Gezondheid alle pijlers

Voor het eerst in 9 jaar ongesteld, normaal?

08-09-2012 21:10 23 berichten
Ik heb even een onsmakelijke vraag. Ik ben al heel erg lang niet meer ongesteld geweest en dáárvoor was ik 'nep' ongesteld met de pil en dáár weer voor kan ik me eigenlijk niks meer van ongesteldheid herinneren. Vandaar hier even een vraag.

Ik heb nu mijn tweede ongesteldheid nadat mijn implanon is verwijderd. Mijn menstruatie is een beetje klodderig. Wanneer ik mijn tampon verwijder blijft er zal ik maar zeggen wat weefsel/ klonterig bloed aan hangen. Bij het douchen vanochtend zag ik het ook, best grote compacte bloedklonten.

Ik weet niet zo goed of het normaal is. Heb ook dikke buikpijn, maar ja, dat schijnt wel een algemeen geaccepteerd ongesteldheidskwaaltje te zijn.

Het is dus 9 jaar geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geweest en de 6 jaar daarvoor was ik aan de pil, dus ik moet eerlijk bekennen dat ongesteld zijn eigenlijk weer een beetje nieuw voor me is.

Is klontbloed normaal? Zou het komen omdat de boel zo lang 'buiten werking' is geweest?
Alle reacties Link kopieren
Wees gerust, is volkomen normaal! Leuk he, om een vrouw te zijn....soms is het echt genieten ;-)!
Ik heb ook vaak klontjes. En draadjes. En dat anderhalve week achtereen. Ik weet niet of het normaal is, maar abnormaal is het in ieder geval niet
Jeetje, blijkbaar dus normaal. Wellicht heb ik die herinneringen gewoon verdrongen!
Ja, zo gaat dat

Het kan klonten, het kan draden, het kan lang duren en het kan ook zo weer over zijn. Het is gewoon iedere keer weer een verrassing!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Helaas, maar waar.
Voel me wel een beetje deuzig dat ik zoiets als volwassen vrouw hier op het forum vraag, maar het is gewoon zo lang geleden en ik was vanochtend best even geschrokken.

Wilde ook niet op bloedklonters gaan googelen want dan komen er direct de meest enge en vreselijke ziektes naar boven!
zonder pil had ik ook van die vieze klonten, gewoon weer hormonale anticonceptie gaan gebruiken waar je niet ongesteld van wordt dus
Geeft niks hoor, daar is nou een forum voor!

Een ongesteldheidstopic doet het altijd goed, valt altijd wel iets over te melden....welke soorten tampons of maandverband het fijnst zijn....:)

Nee, niet gaan googlen dat soort dingen. Word je echt niet vrolijk van.
Heel normaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:feerique schreef op 08 september 2012 @ 21:24:

Geeft niks hoor, daar is nou een forum voor!

Een ongesteldheidstopic doet het altijd goed, valt altijd wel iets over te melden....welke soorten tampons of maandverband het fijnst zijn....?!

Nee, niet gaan googlen dat soort dingen. Word je echt niet vrolijk van.

Vraag me ook ernstig af wat er daar (in mijn baarmoeder) allemaal gaande is. Hoeveel zooi willen ze daar ruimen? Het lijkt me dat het toch gewoon leeg is na een dag klonteren!

Gruwel, dat ik hoor dat er vrouwen zijn die anderhalve week in de maand dit festijn meemaken!!
Ach joh, dat is heel normaal. Bij mij is het 2 of 3 dagen geklonter en dan nog 2 dagen alleen wat bloed....en klaar is kees weer voor de rest van de maand. Af en toe een beetje buikpijn. Nou, dat vind ik nog te overzien als ik dat vergelijk met 1,5 week!
grote compacte bloedklonten zijn, helaas, normaal...
Menstruatie is het afstoten van het baarmoedervlies. De buikpijn komt door het afstoten ervan door je baarmoeder. Het is dus niet een zak bloed die je loost vandaar de proppen en slijm, pijn en de termijn. Welkom bij de groep meid.
Haha, lekker vies maar normaal. Soms heb ik een complete kippenlever wat er uit komt, iedereen klaar met avondeten hoop ik?
Brokken? Heel normaal! Dat is nou menstrueren
Heel normaal, TO.
Mèèèèn, ik heb écht niet beseft wat een mazzelkont ik was de afgelopen jaren. Oh, wat heb ik het goed gehad.

Getverdegetver, voorlopig maar even niet samen met mijn man douchen als ik ongesteld ben, hij kreeg zowat een hartverzakking vanochtend onder de douche!!
Ah, nu weet ik weer waarom ik al jaren doorslik. Sterkte
Daarom laat ik mijn man ook altijd de kots van de hond opruimen, ik heb mijn portie smerigheid elke maand.brrrrrrrr
Met je menstruatie wordt je baarmoederslijmvlies afgestoten. Dat zijn die slierten. Aangezien het van je baarmoeder losscheurt, gaat de wand bloeden. Daarom ziet datgeen je verliest rood, maar je verliest dus niet alleen bloed. Wat je ziet is dus normaal.
Heb ook jaaaaaren de pil gehad. Fijn om zo weinig ongesteld te zijn maar ik ben heel blij nu zonder pil. Dan maar flink meer ongesteld, maar ik voel me zonder hormonen echt zoveel beter!
HEt veranderd ook telkens weer. Sinds ik geen pil meer slik is het elke maand weer afwachten wat er komt, en hoe lang het gaat duren.

Voel alles wel beter aankomen zonder de pil. menstruatie en eisprong. Twee hormonale momenten in de maand tegenwoordig... ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven