Gezondheid alle pijlers

Vocht vast houden

18-09-2009 09:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou de laatste tijd zo ongelovelijk veel vocht vast. Mijn kleding zit er gewoon strakker van.

Wat kan ik beter wel of niet eten/drinken om dit op te lossen?

Ik drink nogal veel thee, maar geen koffie.

Kan dit het probleem zijn? Maar ik vind mijn kop thee zo lekker. Mischien afwisselen met water?
Hey Vivagirl, wat ik zelf doe is veel water en thee drinken, oppassen met zout en geregeld met m'n benen omhoog.

Bij helpt het wel iets.

Sterkte!
Misschien even langs de huisarts als je er last van blijft houden? Het kan namelijk van alles zijn, en soms heb je er echt medicijnen voor nodig.
Langs de huisarts gaan inderdaad en jezelf regelmatig wegen.
Ik heb hier ook enorm last van vanwege mijn zwangerschap.

Het beste is idd veeeeel water drinken en weinig zout gebruiken.

En net zo belangrijk: bewegen. Ik merk meteen verschil als ik een half uurtje wandel ofzo.

Er zijn overigens voedingsmiddelen die vochtafdrijvend zijn: brandnetelthee, peterselie, asperges, (bleek)selderij, ananas. (en vast nog meer) maar mijn huisarts zegt dat je wel enorm veel moet eten hiervan wil het helpen. Dat heb ik maar opgegeven dus.

Het is idd wel belangrijk om erachter te komen waarom je veel vocht vasthoudt. Hoe is je bloeddruk bijvoorbeeld? Een bezoekje aan de dokter kan geen kwaad denk ik. Sterkte ermee (ik weet hoe vervelend het is :(
Ik ben net maandag met een nieuwe baan begonnen waarbij ik de hele dag zit. Hievoor had ik een baan waarbij ik de hele dag stond en ook erg veel liep.

En drink nu ongeveer 4 koppen thee per dag.

Mischien ligt het daaraan.

Ik heb wel al eens eerder geprobeerd veel water te drinken, maar heb het gevoel dat ik dat altijd vast hou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven