soms laag zit in mijn vitamine B's en ijzer en een paar keer per week Omega 3 omdat ik geen vis eet.

Daarnaast denk ik dat mensen overschatten wat ze al binnenkrijgen. Ik hou al een tijdje precies alles bij met de Eetmeter, en je moet behoorlijk wat fruit en groente en gezond eten om alle voedingsstoffen in het groen te krijgen.
Volgens de eetmeter heb ik ook standaard een tekort aan een aantal vitaminen terwijl ik ontzettend gezond en gevarieerd eet. Zelfs al zou ik producten eten die ze adviseren, kom ik er nog niet aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vitamine D slik ik standaard.
Sinds een paar maanden ook IJzer en vitamine B.
Mijn haardos is een stuk voller geworden sindsdien, viel mij laatst op.
Alle reacties Link kopieren Quote
B12.
PEA (helpt volgens mij ook geen ruk)
En recent gestart met Magnesium, maar respect voor de mensen die die dingen weg kunnen slikken. Het is een grote tablet, je krijgt em nauwelijks doormidden zo keihard en als dat al is gelukt dan is het alsnog niet te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
22-02-2024 12:10
Vitamine D, 's avonds magnesium, een paar keer per week een huid/haar/nagel complex omdat ik soms laag zit in mijn vitamine B's en ijzer en een paar keer per week Omega 3 omdat ik geen vis eet.

Daarnaast denk ik dat mensen overschatten wat ze al binnenkrijgen. Ik hou al een tijdje precies alles bij met de Eetmeter, en je moet behoorlijk wat fruit en groente en gezond eten om alle voedingsstoffen in het groen te krijgen.
Ik eet ook bijna geen vis daarom neem ik ook omega 3. Merk dat ik al meer energie heb en minder last van mijn winterdip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben aan de visolie (eet zelden vis) en af en toe neem ik Vit D3. Dat laatste te weinig want ik vergeet het steeds. De ene keer solo D3 en de andere keer D3 in een multivitaminendragee uit de voordeelwinkel. Dan neem ik er meteen maar twee. :)
Dan moet het maar zoals het kan
tvp
anoniem_6698ff8a2486f wijzigde dit bericht op 23-02-2024 06:40
94.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vitamines slik ik niet bij. Die haal ik uit (dierlijke) voeding.
Mineralen haal ik ook met name uit voeding, maar ik gebruik wel magnesium bij. In organische, niet geïsoleerde vorm.

Ik gebruik daarnaast collageen.

Verder niet.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Peertjes schreef:
22-02-2024 12:39
B12.
PEA (helpt volgens mij ook geen ruk)
En recent gestart met Magnesium, maar respect voor de mensen die die dingen weg kunnen slikken. Het is een grote tablet, je krijgt em nauwelijks doormidden zo keihard en als dat al is gelukt dan is het alsnog niet te doen.
Die tabletten krijg ik ook niet weg. Echt jammer.

Verder slik ik D3 icm K2, omega 3 en vitamine C.
Alle reacties Link kopieren Quote
Peertjes schreef:
22-02-2024 12:39
B12.
PEA (helpt volgens mij ook geen ruk)
En recent gestart met Magnesium, maar respect voor de mensen die die dingen weg kunnen slikken. Het is een grote tablet, je krijgt em nauwelijks doormidden zo keihard en als dat al is gelukt dan is het alsnog niet te doen.

Hangt helemaal van je magnesium af hoor. Hier een eenvoudige, niet al te grote capsule. En daarnaast gebruik ik magnesiumolie, magnesiumvlokken, en magnesiumzout. Niks aan het handje.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
22-02-2024 12:07
Ik vind dit een rare combinatie. Je leeft gezond en daar horen dan meerdere vitaminepillen bij? Ik zou juist andersom denken. Ik slik niks bij, want leef gezond en heb geen bewezen tekorten.
In de tijd van onze voorouders bestonden er helemaal geen vitaminepillen. Maar goed, als tests aanwijzingen geven dat visolie beter is voor je hart dan zou de visindustrie daar natuurlijk achter kunnen zitten maar het kan ook een kern van waarheid bevatten. En zoveel kosten ze nu ook weer niet bij de goedkope winkel.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Vitamine D wegens een aangetoond tekort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vitamine D
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
22-02-2024 17:33
In de tijd van onze voorouders bestonden er helemaal geen vitaminepillen. Maar goed, als tests aanwijzingen geven dat visolie beter is voor je hart dan zou de visindustrie daar natuurlijk achter kunnen zitten maar het kan ook een kern van waarheid bevatten. En zoveel kosten ze nu ook weer niet bij de goedkope winkel.
En je punt is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigen merk Kruidvat. Op advies van internist en diëtist.
Die dure zijn niks beter.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven