Gezondheid alle pijlers

Voetwrat

16-01-2014 12:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al maanden zit ik met een wrat onder mijn voet.

Al 7 keer laten aanstippen met stikstof.Hielp weinig tot niks.

Laatste keer weer een andere methode door de doktersasssistente; aangestipt met monochloorazijnzuur, daarna paar dagen wachten.Daarna voet weken in water en dan afschrapen met mesje.

Saliculzuurzalf 5% heeft ook weinig effect

Tot nu toe zit mijn wrat er nog steeds:(

Iemand nog tips?
Ik heb geen tips, maar ik lees wel even mee. Ik heb er eentje onder mijn grote teen. Dokter wil er niets aan doen, maar ik stoor me er echt mateloos aan. Hij zit in mijn voet, om het zo te zeggen, dus ik ben bang dat er ook een kuil in mijn teen overblijft als ik er iets aan laat doen.
Vorig jaar had mijn dochter van nu 8 een wrat onder haar voet.

Bevriezen bij HA was zo pijnlijk dat het niet verder lukte.

Ik heb de voetwrat weg gekregen door er secondelijm op te druppelen, druppel erop, trekt in de wrat, even laten drogen, weer druppel etc. Toen ductape erop en echt waar, binnen een week werd hij zwart en met een beetje wrijven viel hij er zo af! Mooi roze nieuw huidje eronder. Niet meer teruggekomen.
@ rozehanddoek, ik heb er weleens een in mijn hiel gehad, was zo'n zwarte pit die ook niet weg wilde. Uiteindelijk is hij er door de ha uitgesneden en ik had een gat van een centimeter rondom maar dat is helemaal geheeld en je ziet er niets meer van.

@ TO, sorry geen tips.
quote:netniet schreef op 16 januari 2014 @ 13:01:

Vorig jaar had mijn dochter van nu 8 een wrat onder haar voet.

Bevriezen bij HA was zo pijnlijk dat het niet verder lukte.

Ik heb de voetwrat weg gekregen door er secondelijm op te druppelen, druppel erop, trekt in de wrat, even laten drogen, weer druppel etc. Toen ductape erop en echt waar, binnen een week werd hij zwart en met een beetje wrijven viel hij er zo af! Mooi roze nieuw huidje eronder. Niet meer teruggekomen.

Was het een voetwrat die echt onder de voet zat, of meer zoals bij mij helaas ook merendeel IN de voet .

Trouwens volgens dokterasistente is niet de wrat zelf die zorgt voor het ongemak, maar de randen eromheen waar allemaal eelt op komt.Dus alleen schrapen zou genoeg moeten zijn?
Blanke nagelak.

(of knalrode voor mijn part, maar dat staat zo raar)

Ik had er vorig jaar 1 onder de bal van mijn voet, was behoorlijk pijnlijk.

Met nagelak en af en toe een beetje peuteren was hij met anderhalve week weg.

Een wrat kan niet overleven zonder zuurstof.

De eerder genoemde secondelijm en duct tape werkt ook.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:miedo schreef op 16 januari 2014 @ 13:03:

[...]

Was het een voetwrat die echt onder de voet zat, of meer zoals bij mij helaas ook merendeel IN de voet .

Trouwens volgens dokterasistente is niet de wrat zelf die zorgt voor het ongemak, maar de randen eromheen waar allemaal eelt op komt.Dus alleen schrapen zou genoeg moeten zijn?Bij mijn dochter was er best een diep putje onder de voet toen de wrat weg was. Dit was echter pijnloos omdat er gewoon een nieuw roze huidje onder zat. Een paar weken later zag je er echt helemaal niks meer van. Wat delite zegt, een wrat heeft zuurstof nodig en die wrat moet je dus verstikken met iets. Hier toevallig had ik ook over die secondenlijm geschreven.

chirpy in "hardnekkige wrat"
Vraag een doorverwijzing naar het ziekenhuis, daar kunnen ze met laser behandelen. Werkt in mijn beleving veel beter (zeker onder voeten) dan stikstof.

Ik heb het zelf ook gehad onder mijn voeten en met stikstof inderdaad maanden bezig geweest, met laser was het na 2 keer (op een mini-puntje op mijn hak na, maar had echt veel plekken onder mijn voeten) zo goed als weg.
Ik ben ooit (toen ik 10 jaar was) voor een hardnekkige wrat doorverwezen naar de dermatoloog. Ik heb toen een injectie, volgens mij corticosteroïden, gekregen onder de wrat en hij is daarna nooit meer terug gekomen.
Vroeger veel last van gehad. Zonder snijden was bij mij de enige optie om consequent (om de week) met stikstof aan te stippen. En dan niet eventjes 5 seconden maar echt tot de pijn niet meer te houden is. Verder plakte ik er een likdoornpleister om (zo'n ronde met een gat in het midden). Dan loop je hem niet 'in' je voet.

Kan best een jaar duren voor je er vanaf bent. 7x aanstippen is nog niet echt vaak.

Niet teveel peuteren, maar de los komende velletjes met een schoon schaartje voorzichtig wegknippen (en daarna schaartje wassen natuurlijk). Vooral niet in de wrat wroeten met een mesje/naald. Een wrat ontstaat door een virus en als je hem echt kapot maakt besmet je jezelf er alleen maar mee.

En... als je denkt dat ie weg is nog even doorgaan met de behandeling om er zekerder van te zijn dat ie ook weg blijft.
Ik had er heel veel in mn voeten (niet erop) als kind. Jaren lang, niks hielp. Toen een x met vakantie aan de kust en veel met voeten in de zee, zijn ze vanzelf verdwenen.
Nog even wachten op het tuinbonen seizoen en dan met de schil iedere avond over wrat wrijven. Foetsie na 4 weken.
Ik ben de mijne (heel hardnekkig) na eindeloos geklooi bij huisarts bij dermatoloog kwijt geraakt.

Met een combinatie van twee cremes: ene week creme 1, andere week creme 2. Heeft alsnog maanden geduurd.
Ik heb een hardnekkige wrat onder mijn voet weg gekregen met appelcijderazijn. Elke ochtend en avond deed ik een stukje wattenschijfje in azijn en met een pleister op de wrat. Stukje bij beetje ging hij weg.

Het duurde wel een tijdje (maar hij zat er ook al heel lang, en geen enkele andere behandeling hielp) maar hij is nooit meer teruggekomen.
Zoonlief heeft ook een voetwratje, we zijn nu een week aan het aanstippen salicylzuur 40% (van huisarts voorgeschreven gekregen) en er zit nu een mooie witte blaar die ik gisteren met puimsteen probeerde weg te vijlen dat is nog niet helemaal gelukt vanavond maar weer verder vijlen maar volgens de apotheek moeten we dit 2 weken volhouden tot het virus echt weg is.

Nu hopen en bidden dat het ook zo is
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Bedankt voor de reacties.

Ik ga eerst de tuinbonen in het seizoen dan maar proberen.

De seconden lijm met ducttape lijkt me ook een goede

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven