voorhoofdholteontsteking
zondag 22 augustus 2010 om 18:53
Wie heeft er wel eens voorhoofdholteontsteking gehad,waar de klachten steeds weer terug kwamen zoals druk achter de ogen ,last van een trekkend gevoel naar de oren.
vorige week foto gehad in het ziekenhuis krijg ik van de week berichtvan,vind het toch wel spannend want ik hoor allemaal verhalen hoe ze het het behandelen en daar word ik niet gelukkig
van .
Wie heeft dit ook,en wat heb je er aan laten doen graag tips,want dit is echt niet leuk.
vorige week foto gehad in het ziekenhuis krijg ik van de week berichtvan,vind het toch wel spannend want ik hoor allemaal verhalen hoe ze het het behandelen en daar word ik niet gelukkig
van .
Wie heeft dit ook,en wat heb je er aan laten doen graag tips,want dit is echt niet leuk.
zondag 22 augustus 2010 om 19:05
zondag 22 augustus 2010 om 19:07
Ik heb hier al medicijnen voor gehad,en die hielpen wel alleen de klachten zijn weer terug gekomen en toen ben ik doorgestuurd,
naar de kno arts.
Ik krijg steeds verhalen over schoonspoelen en hoe akelig dat wel niet is,en dat dat niks helpt.
Het is een erg vervelend gevoel,en ik hoop dat de klachten verdwijnen. Mischien zijn er ook wel natuurlijke middelen die helpen,want op akelige behandelingen in het ziekenhuis zit ik niet op te wachten.
naar de kno arts.
Ik krijg steeds verhalen over schoonspoelen en hoe akelig dat wel niet is,en dat dat niks helpt.
Het is een erg vervelend gevoel,en ik hoop dat de klachten verdwijnen. Mischien zijn er ook wel natuurlijke middelen die helpen,want op akelige behandelingen in het ziekenhuis zit ik niet op te wachten.
zondag 22 augustus 2010 om 19:16
Ze gaan echt niet meteen spoelen hoor.
Soms is dat inderdaad nodig en soms moet er zelfs een kleine operatie aan te pas komen om de holtes iets te verruimen, maar vaak zijn dat pas de laatste redmiddelen. En mochten ze gaan spoelen/opereren, dan is dat misschien niet leuk, maar altijd maar weer voorhoofdsholte-ontstekingen lijkt me ook geen fijn vooruitzicht.
Succes!
Soms is dat inderdaad nodig en soms moet er zelfs een kleine operatie aan te pas komen om de holtes iets te verruimen, maar vaak zijn dat pas de laatste redmiddelen. En mochten ze gaan spoelen/opereren, dan is dat misschien niet leuk, maar altijd maar weer voorhoofdsholte-ontstekingen lijkt me ook geen fijn vooruitzicht.
Succes!

zondag 22 augustus 2010 om 19:33
Toen ik ooit (lees bijna 20 jaar geleden) in 3 maanden tijd 5 keer voorhoofds- en bijholteontstekingen kreeg ben ik uiteindelijk na spoelpogingen geopereerd, en vergeleken met de ontstekingen vielen die ingrepen erg mee.
Sindsdien heb ik hooguit 3 keer nog een echte ontsteking gehad.
Sterkte!
Sindsdien heb ik hooguit 3 keer nog een echte ontsteking gehad.
Sterkte!
niewaar...
zondag 22 augustus 2010 om 19:40
quote:pimpelmeesje67 schreef op 22 augustus 2010 @ 19:27:
Zout water snuiven. Gewoon een paar schepjes zout oplossen in een beker lauw water. Water opscheppen met een theelepeltje en dit opsnuiven. Werkt bij mij als een tierelier, heb er ook regelmatig last van.Dat is voor je bijholtes he,het zou heel knap zijn als je het zoute water tot aan je voorhoofd kan opsnuiven
Zout water snuiven. Gewoon een paar schepjes zout oplossen in een beker lauw water. Water opscheppen met een theelepeltje en dit opsnuiven. Werkt bij mij als een tierelier, heb er ook regelmatig last van.Dat is voor je bijholtes he,het zou heel knap zijn als je het zoute water tot aan je voorhoofd kan opsnuiven
zondag 22 augustus 2010 om 19:46
Ik heb er vaak last van, en kreeg een spray van de KNO arts voorgeschreven, die kan je het hele jaar door gebruiken. Voor de rest; douche even langer, de neussprays van de apothekers zijn waardeloos. En goed in de zon gaan, doet wonderen.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
zondag 22 augustus 2010 om 23:53
Ik heb zelf sinds 3 jaar al verschillende malen voorhoofdholte en bijholte ontsteking gehad. Verschillende behandelingen gehad, zoals antibiotica (dit was in het buitenland en hielp voor geen meter) neussprays, stomen enz.
Helaas heb ik het ultieme middel nog niet gevonden, maar zodra ik nu merk dat ik er weer tegenaan hik begin ik alvast met een neusspray om te voorkomen dat de boel weer verstopt raakt. Helaas aan dit hele verhaal wel klachten over gehouden mbt mijn oren, druk op mijn oren (vliegen of duiken) doet tegenwoordig erg veel pijn.
ps: Veel in de zon zitten werd bij mij weer afgeraden, zwemmen in de zee zou wel goed zijn door het lekkere zoute water.
Helaas heb ik het ultieme middel nog niet gevonden, maar zodra ik nu merk dat ik er weer tegenaan hik begin ik alvast met een neusspray om te voorkomen dat de boel weer verstopt raakt. Helaas aan dit hele verhaal wel klachten over gehouden mbt mijn oren, druk op mijn oren (vliegen of duiken) doet tegenwoordig erg veel pijn.
ps: Veel in de zon zitten werd bij mij weer afgeraden, zwemmen in de zee zou wel goed zijn door het lekkere zoute water.
maandag 23 augustus 2010 om 02:24
Ja, heb ik gehad in een chronische vorm, ook in de kaakholten en met multi-resistente bacterien.
Uiteindelijk ben ik door de KNO arts geopereerd, daarbij werd in beide neusgaten een drain ingebracht die uiteindelijk zes weken is blijven zitten. Twee maal daags spoelen met een zoutoplossing, die via een speciale injectienaald in de drains gespoten werd. Herinner me dat als erg pijnlijk, maar ik was toen pas negen jaar oud. De amandelen zijn toen ook in een moeite door verwijderd, maar ik geloof dat dat tegenwoordig niet meer zo snel gedaan word.
Het is uiteindelijk wel helemaal goed gekomen hoor.
Uiteindelijk ben ik door de KNO arts geopereerd, daarbij werd in beide neusgaten een drain ingebracht die uiteindelijk zes weken is blijven zitten. Twee maal daags spoelen met een zoutoplossing, die via een speciale injectienaald in de drains gespoten werd. Herinner me dat als erg pijnlijk, maar ik was toen pas negen jaar oud. De amandelen zijn toen ook in een moeite door verwijderd, maar ik geloof dat dat tegenwoordig niet meer zo snel gedaan word.
Het is uiteindelijk wel helemaal goed gekomen hoor.
dinsdag 24 augustus 2010 om 22:52
Nou ik ben bij de kno arts geweest het is helemaal geen voorhoofdholteontsteking,want de holtes waren schoon.
Mijn tussenschotje in mijn neus staat scheef en mijn neusschelpen zijn te groot ,dat word dus een operatie.
Niet leuk om te horen maar er wordt wat aan die vervelende klachten gedaan.
nog bedankt voor de reacties.
Mijn tussenschotje in mijn neus staat scheef en mijn neusschelpen zijn te groot ,dat word dus een operatie.
Niet leuk om te horen maar er wordt wat aan die vervelende klachten gedaan.
nog bedankt voor de reacties.
woensdag 25 augustus 2010 om 07:53
Jaren jaren heb ik er al last van het ene moment erger dan het ander.
Antibiotica zoutwater spoelen en flixonaise is het enige wat nog iets helpt.
In 2006 ben ik geopereerd,een oude ontstoken amandel is weggehaald plus neusschelpen en tussenschotje rechtgezet,ook bleek mijn neus gebroken tijdens de ok iets wat nog op ct scan of foto's te zien was,
Nu heb ik er wel iets minder last van maar het blijft lastig.
Sterkte!
Antibiotica zoutwater spoelen en flixonaise is het enige wat nog iets helpt.
In 2006 ben ik geopereerd,een oude ontstoken amandel is weggehaald plus neusschelpen en tussenschotje rechtgezet,ook bleek mijn neus gebroken tijdens de ok iets wat nog op ct scan of foto's te zien was,
Nu heb ik er wel iets minder last van maar het blijft lastig.
Sterkte!
woensdag 25 augustus 2010 om 22:57
Ik heb al sinds mijn jeugdjaren last van ontstekingen van de holtes in mijn hoofd. (voor-, bij-, neusholtes)
En ben er na heeeeeeeeeeel veel aandringen z'n 2 jaar geleden aan geopereerd. En spijt dat ik dit niet 20 jaar (was ik nog minder jarig, maar oké) Heb laten doen.
Niets enge verhalen over de operatie.
Mijn holtes zijn schoon gekrabt & gespoeld, mijn neusbot recht gezet en 2 kliertje verwijderd.
Was dagopname, 8 uur melden, 10 uur onder het mes en 14 was ik thuis.
Ik had echt onwijze honger ( van het nuchter zijn van de operatie), heb 3 weken gelopen met een gezicht als of ik aangevallen was door een bizon zo blauwe, paars, groen en geel.
Dat was alles...
Heb keurig voor de eerst dagen Pammetje mee gehad tegen de evt pijn. (leuke dansende roze olifanten gevoel geeft dat spul)
2 dagen gebruikt en ben toen overgegaan op paracetamol en Arnica D6 druppels. En 14 dagen light-antibiotica als nazorg.
En echt.......ik zou het morgen weer doen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben hierdoor verlost van zoveel ellende, pijn, druk, kop vol snot.
Ik kan het echt iedereen aanraden, om het morgen te doen.
En ben er na heeeeeeeeeeel veel aandringen z'n 2 jaar geleden aan geopereerd. En spijt dat ik dit niet 20 jaar (was ik nog minder jarig, maar oké) Heb laten doen.
Niets enge verhalen over de operatie.
Mijn holtes zijn schoon gekrabt & gespoeld, mijn neusbot recht gezet en 2 kliertje verwijderd.
Was dagopname, 8 uur melden, 10 uur onder het mes en 14 was ik thuis.
Ik had echt onwijze honger ( van het nuchter zijn van de operatie), heb 3 weken gelopen met een gezicht als of ik aangevallen was door een bizon zo blauwe, paars, groen en geel.
Dat was alles...
Heb keurig voor de eerst dagen Pammetje mee gehad tegen de evt pijn. (leuke dansende roze olifanten gevoel geeft dat spul)
2 dagen gebruikt en ben toen overgegaan op paracetamol en Arnica D6 druppels. En 14 dagen light-antibiotica als nazorg.
En echt.......ik zou het morgen weer doen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben hierdoor verlost van zoveel ellende, pijn, druk, kop vol snot.
Ik kan het echt iedereen aanraden, om het morgen te doen.