Gezondheid alle pijlers

Voorhoofdholteontsteking en vliegen

23-12-2012 10:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh help...

Ik ga morgen vliegen (ruim 8 uur), maar zit met een opkomende voorhoofdsholteontsteking.

Ik ben al aan de extra vitamine C, paracetamol en ben 3x per dag aan het stomen, voor in het vliegtuig heb ik voor bij de start en landing een neusspray gekocht.

Wat kan ik nog meer doen om niet in 8 uur in een hel te zitten?

Alvast bedankt voor jullie tips.
Ik zou de neusspray ook nu gewoon al gebruiken, paar keer per dag. Verder kan je er weinig meer aan doen, dan je nu al doet volgens mij. Hier helpt finimal C (of finimal zest heet het tegenwoordig volgens mij) erg goed. Voel me dan gelijk een stuk beter, maar kak wel weer in als die uitgewerkt is dus ik neem er dan zo'n 3 of 4 per dag.
http://www.voorhoofdsholt ... lteontsteking-en-vliegen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ohhh jeetje, ik hoop voor je dat het nog niet doorzet want wat een hel lijkt me dat.. sterkte!
Het kan zijn dat je je reuk en smaak voor langere tijd kwijt raakt. Dat heb ik ook gehad toen ik onder die omstandigheden vloog.

Succes.
Oei, weet je zeker dat je weg móet? Ik heb een keer gevlogen met een beginnende verkoudheid die tijdens de vlucht op mijn holtes sloeg. Ondanks de meegenomen neusspray dacht ik tijdens het dalen echt dat mijn hoofd zou exploderen zo'n pijn deed het. Niet om je bang te maken, maar houd er rekening mee dat het een heel pijnlijke ervaring kan worden!

Ik zou idd nu al beginnen met sprayen, of beter nog: snuiven met zoutoplossing. (Voor dat laatste even googlen, ik meen een afgestreken theelepel zout op een longdrinkglas lauw water en dan via je neus opsnuiven.) Evt. Kun je dat ook doen met capsules van Daro (met kracht in je neus leegspuiten), maar snuiven werkt beter.
quote:qwerttu schreef op 23 december 2012 @ 11:21:

Oei, weet je zeker dat je weg móet? Ik heb een keer gevlogen met een beginnende verkoudheid die tijdens de vlucht op mijn holtes sloeg. Ondanks de meegenomen neusspray dacht ik tijdens het dalen echt dat mijn hoofd zou exploderen zo'n pijn deed het. Niet om je bang te maken, maar houd er rekening mee dat het een heel pijnlijke ervaring kan worden!

Tsja, mijn vakantie begint morgen en we vliegen naar de VS.
quote:Ivetje schreef op 23 december 2012 @ 10:52:

Ik zou de neusspray ook nu gewoon al gebruiken, paar keer per dag. Verder kan je er weinig meer aan doen, dan je nu al doet volgens mij. Hier helpt finimal C (of finimal zest heet het tegenwoordig volgens mij) erg goed. Voel me dan gelijk een stuk beter, maar kak wel weer in als die uitgewerkt is dus ik neem er dan zo'n 3 of 4 per dag.Ik ben net begonnen met de neusspray en heb ook een ibuprofen ingenomen.
Stomen wordt door mijn huisarts juist sterk afgeraden, dus ik weet niet of je daar nu zo verstandig aan doet. Ik zou inderdaad wel al beginnen met de neusspray. Sterkte!
oeh jee! dat is echt rottig.

Ik zou goed blijven stomen, aantal keren per dag. Zovaak als mag de neusspray gebruiken, moet je even in de bijsluiter kijken. En verder, neem keelsnoepjes in, die maken je neus lekker open, en neem ze ook mee in het vliegtuig.

Succes!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Bij apotheek hebben ze oordopjes met een klein gaatje erin die de druk bij stijgen en landen op trommelvlies verminderen.Kosten rond de ¤10.
Trampolinespringen helpt tegen voorhoofdsholteontsteking. Het schudt alles los.
Neem 2 washandjes mee en maak ze nat (zo warm mogelijk), wring ze uit en houd ze tegen je oren bij opstijgen en landen. Je oren goed afdekken zodat er geen lucht in komt.

Bij opstijgen wordt de druk al opgebouwd voor je in de lucht hangt, dus zorg dat je dan al hete washandjes hebt. Neem zo'n thermosbeker mee en vraag aan het cabinepersoneel 'm te vullen met warm/heet water (leg ook even uit waarom).

Als de washandjes afkoelen kan je op die manier de washandjes weer nat maken (en onder de stoel voor je uitwringen).

Op die manier trekken je trommelvliezen minder of helemaal niet.
In de VS kan je medicijnen halen die sterker zijn dan watt je hier bij de drogist kan kopen. NyQuil en Sudaphed zou moeten helpen.
Iedereen dank voor de tips, ik blijf stomen (lees meer goede van slechte verhalen hierover) en gebruik de neusspray nu al zo vaak als mag. Vanavond weer een hele warme douche, is ook stomen.

En morgen met stijgen en landen mijn handen op mijn oren.
Ik heb ook voorhoofdsholte ontsteking en gisteren gevlogen, nergens last van gehad! Dus dat hoop ik ook voor jou.

Ik gebruik wel neusspray.

Ik had wel een korte vlucht, van een uurtje, dat kan verschil maken, minder hoog denk ik. Maar ik heb echt nergens last van gehad.

Goeie vlucht en fijne vakantie!
Die oordopjes verkopen ze ook op Schiphol.Ze zijn ook speciaal om te vliegen.Helpt echt!
quote:vivagirl schreef op 23 december 2012 @ 14:55:

Ik heb ook voorhoofdsholte ontsteking en gisteren gevlogen, nergens last van gehad! Dus dat hoop ik ook voor jou.

Ik gebruik wel neusspray.

Ik had wel een korte vlucht, van een uurtje, dat kan verschil maken, minder hoog denk ik. Maar ik heb echt nergens last van gehad.

Goeie vlucht en fijne vakantie!Kijk, aan zulke berichten hou ik me graag vast ;). Zodra we in de lucht zitten zal ik minder last hebben denk ik, vooral het stijgen en dalen.
Als je al een ontsteking hebt, zou ik absoluut niet warm douchen. Warmte + ontsteking is sowieso niet goed, maar onder de warme (hete) douche kun je met een voorhoofdsholte-ontsteking onderuit gaan. Daar ben ik door de huisarts expliciet tegen gewaarschuwd.

Je reageert niet op mijn tip om zoutoplossing te snuiven, maar ik kan je echt aanraden om dat wel te doen. Dat werkt nog beter dan neusspray en stomen bij elkaar. Snuiven met zoutoplossing mag zo vaak als je wilt. Het is even smerig om te doen, maar het spoelt wel je holtes goed schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven