Gezondheid alle pijlers

Voedselallergie? of toch iets anders?

28-06-2010 19:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben afgelopen vrijdagochtend rond half 5 wakker geworden met een mega jeuk in m'n hals. Ik dacht dat ik gestoken was door een mug, heb even gekrabd en ben weer in slaap gevallen. Toen ik mezelf zag in de spiegel na het opstaan schrok ik wel even want aan de rechterkant van m'n hals zaten allemaal rode bultjes. De jeuk viel toen nog mee. Eenmaal op m'n werk begon de ellende met jeuk. Bij de apotheek een Tavegil tablet gehaald en die werkte, niet fantastisch maar het werd wel wat beter. Alleen kreeg ik ook bultjes aan de binnenkant van m'n linker arm.

Nu is de jeuk inmiddels wel weg maar de uitslag zit er nog steeds, onverminderd.

Ik vraag me nu af, zal dit een voedselallergie zijn geweest en moet ik gewoon rustig afwachten tot de uitslag weg trekt of zal het toch iets anders zijn en kan ik beter even bij de huisarts langs gaan? (ben niet zo'n dokter bezoeker)

Groetjes
Kan.. kan ook wasmiddel, parfum...
Hoi Pilous,

Dankjewel voor je reactie. Maar parfum spuit ik doorgaans niet in m'n ellebogen en m'n wasmiddel gebruik ik al tijden.

Enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt voor je van de uitslag af bent bij een allergische reactie?
Zonneallergie? Warmtebultjes?

Nee, geen idee.

Ik denk dat ik nu niet naar de huisarts zou gaan als de jeuk weg is. Als de uitslag er overmorgen nog is, dan zou ik wel gaan.

Wat heb je gister gegeten?
Klinkt idd meer als zonne-allergie/warmte-uitslag.
Wederom dank voor de reacties! De uitslag zoals op de foto van Mika lijkt heel erg op de uitslag die ik nu heb. Ik ben niet in de zon geweest want ik weet dat ik een zonne allergie heb. Maar die uitslag is doorgaans na 2 dagen weer weg.

Het enige wat ik kan bedenken dat ik anders heb gegeten is blauwader kaas. Die had ik nog nooit eerder gegeten.

Maar nu ik er over nadenk, warmte allergie klinkt wel heel logisch. Het zit precies op de 'zweterige' plekken.

Meiden allemaal bedankt voor de reacties. Ik kijk het nog wel even aan en als het donderdag niet minder is dan bel ik toch maar even de huisarts.
quote:Sjanie71 schreef op 28 juni 2010 @ 19:32:

Hoi Pilous,

Dankjewel voor je reactie. Maar parfum spuit ik doorgaans niet in m'n ellebogen en m'n wasmiddel gebruik ik al tijden.

Enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt voor je van de uitslag af bent bij een allergische reactie?

Ik zou ook zeggen warmte uitslag/zonneallergie.

Maar een allergie voor je wasmiddel heb je zomaar, van de een op de andere dag. Al jaaaaren (of maanden, weken whatever) geen last en nu in eens.. tja kan.
Erger u niet, verwonder u slechts!
laat maar, verkeerde topic haha.
Ikzelf heb een voedselallergie (fruit, noten) maar ik krijg daarvan geen bultjes oid. Het klinkt inderdaad meer als een contactallergie (wasmiddel bijv) of een reactie op de warmte.
Voor de meeste allergien geldt dat ze zomaar opeens op kunnen komen zetten. Resultaten uit het verleden bieden dus geen garanties voor de toekomst!

Maar ik zou ook denken aan warmte-uitslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven