Gezondheid alle pijlers

vlekkerig gezicht

05-11-2012 07:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zoontje van mijn zus heeft veel last van dikke schijven onder zijn ogen. Het is rood en het jeukt. Daarnaast zit hij de hele dag aan zijn gezicht, waarschijnlijk omdat dat ook jeukt. Het is erger in deze periode krijgt mijn zus het idee. Vind het zielig voor mijn neefje, het is zo'n lief ventje en hij lijkt er gewoon last van te hebben en zijn huid ziet er geïrriteerd uit. Ook heeft hij bijvoorbeeld last van een label achter in zijn trui. Als hij daar dan jeuk heeft, ligt zijn huid ook direct open. Dokter heeft het gehad over huisstof waar hij gevoelig voor is. Dus hele dag schoonmaken, maar er lijkt geen verandering te komen. Hoop dat iemand dit bekend voor komt en goede tips heeft de huid van mijn neefje (hij is 4 jaar) wat rustiger te krijgen.

Groetjes een zeer bezorgde tante
Is er een allergie-test gedaan? Straks is het geen huisstof, maar juist de chemicaliën in was- en schoonmaakmiddelen waar hij allergisch voor is (om maar een voorbeeld te noemen, het kan van alles zijn).
Ik moet helemaal niks!
Huisstof bestaat voor 85% (ongeveer) uit huidschirfels, dus is voor het grootste deel gewoon ons eigen vel.

Ik vind persoonlijk die huisarts wel erg makkelijk reageren. Het zal wel dat en dat zijn. Ja, dat kunnen wij hier op het forum ook. Maar wij roepen dan altijd; we kunnen het niet zien dus ga naar de huisarts.

Nu denk ik dus; vraag om een verwijzing naar een kinderarts en laat er naar kijken. De huid open vanwege een etiketje lijkt me nou niet direct een simpele allergie. Of misschien ook wel, maar dan zou ik toch zelf wel willen weten welke. Misschien is het kind wel allergisch voor een bepaalde plant in huis. Of voor wol. Of voor ...... ???
Misschien het wasmiddel/wasverzachter?

Heel vervelend voor je neefje TO, ik zou, als ik in de schoenen van jouw zus stond terug gaan naar de HA, want dat je neefje zich zo gemakkelijk openkrabt en veel jeuk heeft is niet gewoon.

Bovendien krijgt hij als dat zo blijft misschien littekens en dat is zonde, zeker als het niet hoeft!

Dus terug naar HA en door laten verwijzen voor tests. Voet bij stuk houden als de HA er nog steeds zo laconiek over doet, want moedergevoel is een goede raadgever in deze. Als je zus het gevoel heeft dat het nu erger wordt dan is dat wrs ook gewoon zo,

tijd voor actie dus want dit is hartstikke vervelend voor je neefje!
Heeft hij misschien exceem?

Daar kan de huisarts een creme voor voorschrijven die goed helpt.

Beetje makkelijk dat de dokter gelijk maar huismijt roept terwijl hij wel voor geheel iets anders allergisch kan zijn.

Als ik je zus was zou ik toch eens terug gaan naar die dokter.
- huisdieren de deur uit doen

- vloerbedekking vervangen door laminaat of zeil

- stoffen meubels vervangen door (kunst)leer

- heel regelmatig dweilen

- goede ventilatie
quote:Mieomij schreef op 05 november 2012 @ 10:23:

- huisdieren de deur uit doen

Hij is nog niet eens getest op allergieën voor een huisdier.

Een huisdier waar hij niet eens allergisch voor is de deur uitdoen is nergens voor nodig en bovendien geef je daarmee een verkeerd signaal af naar het kind.

Als hij wel allergisch blijkt te zijn na een allergietest is het nog vroeg genoeg om dit te overwegen.

Het is ook nog maar de vraag of hij allergisch is voor huisstof dus om de vloerbedekking en de stoffen bank alvast de deur uit te doen is ook nogal voorbarig.
Misschien kun je de vlekken met wat make-up wegwerken! Maarja de jeuk gaat daar niet van weg denk ik.
De vlekken bij een jong kind wegwerken met make-up? Mijn hemel zeg...

TO, laat je zus naar de huisarts gaan en een allergietest afnemen. En als het label in zijn nek kriebelt, lijkt het mij simpel om die eraf te halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven